نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴

جزئیات نسخه Alpha 3.0 بازی Star Citizen مشخص شد

امروز شاهد انتشار اخبار بزرگی از بازی Star Citizen بودیم و جزئیات نسخه Alpha 3.0 بازی هم مشخص شد.

کریس رابرتز، در جدیدترین اخبار بازی، امروز برنامه توسعه بازی Star Citizen، بازی فضایی رایانه‌های شخصی را به اشتراک گذاشته است که جزئیات نسخه Alpha 3.0 بازی هم شامل این برنامه می‌شود. رابرتز می‌گوید نسخه جدید جهش بزرگی در پتانسیل گیم‌پلی بازی ایجاد خواهد کرد. رابرتز در ادامه حتی از این هم فراتر رفته و معتقد است بازی Star Citizen جاه طلبانه‌ترین بازی ساخته شده در تاریخ است.

رابرتز می‌گوید بروزرسانی نسخه Alpha 3.0 مرحله برجسته و بزرگی از توسعه Star Citizen محسوب می‌شود، چرا که بازیکنان برای اولین بار می‌توانند تکنولوژی Planetary Tech بازی را به صورت زنده تجربه کنند. رابرتز توضیح داد:

نسخه 3.0 جهش بزرگی در پتانسیل گیم‌پلی بازی را از سوی کد داخل شاخه 2.x ارایه می‌دهد.

تکنولوژی Planetary Tech طبق گفته رابرتز «یک چشم انداز جدید را برای ماجراجویی ایجاد می‌کند. آن هم به روشی مشابه با جهان‌های بزرگ و شبکه‌های فیزیکی که احتمالات جدیدی را به واسطه فراهم کردن امکان حرکت بازیکنان در یک ایستگاه فضایی، سوار شدن در یک سفنیه، راندن آن در مسافت‌های چند صدهزار کیلومتری، خروج از جایگاه خلبان، حرکت به سوی هوابند، خروج از سفینه و حرکت به سوی یک ایستگاه متروکه را از یک زاویه دید مشابه در گیم‌پلی ایجاد می‌کند. تکنولوژی Planetary Tech پرش بزرگی به سوی جلو محسوب می‌شود».

به طور ساده، این تکنولوژی اینگونه عمل می‌کند که هنگامی که با یک سیاره یا قمر مواجه شوید، می‌توانید واقعا به سوی آن روید، فرود بیایید و آن را به صورت پیاده یا با وسیله نقلیه کاوش کنید. رابرتز می‌گوید:

همه آن‌ها به صورت یکپارچه، همه از جزئیات زاویه دید خارق العاده اول شخص که بازی Star Citizen به آن معروف است قابل لمس خواهند بود. با این تکنولوژی ما مواردی را ارایه می‌دهیم که فراتر از وعده و تصور اولیه از بازی Star Citizen هستند؛ ما یک جهان را از زاویه اول شخص شبیه سازی می‌کنیم که تقریبا هیچ‌گونه محدودیتی ندارد. این یک نمونه فوق العاده برای اثبات این موضوع است که با داشتن انجمنی عالی مانند انجمن Star Citizen، هر چیزی ممکن است.

رابرتز می‌گوید بروزرسانی Alpha 3.0 بازی Star Citizen قرار است آخر ماه ژوئن منتشر شود. در آن زمان، سه قمر برای فرود آمدن روی آن‌ها وجود دارد که Cellin ،Yela و Dayman نام دارند. بعدا، تمامی نقاط فرود اصلی برای Stanton به این تکنولوژی اضافه می‌شوند که کمی دیرتر از چیزی است که انتظار می‌رفت. رابرتز می‌گوید:

ما ابتدا امیدوار بودیم که بتوانیم بیشتر نقاط فرود ایستگاه‌ها را در عرضه اولیه Planetary Tech ارایه دهیم، اما هنگامی که تیم خوش ذوق ما در Behaviour که ArcCorp، Levski و Grim HEX را ساخته بود و روی ساخت دیگر نقاط فرود Stanton کار می‌کرد، در ماه دسامبر Star Citizen را ترک کرده و روی یک پروژه Behaviour دیگر کار کرد، هدف ما خوش بینانه به نظر می‌رسید و امکان رسیدن به آن وجود نداشت.

وی افزود:

ما به طور پیوسته در حال تغییر اتکای خود از منابع خارجی بودیم و احساس کردیم محروم کردن آن‌ها از فرصتی برای کار کردن روی بازی خودشان، ناعادلانه است. متاسفانه جایگزین کردن یک تیم طراحی با بیش از ۲۰ عضو کار راحتی نیست، به همین علت پیشرفتی که ابتدا روی آن برای ساخت نقاط فرود Stanton برنامه ریزی کرده بودیم به تاخیر افتادند. امروز، ما به تازگی تیم را با استخدام نیروهای داخلی جایگزین کردیم و به محض پیدا کردن نیروهایی با شرایط و کیفیت لازم، به استخدام چندین طراح محیط دیگر خواهیم پرداخت. تیم طراح محیط هم‌اکنون ۳۷ عضو دارد، پس احساس می‌کنیم در بلند مدت توانایی ارایه محیط‌های فراوانی را که نیازهای بازی Star Citizen و Squadron 42 را فراهم کند، خواهیم داشت.

Planetary Tech تنها یکی از سیستم‌های گیم‌پلی جدیدی است که قرار است با بروزرسانی Alpha 3.0 بازی Star Citizen به آن افزوده شد. یکی دیگر از سیستم‌های جدید Player Interaction Mode نام دارد که انواع گسترده‌تری اکشن و گیم‌پلی را در بازی ایجاد خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات کامل بروزرسانی Alpha 3.0 می‌توانید این پست را مطالعه کنید.

Star Citizen

مسلما Alpha 3.0 آخرین بروزرسانی بازی Star Citizen نخواهد بود. برای اطلاع از نقشه‌های کامل استودیو Cloud Imperium برای این بازی فضایی می‌توانید برنامه دراز مدت بازی را مطالعه کنید. رابرتز در مورد این برنامه می‌گوید:

اشتراک گذاری برنامه دراز مدت ما مسئله مهمی است، اما احساس کردیم که اینکار می‌تواند دید همه را هنگام انتظارات از برخی ویژگی‌ها و محتوا باز کند و همچنین به درک راحت تاخیر خوردن برخی موارد یا تغییر اولویت‌ها به دلیل مشکلات پیش‌بینی نشده کمک کند. ما بدون پشتیبانی شما اینجا نبودیم و می‌توان گفت انجمن به واسطه ارایه بازخوردها و کمک‌های مالی بخشی از تیم توسعه محسوب می‌شود.

رابرتز در پایان جاه طلبی و طبیعت مردمی بازی Star Citizen را به رخ کشید و گفت که نمی‌توانسته تصور کند ناشری حاضر به ساخت چنین بازی شود:

تاکنون هیچکس سعی نکرده بازی به جاه طلبی Star Citizen بسازد و بعید می‌دانم که هیچ ناشری صبر و استقامت لازم برای ساخت چیزی را داشته باشد که مانند Star Citizen الگوها را در هم بشکند.

وی افزود:

بروزرسانی 3.0 به همراه تکنولوژی Planetary Tech گواهی بر قدرت کمک‌های مردمی و یک انجمن مشتاق و قدرتمند است. من و تیم بی اندازه سپاس گذاریم که توانستیم بازی Star Citizen را به روشی صحیح بسازیم و امکان ساخت عناصر بازی را برای زمانی طولانی داشته باشیم، آن هم به روشی که جهان بازی بتواند در سال‌های آتی به شکوفایی ادامه دهد. با یکدیگر تاریخ را خواهیم ساخت.

بازی Star Citizen موفقترین پروژه ساخته شده با کمک‌های مالی در تاریخ است و طبق آخرین آمار ارایه شده توسط سازندگان، مبلغ کمک‌های مالی مردم جهت ساخت بازی از مرز ۱۴۶.۵ میلیون دلار عبور کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده