نویسنده: سجاد پاک آیین
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

معرفی بازی موبایل والیباحال

با بازی فانتزی والیباحال، ورزش والیبال را به صورت دوبعدی فانتزی و با گزارش جواد محتشمیان تجربه کنید.

استودیو بازی‌سازی «سرگرمیدن» به عنوان اولین پروژه رسمی بازی‌سازی خود، سبک شبیه‌سازی ورزش والیبال را انتخاب کرده است و با شعار «رویکردی باحال به ورزش» بازی موبایل والیباحال را معرفی کرد. هدف این استودیو خلق لحظات شاد و سرگرم‌کننده برای بازیکنان بوده و قصد دارد تجربه‌ای جدید از ورزش والیبال را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

والیباحال

بازی والیباحال دارای سه بخش دوستانه، تورنمنت و دونفره است. در بخش دوستانه، بازیکنان ابتدا تیم خود را از تیم‌های ملی کشورهای مختلف از جمله ایران، فرانسه، برزیل و آرژانتین انتخاب می‌کنند و با انتخاب دو بازیکن از چهار بازیکن موجود، به بازی والیبال می‌پردازند. گیم‌پلی بازی بسیار ساده طراحی شده است و با آموزشی که در ابتدای اجرای بازی قرار داده شده است، بازیکنان به راحتی با نحوه گیم‌پلی بازی آشنا می‌شوند. گیم‌پلی بازی به این شکل است که بازیکنان با زدن دو دکمه سمت راست صفحه دست‌های بازیکنان را به سمت چپ یا راست می‌چرخانند تا بتوانند از به زمین نشستن توپ جلوگیری کرده و پس از آن توپ را به سمت زمین حریف بفرستند. در سمت چپ صفحه نیز یک تریگر آنالوگ برای حرکت دادن بازیکنان به سمت چپ یا راست و پریدن بازیکنان قرار دارد. برای برنده شدن هر ست، باید به امتیاز ۱۰ رسید و تمام بازی دو ست خواهد بود که در صورت تساوی، بازی به ست سوم کشیده خواهد شد. در بخش تورنمنت، پس از انتخاب تیم و درجه سختی بین آماتور و حرفه‌ای، بازیکنان در یک تورنمنت تک حذفی شرکت خواهند کرد و پس از قهرمانی در تورنمنت، پول و جام به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در بخش دونفره نیز، بازیکنان می‌توانند بازی والیباحال را با دوستان خود تجربه کنند که دو دکمه چرخش به سمت چپ و راست در هردو طرف صفحه قرار می‌گیرد و بازیکنان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

والیباحال

در ابتدای بازی والیباحال تعدادی از تیم های ملی و بازیکنان تیم قفل هستند که بازیکنان برای باز کردن هرکدام نیاز به کسب جام در تورنمنت و دریافت پول پس از بردن هر مسابقه دارند. همچنین، بازیکنان برای تسریع در به دست آوردن آیتم‌های گوناگون می‌توانند با پرداخت پول واقعی، بازیکنان و تیم‌ها را باز کنند. بازیکنان و زمین مسابقات قابل شخصی‌سازی هستند که می‌توان برای بازیکنان آیتم‌هایی مانند بازوبند و زانوبند، زمین‌های والیبال و توپ‌های مختلف با پول‌های کسب شده یا پول واقعی از فروشگاه بازی خریداری کرد. سازندگان از نام و چهره کاریکاتوری بازیکنان واقعی و به نوعی از چهار ستاره تیم‌های ملی کشورها استفاده کرده‌اند. در تیم ملی ایران از سعید معروف، امیر غفور، محمد موسوی و شهرام محمودی استفاده شده است. یکی از نکات جالب بازی والیباحال، می‌توان به حضور جواد محتشمیان به عنوان گزارشگر در این بازی اشاره کرد.

والیباحال

گرافیک بازی والیباحال به صورت دوبعدی انیمیشنی طراحی شده است و سازندگان سعی کرده‌اند محیطی فانتزی و شاد را در بازی ایجاد کنند. صداگذاری بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد و سازندگان می‌توانستند روی این بخش کار بیشتری انجام بدهند. موسیقی بازی نیز دارای موسیقی متن انرژیک و شادی است که حال و هوای ورزش والیبال را به بازیکنان القا می‌کند. یکی از مواردی که نسبت به بازی والیباحال وجود دارد این است که پس از مدتی بازی خسته‌کننده و تکراری شده و انگیزه ادامه دادن بازی از بین می‌رود.

بازی والیباحال بازی خوبی است که می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد و می‌توان گفت اولین ساخته استودیو سرگرمیدن، تجربه‌ای قابل قبول اما با یک سری ضعف‌‌های مختلف است که سازندگان می‌توانند برای ساخت بازی‌های بعدی خود، نقاط ضعف موجود در بازی والیباحال را برطرف کنند. بازی والیباحال برای سیستم عامل اندروید در دسترس قرار گرفته است و شما می‌توانید این بازی موبایل را از لینک پایین در کافه بازار دریافت کنید.

دانلود بازی والیباحال

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده