نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

صحبت های مدیر ایکس باکس پیرامون سرویس Xbox Game Pass و نمایشگاه E3

مدیر ایکس‌باکس به تازگی در رابطه با سرویس Xbox Game Pass و برنامه‌های مایکروسافت برای E3 2017 سخن گفته است.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس، اخیرا مهمان جدیدترین قسمت پادکست Major Nelson بوده و در رابطه با سرویس اشتراک جدید ایکس‌باکس یعنی Xbox Game Pass صحبت کرده است. اسپسنر سخنان خود را با گفتن این نکته که مایکروسافت از مدت‌ها پیش روی سرویس Xbox Game Pass کار می‌کرد، آغاز کرد.

پس از سخنان اولیه، بحث به موضوع قیمت گذاری این سرویس که ماهانه ۱۰ دلار است رسید. اسپنسر گفت که معتقد است قیمت گذاری منصفانه‌ای صورت گرفته است. با ثبت نام در این سرویس می‌توانید به ۱۰۰ بازی دسترسی پیدا کنید. ممکن است برخی از بازی‌های موجود به تدریج و به نظر ناشران third-party از این سرویس خارج شوند، اما اسپنسر گفت که مردم می‌توانند با خیال راحت در این سرویس ثبت نام کنند.

درست است که برخی بازی‌ها برای مدتی وارد این برنامه می‌شوند، برخی بازی‌ها برای مدتی از برنامه خارج می‌شوند، اما بدیهی است که انگیزه ما در این رابطه به این صورت است که بخش اعظمی از این بازی‌ها به صورت ماهانه در سرویس حضور یابند.

وی افزود:

می‌دانیم که تصمیم گیری برعهده برخی از ناشران است، پس می‌خواهیم در رابطه با وجود بازی‌ها در سرویس با شما رو راست باشیم.

و اما در بخش دیگری از این پادکست، اسپنسر گفت که معتقد است سرویس Xbox Game Pass پتانسیل این را دارد که در آینده به حدی رشد کند که بازی‌ها به صورت سریالی در آن منتشر شوند.

در مورد یکسری موارد صحبت نکردیم و من باید در موردش بگویم، چرا که فکر می‌کنم فرصتی وجود دارد که این سرویس تنها به بازی‌هایی که قبلا منتشر شده‌اند خلاصه نشود. در واقع دوست دارم که سرویس Xbox Game Pass به اندازه‌ای رشد کند که بتوانید بازی‌های دست اول و تازه منتشر شده را در آن ببینید.

وی افزود:

فکر کنم موردی مشابه به این را در تلویزیون و نت‌فلیکس (Netflix) دیده‌اید. می‌دانید که نت‌فلیکس ابتدا فقط در مورد فیلم‌ها و سریال‌هایی بود که ممکن بود موفق به تماشای آن‌ها نشده باشید و به همین علت داخل نت فلیکس ثبت نام می‌کردید و به تماشای آن‌ها می‌پرداختید. حال برخی از بهترین سریال‌های موجود مخصوص نتفلیکس یا آمازون ساخته می‌شوند. شبکه HBO نیز در حال انجام همین کار است.

اسپنسر در ادامه توضیح داد:

دوست دارم سرویس Game Pass به اندازه‌ای رشد کند که شاهد انتشار بازی‌های سریالی و بازی‌های کوچک متمرکز بر داستان در آن باشیم چرا که بدیهی است سرویس Xbox Game Pass براساس مدل تجاری ساخته شده و فکر می‌کنم بتواند از این ایده پشتیبانی کند. بهترین چیز برای من این است که والدین وارد یک فروشگاه شوند، یک کنسول خریداری کنند و با پرداخت مبلغی منصفانه، بتوانند به صدها بازی برای همه اعضای خانواده دسترسی پیدا کنند. این بی نظیر است.

سرویس Xbox Game Pass در حال حاضر برای تست و بررسی در دسترس برخی دارندگان ایکس‌باکس وان قرار گرفته و از بهار آتی رسما آغاز به کار خواهد کرد.

و اما یکی دیگر از موضوعاتی که در این پادکست مطرح شد مروبط به نمایشگاه E3 است. مایکروسافت قصد دارد امسال کنفرانس خبری خود را از دوشنبه به بعد از ظهر یکشنبه انتقال دهد. اسپنسر گفت که این تصمیم به مایکروسافت کمک می‌کند تا اخبار و اطلاعیه‌های خود را به گوش مخاطبین بیشتری برساند، چرا که روز دوشنبه ناشران دیگر هم کنفرانس خبری دارند. علاوه بر این، اسپنسر گفت که به لطف این تصمیم، مایکروسافت می‌تواند مدت زمان کنفرانس را افزایش دهد، با این وجود لزومی برانجام اینکار وجود ندارد. کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2017 از ساعت ۱:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد و پس از آن‌ها کمپانی بستدا به برگزاری کنفرانس خود خواهد پرداخت. در حال حاضر ساعت دقیق شروع کنفرانس بتسدا مشخص نشده است.

دیگر تغییر لحاظ شده توسط مایکروسافت برای E3 امسال به غرفه کمپانی مروبط می‌شود که قرار است در سالن دیگری برپا شده و طرح و چینش متفاوتی نسبت به سال گذشته داشته باشد، چرا که کمپانی باید تغییراتی را جهت تطبیق غرفه با بازدید عمومی در نظر بگیرد. نمایشگاه E3 2017 برای اولین بار در تاریخ برای عموم آزاد است. اسپنسر در رابطه با غرفه جدید می‌گوید:

می‌خواهیم در مورد این غرفه مطمئن شویم و قصد داریم آگاهی لازم را پیدا کنیم، پس صبور باشید، قرار است همه به این غرفه بیایند. در تلاشیم تا غرفه‌ای بسازیم که به مردم بیشتری اجازه تجربه بازی‌ها را بدهد، بنابراین اتاق‌های ملاقات و همه موارد دیگر را از سر راه برمی‌داریم. فکر می‌کنم نمایشگاه E3 یک نقطه بسیار مهم در صنعت ما است و چیزی است که ما متعهدیم آن را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و من برای دیدن طرفدارانمان در آنجا بسیار مشتاقم.

اسپنسر افزود:

در خطاب به اشخاصی که به بررسی اندازه و متراژ غرفه می‌پردازند، می‌گویم که هیچ دسیسه و غرضی برای تغییر اندازه غرفه وجود ندارد. می‌دانیم که امسال مصرف کنندگان به غرفه ما خواهند آمد پس به احتمال فراوان نوع غرفه نسبت به گذشته کمی متفاوت خواهد بود؛ زیرا هنگامی که سالن را برای ۱۵ هزار بازدیدکننده باز می‌کنید که برای تجربه بازی به نمایشگاه آمده‌اند، وضعیت با هنگامی که عده‌ای فقط برای تماشا کردن به غرفه سر می‌زنند متفاوت خواهد بود.

می‌تواند این پادسکت را از وبسایت رسمی Major Nelson گوش دهید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده