// جمعه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

قابلیت پس گرفتن پول به زودی به ایکس باکس وان و ویندوز اضافه خواهد شد

طبق گزارش‌های یکی از کاربران ردیت، به زودی قابلیت پس گرفتن پول به ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی اضافه خواهد شد. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، اخیرا یکی از کاربران اینسایدر ایکس‌باکس وان، انجمن ردیت، بخش جدیدی را در جریان بروزرسانی اخیر کنسول ایکس‌ باکس وان مشاهده کرده است که بر اساس این بخش، کاربران می‌توانند پول خود را برای بازی‌های دیجیتالی خریداری شده پس بگیرند. به عبارتی اگر از خرید دیجیتالی خود پشیمان شدید، می‌توانید بازی مورد نظر را Refund کنید. این قابلیت برای رایانه‌ های شخصی نیز در نظر گرفته شده است. 

البته در گذشته نیز می‌توانستید این کار را انجام دهید ولی برای برگشت خوردن پول باید با پشتیبانی ایکس‌باکس مکاتبه می‌کردید و همیشه قادر به پس گرفتن پول خود نبودید. ولی با اضافه شدن این سیستم همانند استیم می‌توانید پول بازی‌های خود را به سادگی پس بگیرید. 

از طرفی مشخص شده است که نام این سرویس جدید Self-Service Refund و در توضیحات آن‌ آمده است:

شما صحبت کردید و ما گوش دادیم. در جریان پشتیبانی از گیمرها سیستم جدیدی را تعبیه کرده‌ایم که به واسطه‌ی آن می‌توانید پول بازی یا برنامه‌های خریداری شده خود را از طریق account.microsoft.com پس بگیرید. وقتی از خرید یک برنامه یا بازی منصرف شدید، ما همه جانبه شما را پشتیبانی خواهیم کرد. از این‌رو از طریق سیستم Self-Service Refund می‌توانید پول محصول دیجیتالی خود را بر روی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی پس بگیرید.

Xbox Self Service Refund

همچنین در انجمن NeoGAF عکس دیگری منتشر شده است که بر اساس آن می‌توان جزئیات این سرویس را مشاهده کرد. طبق این جزئیات تنها پول بازی‌هایی برگشت زده می‌شود که نهایت ۱۴ روز از خرید آن‌ها گذشته باشد و از همه مهم‌تر کاربر کمتر از دو ساعت بازی مورد نظر را تجربه کرده باشد. همچنین در ادامه گفته شده است که بسته‌های الحاقی و سایر محتویات خریداری شده از سیستم Self-Service Refund پشتیبانی نمی‌کنند. 

البته این موارد تنها شرط‌های استفاده از این قابلیت نیست. برای برگشت زدن محصول، ابتدا باید یک روز از خرید شما گذشته باشد و قبل از انجام درخواست خود، می‌بایست بازی را اجرا کرده و بازی کرده باشید. همچنین گفته شده است که این قابلیت برای برنامه‌های مخصوص ویندوز ۱۰ قابل اجرا نخواهد بود. 

Xbox Self Service Refund

استفاده از قابلیت‌های مشابه برای کنسول‌ها مورد غیر عادی است و تا به امروز سونی و نینتندو از قابلیت‌های مشابه بر روی کنسول خود استفاده نکرده‌اند. البته پی‌ سی به واسطه استیم و کمپانی ولو از قابلیت پس گرفتن پول بازی‌های خریداری شده برخوردار است که در سال ۲۰۱۵ میلادی برای این شبکه تعبیه شد و کاربران می‌توانند بازی‌ها و بسته‌های الحاقی خریداری شده را در کمتر از دو هفته Refund کنند. 

نظر شما کاربران چیست؟ این سیستم تا چه اندازه می‌تواند بر روی کنسول‌ها مفید باشد؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده