نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۸

حضور بازی فیفا و ورزش‌های الکترونیکی در بازی‌های آسیایی 2022 چین

طبق اعلام کمیته المپیک آسیا، ورزش‌های الکترونیکی از جمله فیفا، در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به عنوان یک رشته حضور خواهند داشت. 

بازی‌های ویدیویی رقابتی طی سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته‌اند و حتی از آن‌ها به عنوان ورزش الکترونیکی نیز یاد می‌شود و معمولا مسابقات معتبری با محوریت بازی‌هایی چون فیفا، Dota یا League of Legends هر ساله برگزار و جوایز ارزنده‌ای نیز به برندگان اهدا می‌شود. حال کمیته المپیک آسیا (OCA)، طی جلسه‌ای که امروز داشته‌اند، تصمیم گرفتند تا ورزش‌های الکترونیک را به عنوان یک رشته وارد بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین کنند. 

بدین ترتیب یک سری بازی‌های ورزشی از جمله فیفا، در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به عنوان رشته ورزشی حضور خواهند داشت و حتی مدال‌های آن‌ها، در مدال‌های نهایی کشور‌ها نیز محاسبه می‌شود. 

البته OCA اعلام کرده که پیش از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین و به منظور سنجیدن شرایط برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیکی، اولین بار طی سال جاری و در مسابقات داخل سالن AIMAG ترکمنستان، شاهد برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیکی خواهیم بود. در این مسابقات بازی‌های فیفا 17، بازی‌های سبک MOBA و RTA حضور خواهند داشت. 

همچنین در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز شاهد حضور بازی‌های e-Sport خواهیم بود که البته این حضور نمادین خواهد بود و مدال‌های کسب‌شده، در مدال‌های نهایی محاسبه نمی‌شوند. 

ورزش‌های الکترونیکی در سال ۲۰۱۶ درآمدی معادل ۴۹۳ میلیون دلار داشتند و تعداد مخاطبین جهانی آن‌ها نیز ۳۲۰ میلیون نفر اعلام شده بود. پیش‌بینی می‌شود که این درآمد در سال ۲۰۱۷ به ۶۹۶ میلیون دلار برسد. 

نظر شما در مورد حضور فیفا و دیگر ورزش‌های الکترونیکی در بازی‌های آسیایی چیست؟


منبع BBC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده