نویسنده: محمد جواد .
// جمعه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

بازی نقش آفرینی Yaga معرفی شد

کمپانی اسکوئر انیکس اخیرا بازی نقش‌آفرینی Yaga را معرفی کرده است.

Yaga یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که اخیرا توسط اسکوئر انیکس معرفی شده است. در این بازی تصمیمات بازیکن در روند داستان تاثیر می‌گذارد و بازیکن می‌تواند در جهان سحرآمیز فرهنگ اسلاوی و افسانه‌های آن به اکتشاف بپردازد. در طول بازی شما به عنوان  اهنگری که یک دست دارد، به بازی می‌پردازید که این اهنگر ماموریت‌های غیرممکنی از تزار غیور گرفته و همچنین ساحره‌ای پیر از او می‌خواهد که از دنیای ماورائی محافظت کند.

بازی از یک روستای آرام شروع می‌شود. جایی که روستاییان مشغول نگهداری و مراقبت از زمین‌های کشاروزی هستند و بچه‌هایشان را از مرداب‌ها دور نگه می‌دارند. آن‌ها مردمانی عادی هستند که زندگی معمولی دارند. اما در روستا شخصی به اسم ایوان وجود دارد که آهنگر روستا است و شما او را کنترل می‌کنید. کسی که تمام روز به شدت مشغول آهنگری است و خود را آماده‌‌ی یک ماموریت غیرممکن دیگر از تزار می‌کند. ایوان می‌داند تمام ماموریت‌هایی که تزار به او می دهد برای نابودی روح باستانی و موجودات سحرآمیزی است که در جهان پرسه می‌زنند. به همین خاطر ایوان به سراغ بابا یاگا می‌رود، ساحره‌ی پیری که از روح باستانی و موجودات جادویی محافظت می‌کند. بابا یاگا به جای نابودی ایوان سعی می‌کند او را اغفال کند تا از مصیبت دوری کرده و اهداف مدنظرش را انجام دهد. با توجه به گفته‌های بردکرام داستان بازی در مورد طمع٬ اغفال کردن و مقابله با حوادث غیرممکن است.

Yaga

بازی بر اساس افسانه‌های Slavic و در قرن ۱۴ میلادی است؛ جایی پر از عقاید کفر، خانه‌ی ارواح و موجودات جادویی. با توجه به گفته‌های بردکرام، گیم‌پلی بازی بر اساس سیستم مبارزه‌ای مهارت‌محور است. به نقل از توسعه‌ دهنده‌ی بازی، برای سیستم مبارزات  از بازی‌هایی مثل Bastion و Hyper Light Drifter، سیستم دیالوگ و انتخاب‌های داستانی از بازی ۸۰days، تنوع مناطق مختلف بازی و تنوع راز‌ها از بازی ‌Binding of Issac و برای ایجاد یک فرهنگ خاص و منحصربفرد از بازی Gucamelee الهام گرفته‌اند.

 بازی دارای چپتر‌های مختلفی است که هرکدام مراحل  و شخصیت‌ها و اتخاب‌های زیادی دارند. جای آنکه انتخاب‌های بازیکن در روند داستان تاثیر بگذارند، بازی اعتبار شخصیت و تصمیم‌های حیاتی او را مدنظر قرار می‌دهد. اعتبار از طریق تعامل با ساکنان دنیای بازی بدست آمده یا از بین می‌رود. مثلا قهرمان پرخاشجو موقعیت بیشتری برای مبارزه پیدا می‌کند در حالی که قهرمان آرام و مهربان فرصت‌های بیشتری برای کمک به مردم پیدا خواهد کرد.

Yaga-2

به گفته‌ی توسعه دهنده‌ی بازی، تقاطع‌های دنیای بازی مکانی ترسناک و جادویی در افسانه‌های اسلاوی است؛ جایی که تمام مکان‌ها و جاده‌ها به هم می‌رسند و تمام‌ زمان‌ها از بین می‌روند. هر تقاطعی این امکان را به بازیکن می‌دهد تا در مورد چپتر بعدی  داستان تصمیم بگیرد.

بازی Yaga در حال توسعه برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان است و انتظار می‌رود که در سال جاری منتشر شود. همچنین توسعه دهنده بازی اعلام کرد که عرضه‌ی بازی روی پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا و نینتندو سوییچ به علاقه مردم و موفقیت کمپین کیک‌استارتر بستگی دارد.

این بازی توسط سیستم Square Enix Collective منتشر می‌شود. Square Enix Collective یک نوع پلتفرم برای سازماندهی و انتشار بازی‌های توسعه دهندگان مستقل است. این سرویس با تشکیل انجمن‌ها، جمع آوری سرمایه از طریق کیک‌استارتر یا با پشتیبانی از انتشار بازی به توسعه دهنگان مستقل کمک می‌کند.

Yaga3

IP و حق ساخت توسعه دهندگانی که با این سرویس کار می‌کنند، برای همیشه محفوظ خواهد بود. این سرویس روی وب‌سایت خود، هر هفته یک جایگاه ویژه برای بازی‌های توسعه دهندگان مستقل سرتاسر دنیا ایجاد می‌کند. این توسعه دهنگان بازخورد‌های بازی خود را مشاهده خواهند کرد تا بتوانند تصمیمی مناسب برای راه‌اندازی یک کمپین کیک‌استارتر بگیرند. سرویس اشتراک اسکوئر انیکس هم با توجه به این بازخورد‌ها و آرا تصمیم به پشتیبانی از یک بازی می‌گیرد.

همچنین یک تریلر جدید نیز از بازی منتشر شده است که در ادامه می توانید مشاهده کنید:


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده