// دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

معرفی بازی موبایل The Greedy Cave

بازی اندروید و آیفون The Greedy Cave اثری فوق‌العاده برای علاقمندان به تجربه بازی‌های نقش‌آفرینی در گوشی‌های موبایل است.

سال گذشته با نصب بازی کرش‌لندز (Crashlands)‌ تجربه‌ای فوق‌العاده را از یک بازی نقش‌آفرینی در جهانی از ناشناخته‌ها داشتم جایی که باید با موجودات عجیب و غریب مبارزه می‌کردیم و با یافتن آیتم‌ها محصولات جدیدی را برای استفاده تولید می‌کردیم. دنیای کرش‌لندز که بسیاری آن را یک کپی موفق از بازی Don't Starve می‌دانستند آنقدر وسیع و متنوع بود که می‌توانست ساعت‌های بسیار طولانی بازیکنان را سرگرم کند. با کنار گذاشتن بازی کرش‌لندز مدتی بود که دیگر یک نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده را در تبلت خود تجربه نکرده بودم تا اینکه روزی بازی The Greedy Cave را دیدم. محصولی با کیفیت که بعد از اندکی تجربه‌ی آن به گستردگی و ویژگی‌های بی‌شماری پی می‌برید که در کنار اعتیاد آور بودن چالش های پرشماری را نیز شامل می‌شود.

 بازی The Greedy Cave

اسلحه و آیتم‌های متنوعی در بازی برای پیدا کردن وجود دارد.

در این بازی به دوردست‌ها و قاره‌ی میلتون می‌رویم. جایی که مردان شمشیر به دست در نبردی با هیولاها، سیاه‌چاله‌ها را طبقه به طبقه پیموده و دشمنان را یک به یک برای یک مشت سکه بیشتر نابود می‌کنند. در بدو ورود باید چهره و مدل موی شخصیت را از میان گزینه‌هایی محدود انتخاب کنید. با ورود به اولین طبقه از سیاه‌چاله یا غار وارد ماجراجویی سختی در مواجهه با دشمنان قدرتمند می‌شوید. بازی در مجموع در استیج‌های مختلف سپری می‌شود. در ازای هر ۱۰ استیج بازیکنان می‌توانند تمام آیتم‌هایی را که پیدا کرده‌اند فروخته یا برای ارتقاء سایر آیتم‌ها استفاده کنند. اولین مشکلی که با آن روبرو می‌شوید نبود امکان خارج کردن تمام غارت‌ها از غار است. با عبور از هر ۱۰ استیج با فروشندگانی روبرو می‌شوید که باید آیتم‌هایی را بفروشید که به اصطلاح Gold‌ نیستند. در صورت نفروختن آیتم‌هایی که گلد نیستند تمام آنها را از دست می‌دهید.

فروش آیتم‌های مختلف، جمع‌آوری عناصری برای ارتقاء اسلحه و زره‌ها، تنوع خیلی زیاد آیتم‌ها و دشمنانی از انواع مختلف هریک با توانایی و سطح سلامت متفاوت از جمله ویژگی‌هایی هستند که از تکراری شدن بازی The Greedy Cave جلوگیری می‌کنند. طراحی بازی نیز در کنار ساده بودن جزئیات بسیاری دارد. اما نباید توقع یک گرافیک خیلی خوب را داشت. بازی بیشتر شبیه به بازی‌های پیکسلی است. شما همچنین می‌توانید پیشرفت‌ها را از طریق حافظه ذخیره سازی ابری روی اینترنت ذخیره کنید که برای حفظ پیشرفت‌ها کاربردی است. متاسفانه مانند بسیاری از بازی‌های رایگان خریدهای درون برنامه‌ای در راحتی و پیشرفت سریع‌تر تاثیر دارند. با خریداری کریستال می‌توانید جای موجودی یا اینورنتوری خود را افزایش دهید که برای جمع‌آوری آیتم‌های بیشتر و در نهایت فروختن به فروشندگان کاربرد دارد. هرچند بدون خریدهای درون برنامه‌ای نیز می‌توان پیشرفت کرد.

 بازی The Greedy Cave

از سوی دیگر در هر مرحله مجسمه‌هایی برای تبدیل یک آیتم عادی به گلد تعبیه شده است که این کار برای حفظ آیتم‌ بعد از خروج از غار کاربرد دارد. بازی The Greedy Cave از یک خط داستانی پیچیده نیز پیروی می‌کند که به مرور در استیج‌های مختلف می‌توانید با برداشتن تکه کاغذها از سیر داستانی و رخدادهای بازی مطلع شوید. از جمله خصوصیات بازی ساخت تصادفی مراحل است. این ویژگی باعث می‌شود تا مراحل همواره ظاهری متفاوت داشته باشند. از سوی دیگر با از بین بردن هر یک از دشمنان مقدار XP مشخصی را در کنار سکه به دست می‌آورید. XP‌ کمک می‌کند تا با ارتقاء سطح قهرمان داستان، توانایی‌های جدیدی را با توجه به استراتژی و علاقه‌ی خود آزاد کنید. درخت مهارت‌ها مانند بسیاری از بازی‌های نقش آفرینی در The Greedy Cave نیز حضور دارد و از قضا نقش مهمی را برای رسیدن به استیج‌های بالاتر ایفا می‌کند.

در صورتی که از بازی‌های نقش‌آفرینی جمع و جور اما پر جزئیات خوش‌تان می‌آید، The Greedy Cave گزینه‌ای مناسب برای شما است. تجربه‌ی این بازی باکیفیت، اعتیادآور و صدالبته سرگرم‌کننده خالی از لطف نیست.

دانلود بازی The Greedy Cave


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده