نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

بازی جدید سازنده DayZ احتمالا لغو شده است

Ion، بازی جدید سازنده DayZ، احتمالا لغو شده است.

دین هال، سازنده بازی DayZ، در سال ۲۰۱۵ بازی جدید خود را با نام Ion معرفی کرد. با این حال و به استناد گزارشی که سایت یوروگیمر منتشر کرده، این بازی لغو شده است. چرا که نه کمپانی خود دین هال یعنی راکت‌ورکز و نه استودیو Improbable که در ساخت این بازی با راکت‌ورکز همکاری می‌کرد، دیگر روی این بازی کار نمی‌کنند. دین هال در این مورد گفت:

نه من و نه دیگر اعضای استودیو راکت‌ورکز دیگر روی این بازی کار نمی‌کنیم و نقشی در توسعه آن نداریم.

همچنین استودیو Improbable نیز متنی در این مورد منتشر کرد که به شرح زیر است:

ما اعلام می‌کنیم که استودیو Improbable در حال حاضر هیچ فعالیتی روی این بازی انجام نمی‌دهد. این بازی قرار بود به عنوان یک پروژه مشترک با همکاری ما و استودیو راکت‌ورکز ساخته شود. با این حال شرایط از آن زمان تا به امروز تغییر زیادی کرده است و دین هال لندن را ترک کرده و به نیوزلند برگشته است. همچنین استودیو راکت‌ورکز نیز کار روی چند پروژه دیگر را آغاز کرده و ما هم قصد نداریم تا این بازی را به تنهایی ساخته و عرضه کنیم.

بازی Ion اولین بار در جریان کنفرانس مایکروسافت در E3 2015 معرفی شد و دین هال در آن زمان اعلام کرد که این اثر بیش‌تر از آنکه یک بازی باشد، شبیه به جهانی است که با فیزیک، زیست شناسی و شیمی تعریف می‌شود. از آن زمان به بعد اطلاعات بیشتری از این بازی علمی‌تخیلی ارائه نشد و فقط می‌دانستیم که بازی قرار است برای پی‌سی و ایکس‌باکس وان منتشر شود.

هال در بخش دیگری از صحبت‌هایش با یوروگیمر، اطلاعات بیشتری از این پروژه و توقف روند ساخت آن ارائه کرده است:

روند ساخت این بازی زمانی متوقف شد که من لندن را ترک کرده و به نیوزلند برگشتم. ایده بازی Ion به شکلی است که فقط با کمک استودیویی چون Improbable می‌توان آن را توسعه داد چرا که تکنولوژی‌های مختلفی برای ساخت این بازی نیاز است و ما به تنهایی قادر به ساخت این بازی نیستیم.

البته همواره در صنعت بازی‌های ویدیویی، بازی‌ها لغو شده یا روند ساخت آن‌ها متوقف می‌شود و حتی شاهد تاخیر خوردن برخی آثار هستیم و این امری کاملا طبیعی در این صنعت است. با این حال از این پس سعی خواهیم کرد تا سراغ پروژه‌هایی برویم که بتوانیم کنترل بیشتری روی آن‌ها داشته باشیم. ما زمانی که استودیو راکت‌ورکز را تاسیس کردیم، به بحث و تبادل نظر در مورد سیاست‌های کاری‌مان پرداختیم. در آن زمان این مساله را بررسی کردیم که آیا می‌خواهیم بازی‌ها را به صورت مستقل بسازیم یا اینکه باید با کمپانی‌های دیگر شریک شده و تعامل داشته باشیم؟ حال نظر ما این است که باید بازی‌هایی را بسازیم که بتوانیم روی تمامی بخش‌های آن کنترل داشته باشیم.

به هر حال آنچه که مسلم است، این است که ساخت بازی Ion فعلا متوقف شده و شاید حتی برای همیشه لغو شده باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده