// جمعه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲

فروش نسخه فیزیکی بازی های ویدیویی در بریتانیا افزایش داشته است

کمپانی کنتار ورلد‌پنل اعلام کرده است که میزان فروش نسخه فیزیکی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا با افزایش رو‌به‌رو شده است.

علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ دوران بی‌نظیری را تجربه کردند. از طرفی کمپانی نینتندو کنسول نینتندو سوییچ را عرضه کرد و از طرف دیگر بازی‌های انحصاری و مولتی‌پلتفرم متعددی از جمله Horizon: Zero Dawn ،The Legend of Zelda: Breath of the Wild ،Resident Evil 7 ،NieR: Automata ،For Honor و Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands منتشر شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی و آمار منتشر شده از سوی کمپانی Kantar Worldpanel که در زمینه جمع‌آوری اطلاعات بازار‌های مختلف فعال است، به واسطه موارد ذکر شده فروش نسخه فیزیکی بازی‌های ویدیویی در این بازه زمانی در بریتانیا روند رو به رشد داشته است.

فروش نسخه‌ فیزیکی بازی‌های ویدیویی در بریتانیا در دوره‌‌ ۱۲ هفته‌ منتهی به ۱۲ مارس (۲۳ فروردین) نسبت به سال گذشته به میزان ۰٫۵ درصد رشد داشته است. این در حالی است که نسخه فیزیکی محتواهای موسیقی و محتوا‌های ویدیویی به تر‌تیب پنج و ۱۲ درصد کاهش داشته‌اند. از این اعداد می‌توان چنین نتیجه گرفت که میزان فروش فیزیکی محصولات مربوط به حوزه سرگرمی هفت درصد (۱٫۳ میلیون نفر خریدار) کاهش داشته است. بدون شک استقبال روز‌افزون از نسخه دیجیتالی دلیل کاهش در‌آمد‌های حاصل از فروش نسخه فیزیکی آثار سرگرمی است. جیمز براون، مسوول تحقیق در امور بازاریابی در کمپانی کنتار ورلد‌پنل در این رابطه می‌گوید:

استقبال پر‌شور بازیکنان از بازی‌های جدید به خصوص Zelda: Breath of the Wild و Horizon Zero Dawn باعث شده است که در‌آمد صنعت بازی‌های ویدیویی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ با افزایش همراه شود.

خرده‌فروشی‌های آرگوس و گیم در طی ۱۲ هفته گذشته بیش از دیگر خرده‌فروشی‌ها کسب در‌آمد داشته‌اند که نتیجه این امر دست‌یابی هر دوی آن‌ها به بالا‌ترین سهم بازار در بازه زمانی سه‌ماهه اول در طی پنج سال گذاشته است. خرده‌فروشی گیم در زمینه فروش بازی‌هایی که به صورت باندل همراه با کنسول به فروش می‌رسند، بسیار موفق عمل کرده است. با این وجود که فروش جدا‌گانه بازی‌ها نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نکرده، اما فروش باندل‌ها رشد دو رقمی داشته است.

جدید‌ترین جدول فروش هفتگی انگلستان همراه بود با صدر نشینی بازی Persona 5 در هفته اول انتشار و سقوط بازی Mass Effect Andromeda از رتبه اول به پنجم. بازی‌های Ghost Recon Wildlands ،Lego Worlds و Grand Theft Auto V رتبه‌های دوم تا چهارم را در اختیار دارند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده