نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

سازنده بازی Horizon Zero Dawn به انتقاد بازیکنان پاسخ داد

استودیو گوریلاگیمز، سازنده بازی Horizon Zero Dawn دلیل عدم امکان کنترل کردن ربات‌ها در بازی را توضیح داد.

در بازی Horizon Zero Dawn، بازیکنان می‌توانند به مهارتی تحت نام Override دسترسی پیدا کنند که موجب می‌شود ربات‌ها در واکنش با شخصیت اصلی بازی یعنی Aloy رفتار خشونت آمیز انجام ندهند و بتوان روی آن‌ها سوار شد یا در کنار ایلوی به دیگر ربات‌ها حمله کنند. با این حال برخی از بازیکنان نسبت به این مهارت اعتراض دارند و می‌گویند که چرا امکان کنترل ربات‌ها پس از متحد شدن آن‌ها با Aloy وجود ندارد.

سامرت شارما (Samrat Sharma)، تولیدکننده بازی، در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Kotaku، به این انتقادات پاسخ داده و گفته است که تصمیمات گرفته شده برای محدود کردن بازیکنان در این مهارت، به دلیل پیاده سازی بهتر محیط و فضای بازی بوده است.

اگر نگاهی به عملکرد ربات‌ها بیاندازید، تمام آن‌ها اهداف مشخصی را در طول بازی دارند. هک شدن آن‌ها توسط شما به معنا تغییر علت وجود آن‌ها نیست، شما فقط سیستم اتحاد آن‌ها را تغییر می‌دهید. آن‌ها دیگر شما را به عنوان یک تهدید برنمی‌شمارند و کسانی که به شما حمله کنند را تهدید به حساب خواهند آورد. مهارت Override همین است. شما عملکرد اصلی آن‌ها را تغییر نداده‌اید؛ اگر آن‌ها نگهبان باشند، به نگهبانی ادامه می‌دهند، اگر وسیله نقلیه باشند هم به سرعت می‌دوند و اگر شما سوار آن‌ها شده باشید با آن‌ها خواهید رفت.

به نظر می‌رسد که استودیو Guerrilla Games هیچگاه توسعه بیشتر مهارت Override را در نظر نگرفته است. در واقع، شارما توضیح می‌دهد که اگر تیم به بازیکنان امکان کنترل بیشتر ربات‌ها را می‌داد، ممکن بود بازی بخشی از تاثیر موضوعی خود را از دست بدهد.

فکر نکنم که در طول ساخت بازی پیش آمده باشد که سیستم بزرگتری را برای این مهارت در نظر بگیریم که شما بتوانید به چیزهای مختلف اشاره کنید و دستور بدهید. هر چیزی که ساخته شده قرار است در داستانی که سعی داشتیم روایت کنیم معنا دهد. هر چیزی که موجب دوری از این هدف می‌شد را دور انداختیم، چرا که موجب منحرف کردن مواردی می‌شد که قصد داشتیم در داستان بازی به شما بگوییم. بنابراین هرچیزی که با داستان بازی جور در نمی‌آمد، از سر راه برداشته می‌شد.

برای ما Horizon Zero Dawn در مورد اکتشاف است و Aloy هم قصد دارد جهان پیرامون خود را کشف و داستان خود را پیدا کند. او واقعا در مورد این جهان کنجکاو بوده و کنجکاو است که از کجا آمده است. ارتباط متقابل او با جهان بازی از همین طریق برقرار می‌شود. او حداقل در این بازی یک آشوبگر نیست. او برای ایجاد اختلاف و هرج و مرج نیامده است و قصد ندارد از چیزی سوءاستفاده کند. او اینجاست تا مسیر خود را در این جهان پیدا کند.

بازی Horizon Zero Dawn به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 در دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده