نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶

ویندوز 7 و 8.1 با پردازنده های AMD Ryzen و نسل هفتم اینتل بروزرسانی نمی شوند

به نظر می‌رسد کاربران ویندوز 7 و 8.1 برای بروزرسانی سیستم عامل خود با پردازنده‌های جدید AMD و اینتل به مشکل خورده‌اند.

در صورتی که سیستم مجهز به ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 شما به جدیدترین پردازنده‌های کمپانی AMD و اینتل مجهز است، امکان دریافت جدیدترین بروزرسانی‌های این دو ویندوز را نخواهید داشت. مایکروسافت در پاسخ به کاربران این سیستم عامل‌ها گفته است که پردازنده‌های جدید برای جدیدترین نسخه ویندوز طراحی شده‌اند و سازگار کردن آن‌ها با پلتفرم‌های ویندوز قدیمی، سخت است. ماه گذشته پیش بینی شده بود که این اتفاق در زمانی نامشخص رخ می‌دهد، اما امروز، طبق گزارش وبسایت Ars Technica، مشکلات سازگاری از ابتدای ماه آتی آغاز خواهند شد. پردازنده‌هایی که از این پس از بروزرسانی ویندوز جلوگیری می‌کنند عبارتند از:

  • نسل هفتم اینتل، خانواده Kaby Lake
  • نسل ششم اینتل، خانواده Skylake
  • سری AMD Ryzen
  • خانواده Bristol Ridge کمپانی AMD
  • مدل 8996 Qualcomm یا همان Snapdragon

کاربرانی که به مشکل مذکور بر بخورند، هنگام بروزرسانی سیستم عامل با پیغام زیر مواجه خواهند شد:

خطا در بروزرسانی ویندوز 7 و 8.1

متاسفانه وضعیت کاربران در این موقعیت خاص بحرانی است، چرا که رفع مشکلات امنیتی پلتفرم به بروزرسانی‌های ویندوز وابسته است. گفته شده پشتیبانی از ویژگی‌هایی مانند Power Management سری Ryzen، Skylake و Kaby Lake در پلتفرم‌های قدیمی مشکل است. ویندوز 7 هم نیازمند رفع مشکلاتی پیرامون NVMe و پشتیبانی از USB 3.0 است، مواردی که سیستم‌های مدرن متداول هستند.

در ماه ژانویه ۲۰۱۶ بود که مایکروسافت اعلام کرد پشتیبانی هر دو ویندوز 7 و 8.1 از نسل ششم اینتل، خانواده Skylake، در جولای ۲۰۱۷ متوقف خواهد شد. با این حال سیستم‌های بر مبنای خانواده Skylake از ۱۶ فروشنده مختلف همچنان بروزرسانی جدید برای سیستم عامل‌های قدیمی دریافت می‌کنند.

طبق نظرسنجی نرم افزاری و سخت افزاری رسمی استیم، حدود ۳۵ درصد از کاربران همچنان از ویندوز 7 و حدود هشت درصد نیز از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده