// سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

قابلیت Party Overlay بزودی در اختیار کاربران اینسایدر ایکس‌ باکس وان قرار خواهد گرفت

مایکروسافت اعلام کرد که بزودی چند قابلیت جدید از جمله Party Overlay برای کاربران اینسایدر ایکس‌باکس وان در دسترس قرار می‌گیرد.

طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، مایکروسافت اعلام کرد که بزودی بروزرسانی برای کاربران اینسایدر ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد که در جریان آن یک سری قابلیت جدید برای کاربران در دسترس قرار می‌گیرد. از میان این ویژگی‌های جدید می‌توان به Party Overlay و بروزرسانی شدن قابلیت Arena اشاره کرد. 

مایکروسافت در مورد ویژگی Arena که در آینده از بازی Killer Instinct پشتیبانی می‌کند می‌گوید:

در گذشته بواسطه همکاری با ESL بازی World of Tanks به بخش Arena اضافه شد و حال در اواخر ماه جاری میلادی بازی Killer Instinct نیز به این بخش اضافه خواهد شد و در ابتدا در دسترس کاربران اینسایدر ایکس‌باکس قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در تورنومنت کلاب‌های مختلف بر روی ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان با پروفایل رسمی خود یا پروفایل‌های ساخته شده برای تورنومنت به رقابت کردن با سایرین بپردازید. هنگامی که مسابقه داشته باشید از طریق سیستم اعلان خبر کنسول پیامی در این باره برای شما فرستاده می‌شود و نتیجه کار به صورت خودکار محاسبه شده و در بخش آخرین فعالیت‌های شما به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین با این ویژگی می‌توانید تورنومنت مخصوص به خود را نیز راه اندازی کنید. برای این کار کافی است که یک کلاب داشته باشید یا اینکه ادمین یکی از کلاب‌های دوستانتان باشید. اگر جز کاربران پی‌سی هستید، با مراجعه به فروشگاه ویندوز 10 و دانلود برنامه Xbox App (نسخه بتا) وارد حساب کاربری خود شوید و با وارد شدن به کلاب خود، گزینه تورنومنت را مشاهده خواهید کرد و از طریق این گزینه می‌توانید تورنومنت مخصوص به خود را راه اندازی کنید. حال پس از این کار اعضای کلوب یا سایرین (با توجه به تنظیماتی که قرار داده‌اید) در صورت علاقه‌مند بودن می‌توانند در تورنومنت شما بر روی ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10 شرکت کرده و از رویدادی که برگزار کرده‌اید لذت ببرند.

با توجه به گسترش قابلیت Arena، سعی داریم بازی‌هایی نظیر بازی Halo Wars 2، بازی Smite و قابلیت ساخت تورنومنت برای بازی World of Tanks توسط کاربران را به این بخش اضافه کنیم. جدای از این موارد، منتظر اخبار بیشتر حول اولین تورنومنت با ارزش بازی Killer Instinct باشید. تورنومنت The Killer Instinct Battle for New York جایی است که هشت بازیکن حرفه‌ای این بازی برای جوایز نقدی ۱۰ هزار دلاری به رقابت کردن می‌پردازند. ما بسیار هیجان زده هستیم از اینکه بازی‌های رقابتی را برای جامعه خود در ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ را به ارمغان می‌آوریم. 

همچنین در ادامه مایکروسافت در مورد قابلیت جدید Party Overlay صحبت کرده است:

اخیرا ما ویژگی‌های جدیدی را نظیر ردیابی اچیومنت‌ها در دسترس کاربران خود قرار داده‌ایم تا تجربه گیمینگ آن‌ها غنی‌تر از قبل شود. حال در بروزرسانی آینده ویژگی جدیدی را اضافه خواهیم کرد که به واسطه‌ی آن کاربران می‌توانند در طول بازی کردن بفهمند کدام یک از دوستانشان در پارتی که ساخته شده، در حال صحبت کردن بوده و دیگر نیازی به باز کردن منوی راهنما نیست. زمانی که در پارتی هستید، منوی راهنما را باز کرده و گزینه Overlay را انتخاب کنید و همانند ردیابی اچیومنت می‌توانید محل نمایش اسم شخص صحبت کننده را انتخاب کنید. 

حال وقتی در حال بازی کردن هستید و یکی از اعضا صحبت می‌کند، گیمرتگ وی بر روی محل مورد نظر به نمایش در می‌آید و زمانی که اعضا صحبت نمی‌کنند، پنجره مربوطه نامرئی می‌شود. 

از دیگر قابلیت‌هایی که برای کاربران اینسایدر در نظر گرفته شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به اشتراک گذاری پست‌های گروهی در بخش آخرین فعالیت‌ها یا به صورت پیام خصوصی برای سایر دوستان
  • دنبال نکردن کلوب یا گیم هاب مورد نظر خود به صورت مستقیم از طریق بخش آخرین فعالیت‌ها
  • نمایش تاریخچه مربوط به آخرین تورنومنت‌های شما در پروفایل‌تان
  • اضافه شدن کینکت به بخش برودکست از طریق سرویس بیم یا توییچ تا محل شما را شناسایی کند
  • فیلتر کردن پست‌های بخش آخرین فعالیت‌ها در برنامه ایکس‌باکس برای کاربران اندروید و iOS
  • اضافه کردن تنظیمات مربوط به صدای پارتی در برنامه ایکس‌باکس ویندوز ۱۰ 

با تمام این تفاسیر تمامی این ویژگی‌ها ابتدا در اختیار کاربران اینسایدر قرار می‌گیرد و متاسفانه هنوز مشخص نشده است که چه زمانی این ویژگی‌ها برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود.

در آخر نظر شما کاربران زومجی در مورد ویژگی‌های جدید ایکس‌باکس وان چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده