نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Persona 5 به صدرنشینی Mass Effect Andromeda پایان داد

بازی Persona 5 در اولین هفته انتشارش توانست به صدرنشینی Mass Effect Andromeda پایان بدهد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، بازی Persona 5 که سه‌شنبه هفته گذشته برای پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 عرضه و با استقبال بسیار خوب منتقدان روبه‌رو شد، توانست در اولین هفته انتشارش به صدرنشینی Mass Effect Andromeda پایان دهد.

از زمان بازی Ni no Kuni: Wrath of the White Witch، بازی پرسونا 5 اولین بازی در ژانر J-RPG (نقش‌آفرینی ژاپنی) است که در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار می‌گیرد و با فاصله بسیار زیاد، بزرگ‌ترین عرضه یک بازی از مجموعه پرسونا محسوب می‌شود. عرضه پرسونا 5، باعث شد که صدرنشین دو هفته گذشته جدول فروش انگلستان یعنی Mass Effect Andromeda با ۴ پله سقوط، به مکان پنجم جدول این هفته سقوط کند.

مکان‌های دوم و سوم جدول این هفته نیز دستخوش تغییر نشدند و دقیقا مانند هفته گذشته دو بازی Ghost Recon Wildlands و Lego Worlds به ترتیب مکان‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان یعنی GTA V این هفته با یک پله صعود روبه‌رو شد و به جایگاه چهارم رسید. در مکان ششم نیز بازی فیفا 17 با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته قرار گرفت.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز کماکان به حضور خود در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه می‌دهد و توانست این هفته مانند فیفا و جی‌تی‌ای یک پله صعود را تجربه کند و به جایگاه هفتم برسد. بازی جدید دیگر این هفته، Lego City Undercover بود که کار خود را در جایگاه هشتم آغاز کرد. این بازی که در سال ۲۰۱۳ برای Wii U عرضه شده بود، هفته پیش برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی نیز عرضه شد و باعث شد که دو بازی از مجموعه لگو در فهرست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان قرار بگیرند.

روند صعود یک پله‌ای به بازی Call of Duty Infinite Warfare نیز سرایت کرد و جدیدترین بازی از مجموعه ندای وظیفه توانست با یک پله صعود رتبه خود را از رتبه دو رقمی، به رتبه یک رقمی برساند. در مکان دهم پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان نیز بازی Overwatch قرار گرفت که به لطف فروش‌های ویژه توانست چهار پله صعود کند و دوباره وارد جدول بازی‌های پرفروش انگلستان شود.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به اول آوریل (۱۹ فروردین) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Persona 5

صدرنشینی در هفته اول انتشار
۲۲

Ghost Recon Wildlands

-
۳۳

Lego Worlds

-
۴۵

Grand Theft Auto V

-
۵۱

Mass Effect: Andromeda

سقوط چهار پله‌ای
۶۷

FIFA 17

-
۷۸

The Legend of Zelda: The Breath of the Wild

-
۸-

Lego City Undercover

هفته اول انتشار
۹۱۰

Call of Duty: Infinite Warfare

-

۱۰۱۴

Overwatch

ورود دوباره به جدول به لطف فروش‌های ویژه

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Persona 5

Persona 5

پرسونا ۵، یک بازی نقش‌آفرینی است که توسط استودیو اتلس برای پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 ساخته شده است. این بازی از لحاظ ترتیب، ششمین بازی مجموعه پرسونا است. خود مجموعه پرسونا، یک زیر مجموعه از مجموعه بزرگ‌تر مگامی تنسی محسوب می‌شود. 

پرسونا ۵ در ژاپن توسط اتلس و در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا توسط دیپ سیلور منتشر شده است و ابتدا اوایل پاییز در ژاپن عرضه شد و هفته گذشته در بازارهای جهانی در دسترس علاقمندان قرار گرفت. داستان بازی نیز در توکیو جریان دارد و داستان دانش‌آموزان مدرسه‌ای را روایت می‌کند که به قدرت‌های خود پی می‌برند.

Lego City Undercover

Lego City Undercover

بازی Lego City Undercover یک بازی اکشن ماجرایی است که توسط استودیو تی‌تی فیوژن ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای Wii U عرضه شد و هفته گذشته نیز انتشار خود را روی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ و پی‌سی جشن گرفت.

این بازی بر اساس سری Lego City لگو ساخته شده است. داستان بازی نیز در شهر لگو جریان دارد و در آن بازیکنان در نقش یک پلیس مخفی با نام چیس مک‌کین قرار می‌گیرند که باید با جرم و فساد مبارزه کند. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده