نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

Uncharted: The Lost Legacy و The Last of Us Part II تنها پروژه‌های فعلی ناتی داگ هستند

ناتی‌داگ اعلام کرده که بازی‌های Uncharted: The Lost Legacy و The Last of Us Part II تنها پروژه‌های فعلی این استودیو هستند. 

استودیو ناتی‌داگ پس از تمام کردن کار ساخت بازی بسیار موفق Uncharted 4، کار خود را روی دو پروژه جدید آغاز کرد و در جریان رویداد PSX 2016، این دو بازی را معرفی کرد؛ بازی اول یک نسخه مستقل از سری آنچارتد با اسم Uncharted: The Lost Legacy است که داستان شخصیت کلوئی فریزر را روایت خواهد کرد و بازی دوم هم دنباله بازی بسیار موفق The Last of Us یعنی بازی The Last of Us Part II است. 

حال در جدیدترین اخبار بازی، ایوان ولس، مدیر ناتی‌داگ، مصاحبه‌ای با سایت گیم اینفورمر داشته و در آن اعلام کرده که این دو بازی، تنها پروژه‌هایی هستند که ناتی‌داگ در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کند. وی همچنین اعلام کرد که ناتی‌داگ علاقه زیادی به ساخت بازی Uncharted: The Lost Legacy با محوریت کاراکتر‌های جدید داشت ولی این بدین معنی نیست که استودیو قرار است در آینده هم سراغ نسخه‌های اسپین آف دیگری از این مجموعه برود:

ما خیلی اهل برنامه‌ریزی برای طولانی‌مدت نیستیم؛ چرا که روند ساخت یک بازی به حد کافی دشوار است و ما هم فعلا روی دو بازی Uncharted: The Lost Legacy و The Last of Us Part II کار می‌کنیم و برنامه دیگری نداریم. 

علاوه بر این در مورد سری آنچارتد، قرار نیست که ما مدام نسخه‌های مختلفی از این سری را با شخصیت‌های جدید ساخته و عرضه کنیم. دلیل ساخت بازی Uncharted: The Lost Legacy هم صرفا این است که می‌خواهیم داستانی جذاب را با محوریت شخصیت کلوئی روایت کنیم که مطمئن هستیم طرفداران هم از آن راضی خواهند بود و از طرفی هم هدفمان رفتن به سراغ محیط و مناطقی بود که کاوش و گردش در آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. 

استودیو ناتی‌داگ پیش از این به صورت همزمان روی بازی‌های Uncharted 3 و قسمت اول The Last of Us کار کرده است که نتیجه آن هم خلق دو بازی موفق بود. در آن زمان ناتی‌داگ دو تیم بازیسازی مستقل را تشکیل داده بود که هریک روی یکی از این بازی‌ها کار می‌کردند. با این حال از آن زمان به بعد استودیو دیگر سراغ چنین ساختاری نرفت و در آن واحد روی یک بازی تمرکز داشت. ولس در این مورد هم گفت:

استفاده از دو تیم بازیسازی ایده‌ای بود که ما در زمان نسخه اول The Last of Us آن را اجرا کردیم و با جذب نیرو توانستیم دو تیم بازیسازی کامل را تشکیل دهیم. با این حال به مرور زمان و سخت‌تر شدن فرایند ساخت بازی‌ها و همچنین به دلیل افزایش انتظارات خودمان از بازی‌ها، دیگر چنین کاری را تکرار نکردیم و واقعیت هم این است که این کار عملا غیرممکن است. به همین دلیل هم ما در حال حاضر یک تیم کامل بازیسازی داریم و چند نفر هم که شاید تعداد آن‌ها یک چهارم یک تیم کامل باشد، روی پروژه دیگر کار می‌کنند. 

بنا به گفته‌های مدیر ناتی‌داگ، در حال حاضر یک تیم بازیسازی کامل روی بازی Uncharted: The Lost Legacy کار می‌کند و یک تیم کوچک نیز مراحل اولیه ساخت نسخه دوم The Last of Us را انجام می‌دهند. پس از اتمام ساخت نسخه جدید آنچارتد، تمامی اعضای ناتی‌داگ روی ساخت بازی The Last of Us Part II تمرکز خواهند کرد که بنا به گفته ولس، قرار است یک بازی بسیار عالی و شگفت‌انگیز باشد. البته ناتی‌داگ اعلام کرده که این بازی تا پیش از سال ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد. 

نظر شما در مورد صحبت‌های مدیر ناتی‌داگ چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده