نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Horizon Zero Dawn در هفته اول انتشار

بازی Horizon Zero Dawn موفق شد در اولین هفته انتشار با پشت سر گذاشتن بازی‌های نینتندو سوییچ در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، بازی Horizon Zero Dawn موفق شد در هفته منتهی به ۱۴ اسفند در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. این در حالی است که طی هفته گذشته، شاهد عرضه کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ بودیم و از این رو بازی‌های این کنسول نیز توانسته‌اند فروشی عالی را تجربه کرده و رتبه‌های خوبی را در بین بازی‌های پرفروش انگلستان تصاحب کنند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که می‌توان آن را موفق‌ترین بازی هنگام عرضه نینتندو سوییچ دانست، در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است و این در حالی است که این بازی در روز ۱۳ اسفند منتشر شده و در اصل فقط یک روز فرصت برای فروش و وارد شدن به جدول داشته است. رتبه سوم جدول بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، در اختیار بازی GTA V است که حتی عرضه بازی‌های جدید زیاد نیز باعث نشد تا رتبه این بازی تغییر پیدا کند. در جایگاه چهارم یکی دیگر از بازی‌های نینتندو سوییچ یعنی بازی 1-2 Switch قرار گرفته است و رتبه پنجم نیز به بازی For Honor، ساخته جدید یوبی‌سافت تعلق دارد که هفته گذشته در جایگاه نخست قرار داشت ولی این هفته با سقوطی چهار پله‌ای به رتبه پنجم رسیده است.

فیفا 17، جدیدترین شبیه‌ساز فوتبال کمپانی الکترونیک آرتز نیز این هفته با دو پله سقوط از جایگاه چهارم به ششم رسید و در جایگاه هفتم نیز یکی دیگر از بازی‌های نینتندو سوییچ یعنی Super Bomberman R قرار گرفته است. بازی‌های Rocket League و Sniper Elite 4 نیز به ترتیب با یک و چهار پله سقوط این هفته در جایگاه‌های هشتم و نهم قرار دارند و بازی Battlefield 1، محصول الکترونیک آرتز نیز که هفته گذشته در رتبه ششم قرار داشت، این هفته در رتبه دهم دیده می‌شود.

این هفته و با انتشار بازی‌های جدیدی که به آن‌ها اشاره کردیم، آثاری چون Call of Duty: Infinite Warfare، Resident Evil 7، Forza Horizon 3 و Halo Wars 2 از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته خارج شدند و نکته جالب اینکه بازی Halo Wars 2 که هفته گذشته در رتبه دوم قرار داشت، این هفته تا رتبه پانزدهم سقوط کرده است.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۴ مارس (۱۴ اسفند) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Horizon Zero Dawn

صدر نشینی در هفته اول انتشار
۲-

The Legend of Zelda: The Breath of the Wild

هفته اول انتشار
۳۳

Grand Theft Auto V

-
۴-

1-2 Switch

هفته اول انتشار
۵۱

For Honor

-
۶۴

FIFA 17

-
۷-

Super Bomberman R

هفته اول انتشار
۸۷

Rocket League

-
۹۵

Sniper Elite 4

-

۱۰۶

Battlefield 1

-

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Horizon

Horizon Zero Dawn:

پیش از این ما استودیو گوریلا گیمز را با سری بازی‌های Killzone می‌شناختیم. با این حال این استودیو در جدیدترین تجربه خود سراغ خلق بازی‌ای رفت که هیچ شباهتی به سری کیلزون نداشت. بازی جدید این استودیو با نام Horizon Zero Dawn معرفی شد و داستان شخصیتی با اسم ایلوی را روایت می‌کرد که در جهانی پسا آخرالزمانی به دنبال پیدا کردن پاسخ سوال‌های بی‌شمار خودش است. بازی در جهانی جریان دارد که موجودات رباتیک غول پیکری در سراسر آن دیده می‌شوند و وظیفه شما از بین بردن آن‌ها و همچنین مبارزه با دیگر دشمن‌هایی است که انتظارتان را می‌کشند. بازی Horizon Zero Dawn پس از انتشار مورد استقبال عالی منتقدین قرار گرفت و بازی به حدی موفق ظاهر شد که حتی موسسه سوپردیتا پیش‌بینی کرد این اثر می‌تواند فروشی نزدیک به بازی Uncharted 4 داشته باشد.

The Legend of Zelda: Breath of The Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild:

سری زلدا یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی است و The Legend of Zelda: Breath of the Wild جدیدترین نسخه از این مجموعه است که برای نینتندو سوییچ و Wii U منتشر شده و گیمر‌ها در آن می‌توانند ماجراجویی‌هایی لینک را در جهانی بزرگ دنبال کنند. این بازی که این هفته در جایگاه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است، موفق شد نمره‌های فوق‌العاده‌ای از منتقدین دریافت کند و متای ۹۸ را ثبت کرد که باعث می‌شود بتوانیم آن را یکی از موفق‌ترین بازی‌های نسل فعلی بازی‌های ویدیویی نام‌گذاری کنیم.

این بازی همچنین یکی از آثار هنگام عرضه نینتندو سوییچ است و کیفیت آن به حدی بالا است که حتی می‌تواند افرادی را که پیش از این خیلی برای خرید سوییچ مشتاق نبودند، به خرید این کنسول جدید ترغیب کند.

1-2 Switch

بازی 1-2 Switch

یکی دیگر از بازی‌های هنگام عرضه نینتندو سوییچ، 1-2 Switch است؛ بازی‌ای که از ۲۸ مینی گیم مختلف تشکیل شده و از تمامی قابلیت‌های کنسول جدید کمپانی ژاپنی و کنترلر‌های منحصر‌به‌فرد آن بهره می‌برد. هدف اصلی این بازی ارائه تجربه‌ای است که بتوان به صورت چندنفره و همراه با دوستان نیز از آن لذت برد. نینتندو همواره در هنگام عرضه کنسول‌های جدیدش از این دست بازی‌ها منتشر می‌کند تا نشان دهد که کماکان به هدف اصلی خود در صنعت گیم که همان گرد هم آوردن گیمر‌ها برای تجربه بازی‌ها است، پایبند است.

با اینکه 1-2 Switch بازی نسبتا خوبی مخصوصا برای بازی کردن به صورت چندنفره است، ولی منتقدان خیلی روی خوشی به این بازی نشان نداده و اکثرا از سطحی بودن آن انتقاد کرده و گفتند که این بازی با اینکه در ابتدا جذاب به نظر می‌رسد، ولی خیلی زود تکراری شده و هیجان اولیه را از دست می‌دهد.

Super Bomberman R

Super Bomberman R:

بمبرمن نیز مانند زلدا یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۳ منتشر شده است. نینتندو جدیدترین نسخه از این مجموعه را که Super Bomberman R نام دارد، به عنوان یکی از بازی‌های هنگام عرضه کنسول نینتندو سوییچ در نظر گرفته بود و این بازی نیز در تاریخ ۱۳ مارس و همزمان با کنسول عرضه شد. در این بازی مانند سبک و سیاق همیشگی این سری باید با استفاده از بمب‌هایتان دشمنان را از بین ببرید و بازی در مجموع گیم‌پلی‌ای مشابه با نسخه‌های پیشین خود دارد.

Super Bomberman R شامل ۵۰ مرحله مختلف است و حتی می‌توان آن را به صورت همکاری دو نفره (Co-op) نیز بازی کرد. به‌علاوه بازی دارای یک بخش چندنفره رقابتی هشت نفره نیز است.


منبع UK Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده