نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۴

سازندگان Conan Exiles از آینده این بازی می‌ گویند

سازندگان بازی Conan Exiles اخیرا توضیحاتی در مورد آینده این بازی ارائه کرده‌اند.

نسخه دسترسی پیش از موعد (Early Access) بازی Conan Exiles چندی پیش از طریق استیم منتشر شد و مورد استقبال خوب گیمر‌ها نیز قرار گرفت. حال جوئل بایلوس، کارگردان این اثر، در جدیدترین اخبار بازی توضیحاتی در مورد Conan Exiles و برنامه‌های سازندگان برای آینده این بازی ارائه کرده است. وی در ابتدا اعلام کرد که این بازی MMORPG، آخرین شانس استودیو فانکام برای فرار از ورشکستگی بود. با این حال فروش عالی بازی، باعث شده تا دیگر خطری این استودیو را تهدید نکند. Conan Exiles موفق شد تنها در عرض یک ساعت پس از انتشار یک میلیون دلار درآمد کسب کند و در کم‌تر از یک هفته تمامی هزینه‌های ساخت این بازی نیز جبران شد.

کارگردان بازی در ادامه اعلام کرد حال که خیال آن‌ها از جنبه‌های مالی راحت شده است، قصد دارند تا با کمک طرفداران بازی را حتی به اثری بهتر تبدیل کنند. هدف آن‌ها این است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷، این بازی را از طریق Preview Program برای ایکس‌باکس وان نیز منتشر و در طول بازه‌ای یک ساله نیز بازی را از حالت Early Access خارج کرده و نسخه نهایی را منتشر کنند. همچنین سازندگان پنج‌شنبه هر هفته یک آپدیت کوچک نیز برای بازی منتشر می‌کنند تا کیفیت بازی را بهبود بخشیده و بازخورد‌های کاربران را در آن اعمال کنند. به‌علاوه برای این بازی آپدیت‌های بزرگ‌تری نیز به صورت متناوب و مرتب منتشر خواهد شد.

برای مثال یکی از مواردی که قرار است در آپدیت‌های بزرگ اول بازی به آن اضافه شود، امکان استفاده از مَرکَب‌های مختلف است. گیمر می‌تواند موجودات مختلفی را به عنوان مرکب استفاده کند و برای این منظور ابتدا باید آن موجود را رام و اهلی کند. گیمر‌ها حتی قادر خواهند بود مرکب گیمر‌های دیگر را نیز دزدیده و از آن استفاده کنند! به‌علاوه برخی از موجودات قابل استفاده به عنوان مرکب بسیار قدرتمند خواهند بود و اهلی کردن آن‌ها به تنهایی ممکن نیست و باید به همراه دوستان‌تان برای این منظور اقدام کنید. یا مثلا یک آپدیت دیگر ویژگی رنگرزی را به بازی اضافه خواهد کرد و می‌توانید رنگ پوشش شخصیت‌تان را تغییر دهید.

امکان ساخت و استفاده از ابزار‌های جنگی مختلف نیز مورد دیگری است که در قالب یک آپدیت به بازی اضافه خواهد شد و می‌توانید برج‌های مختلف، سلاح‌هایی مثل منجنیق یا حتی اسب تروا را ساخته و در نبرد‌ها استفاده کنید. کارگردان بازی دو مورد از این تجهیزات را معرفی کرد که اولی منجنیق است و دومی هم Corpse Locker نام دارد؛ شما قادر خواهید بود تا اجساد مرده‌ها را جمع‌آوری کرده و در محلی نگه‌داری کنید و زمانی که آن‌ها کاملا پوسیده شدند، با استفاده از Corpse Locker آن‌ها را به سمت دشمن پرتاب کنید تا باعث شیوع بیماری شوند.

ویژگی‌های دیگری مثل جادو نیز به بازی اضافه خواهند شد که تغییراتی اساسی در گیم‌پلی آن ایجاد خواهند کرد. همچنین کارگردان بازی از اضافه شدن بیوم و سیاه‌چالی جدید به بازی در آینده خبر داد که به لطف آن‌ها می‌توانید از محیط صحرایی فعلی بازی خارج شده و مناطقی کاملا جدید را با موجودات و دشمن‌هایی جدید ملاقات کنید. The Purge نیز یکی دیگر از مکانیزم‌هایی است که در آینده به بازی اضافه خواهد شد و هنگام وقوع آن، لشکر‌هایی از نیرو‌های کنترل شده توسط هوش‌مصنوعی تشکیل خواهند شد. گیمر یا باید مواضع دفاعی را در شهر خود بسازد و با آن‌ها مقابله کند یا اینکه کاری کند آن‌ها به سمت شهر‌های دیگر حمله کنند. هنوز جزییات دقیقی از این مکانیزم ارائه نشده است.

نسخه نهایی بازی Conan Exiles قرار است برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ منتشر شود. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده