راهنمای بازی Nioh: مراحل دوازدهم تا پانزدهم

راهنمای بازی Nioh: مراحل دوازدهم تا پانزدهم

جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

در این قسمت راهنمای مراحل دوازدم تا پانزدهم بازی Nioh را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

با راهنمای قدم به قدم مراحل ۱۲ تا ۱۵ بازی Nioh همراه زومجی باشید:

مرحله دوازدهم The Defiled Castle

در این مرحله با سربازانی مواجه خواهید شد که بواسطه قدرت آمریتا طلسم شده‌اند. با توجه به همین موضوع در طول بازی کریستال‌هایی را می‌بینید که بنفش رنگ بوده و درکنار آن‌ها سربازانی قرار داده شده است که بواسطه طلسم بودن‌شان، به شما حمله می‌کنند. حال شما می‌توانید کریستال را سریعا خراب کرده و آن‌ها را از این طلسم رها ساخته یا اینکه با آن‌ها مبارزه کرده و طلسم را نابود کنید. مسیر پیش روی شما، مسیری است سمی ولی این سمی بودن از نوار سلامت شما نمی‌کاهد بلکه، مانع از تاثیر کامل الکسیر می‌شود. حال با شروع بازی می‌بینید که مسیر روبرو به یک درب بسته ختم می‌شود. می‌بایست از محیط دیگر، که همان محیط سمی ذکر شده است، بازی را ادامه دهید. حال دو راه پیش‌روی دارید، انتهای هر دو راه به یک نقطه ختم می‌شود پس هر دو قسمت را به خوبی بگردید و آیتم‌های مهم این دو بخش را جمع آوری کنید. با کشتن Yokaiها و برداشتن تمامی آیتم‌های این قسمت، نهایتان می‌توانید درب بسته اول بازی را باز کرده و اولین راه میان‌بر را بوجود آورید. سپس مسیر اصلی خود را ادامه دهید تا به یک محیط انبار مانند برسید. پس از کشتن تمامی Yokaiهای این انبار، یک درب سمت راست شما است و یک پله در مقابله‌تان قرار دارد. با باز کردن درب سمت راست متوجه حضور یک کریستال می‌شوید ولی راهی برای رسیدن به آن نمی‌یابید. از این‌رو مسیر دیگر را ادامه دهید و از سمت راست به کریستال و از سمت چپ به یک قسمت فرعی رسیده و آیتم‌های مربوطه را جمع آوری کنید.

پس از نابود کردن کریستال از نردبان موجود در محیط بالا بروید تا به دومین Shrine این مرحله برسید. با باز کردن درب کنار Shrine به محیط بیرون این عمارت هدایت می‌شوید. قبل از خارج شدن، درب دیگری را مشاهده می‌کنید که یک NPC در آن‌جا قرار دارد. اگر بتوانید آیتم‌های مورد نظر را به وی بدهید، با باز کردن آن در می‌توانید پس از مبارزه با باس فایت فرعی این مرحله یک راه میان‌بر به قسمت دوم این مرحله باز کنید. پس از خارج شدن از محیط عمارت، کریستال‌های بیشتری را مشاهده می‌کنید. پس از نابودی این کریستال‌ها و جنگیدن با سربازها و همچنین برداشتن تمامی آیتم‌ها، به یک درب می‌رسید که پشت این درب باس فایت فرعی بازی قرار دارد. قبل از باز کردن آن‌، ادامه مسیر را پیش بگیرید تا به یک صندوق و یک Yokai بزرگ برسید که آیتم‌های ارزشمندی در این قسمت در انتظار شما هستند. سپس درب را باس کرده و وارد محیط باس فایت شوید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Honda Tadakatsu
  • نحوه کشتن: برای کشتن این باس فایت اصلا نیازی نیست با وی به مبارزه بپردازید زیرا وقت خود را هدر خواهید داد. سریعا سه کریستال اطراف Honda Tadakkatsu را خراب کنید تا این مبارزه به اتمام برسد.
موسیقی باس فایت اوکاتسو، در بین موسیقی سایر باس‌های بازی، بهترین است

پس از شکست دادن هوندا تاداکاتسو درب آن محیط را باز کرده و بازی را ادامه دهید. حال کریستالی دیگر را در محیط مشاهده می‌کنید و دو راه برای رسیدن به آن قرار دارد. راه کم خطرتر را انتخاب کرده و پس از نابودی کریستال هر دو سمت را خوب بگردید و در نهایت، پس از برداشتن تمامی آیتم‌ها به طبقه بالا بروید. پس از باز کردن درب طبقه بالا، وارد محیطی می‌شوید که شامل درب‌های مختلفی است و Yokaiهایی در انتظار شما هستند و در آخر این راه، پله‌هایی را مشاهده می‌کنید. پس از پاکسازی محیط، به نقطه اول ورود خود به این قسمت بروید. یعنی جایی که از نردبان بالا آمدید و درب را باز کردید. داخل شوید و دیوار سمت راست خود را نگاه کنید. متوجه دو چشم می‌شوید که شما را نگاه می‌کند. با چند ضربه به این دیوار، Yokaiمورد نظر از حالت طلسم خارج شده و به مبارزه کردن می‌پردازد. او را بکشید و به سومین Shrine بازی برسید. حال در کنار Shrine یک نردبان قرار دارد که شما را به درب باس فایت اصلی بازی می‌رساند و همچنین اگر پله‌های گفته شده را ادامه می‌دادید به همین نقطه می‌رسیدید ولی هدف پیدا کردن سومین Shrine بازی بود. درب را باز کرده و وارد محیط باس فایت شوید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Okatsu
  • نحوه کشتن: در این باس فایت باید با شخصیت اوکاتسو به مبارزه کردن بپردازید. شخصی که توسط کریستال طلسم شده و برای نجات دادنش باید او را شکست دهید. تنها نکته‌ای که برای این مبارزه باید بدانید، این است که استایل مبارزه‌ای خود را حتما بر روی Low Stance گذاشته و مراقب ضربات سه گانه اوکاتسو باشید که ابتدا کمی صبر کرده و سپس به شما حمله می‌کند.

مرحله سیزدهم Immortal Flame

نکته‌ای که در مورد این مرحله لازم است آن را بدانید، این است که مرحله Immortal Flame سرشار از محیط‌های آتش گرفته و خرابه‌هایی است که اکثرا به یکدیگر شبیه هستند و جدا از سردرگمی که برایتان بوجود می‌آوردند، اگر کمی اشتباه کنید خواهید مرد. مسیر بازی را ادامه دهید تا به اولین محیط آتش گرفته و ویران بازی برسید. سپس Yokaiها و سربازان را کشته و تمامی آیتم‌ها را بردارید. راه را ادامه دهید تا به یک دو راهی برسید. انتهای راه سمت راست بمب است و در طول مسیر یک سری آیتم پیدا می‌کنید. با پیش روی در مسیر اصلی، به یک محیط باز می‌رسید که دو الی سه تفنگدار در انتظار شما هستند. راه مقابل خود را ادامه ندهید زیرا مبارزه با Yokai این محیط آن هم زمانی که یکی از تفنگدارها بر روی پشت بام است، کار را برای شما سخت می‌کند. در پشت سر شما، یک نردبان کوچک قرار دارد که به واسطه داربستی که قرار دارد شما را به سمت دیگر این محیط می‌رساند. آن را ادامه داده و از نردبان بالا بروید تا به پشت بام رسیده و تفنگدار را بکشید. حال از این بالا می‌توانید براحتی سایرین را کشته و در آخر به سراغ Yokai مورد نظر بروید.

Nioh

مرحله Immortal Flame یکی از چالش‌ برانگیزترین مراحل بازی Nioh است

پس از کشتن تمامی دشمنان و برداشتن تمامی آیتم‌ها، مسیر را ادامه دهید تا به دومین Shrine بازی برسید. سپس از درب سمت چپ بالا رفته و قبل از ادامه دادن مسیر، از اتاق کناری به پایین رفته و درب بسته را باز کنید تا هر دو درب روبروی Shrine این مرحله باز شوند. به مسیر خود ادامه دهید. در این قسمت مراقب پشت بام‌ها یا در کل تفنگدارها باشید زیرا به واسطه دو اسلحه‌ای بودن خود مانع از درست حرکت کردن شما می‌شوند. پس از پاکسازی محیط و کشتن تمامی Yokaiها، به سومین Shrine این مرحله خواهید رسید. از این قسمت به بعد، با درب‌های بسته بسیاری روبرو خواهید شد و اگر بتوانید تمامی آن‌ها را باز کنید، کمک بزرگی به خود برای رسیدن به باس فایت بازی کرده‌اید زیرا از این نقطه به آخر مرحله دیگر هیچ Shrine وجود ندارد و راه سختی برای رسیدن به باس فایت در پیش دارید. البته باز کردن تمامی درب‌ها آن‌چنان ساده نیست و نیازمند اعصاب قویی است زیرا، Yokaiهای زیاد و اعصاب خوردکنی در این قسمت‌ گنجانده شده است. با ادامه دادن مسیر اصلی، به خانه‌ای خواهید رسید که در حال سوختن است. حال به این نکته شدیدا توجه کنید که از این قسمت تا آخر، مراقب باشید کجا قدم بر می‌دارید. بر روی محیط‌هایی که شکل‌شان با سایر قسمت‌ها فرق دارد (رجوع شود به پشت بام‌های مرحله Deep in The Shadow) و همچنین برخی از محیط‌های شکسته، اصلا قدم بر ندارید زیرا به زیر زمینی خواهید افتاد که رد کردن آن شدیدا اعصاب خورد کن است. اگر بدرستی مسیر این خانه را بروید، در انتها به طبقه دوم و یک درب بسته می‌رسید. درب را باز کنید و دو تنفگدار سمت راست و چپ خود را کشته و در نهایت Yokai مقابل را از پیش روی بردارید. درب را باز کرده و به آخرین طبقه بازی بروید که درب باس فایت بازی است.

Nioh

  • اسم باس فایت: Saika Magoichi
  • نحوه کشتن: یکی از بهترین باس فایت‌های بازی Nioh مربوط به این باس است که در اتاقی در حال سوختن با سایکا ماگویچی به مبارزه کردن می‌پردازید. استایل مبارزه‌ای خود را در حالت Low Stance قرار دهید مراقب شلیک‌های گلوله وی پس از انداختن بمب، یا شلیک‌های سه گانه وی زمانی که بر روی زمین قرار دارد باشید (وی دو بال هم دارد که می‌تواند پرواز کند). دلیل Low Stance بودن شما در این باس فایت این است که به خوبی بتوانید ضربات گلوله یا سایر ضربات سایکا را جا خالی داده و سریعا به وی حمله کنید. همچنین زمانی که وی در هوا است، قبل از به زمین آمدن یک تاخیر کوچکی را انجام داده و سپس بر روی زمین می‌آید. در این بازه زمانی اگر به وی ضربه بزنید، سایکا ماگویچی به زمین افتاده و می‌توایند یک ضربه سنگین به او وارد کنید.

مرحله چهاردهم Sekigahara

سکیگاهارا مرحله کوتاهی است ولی شدیدا شلوغ است و آیتم‌های زیاید در انتظارتان هستند همچنین در این مرحله دو باس فایت زیبا تعبیه شده است که یکی از آن‌ها شما را شدیدا به چالش می‌کشد. با شروع مرحله، مسیر سمت چپ خود را ادامه دهید تا به قسمتی برسید که روبروی شما به واسطه چند نیزه بسته شده است و در سمت چپ دو راه وجود دارد. راه مقابل را رفته تا در انتها بتوانید یک سری آیتم بدست بیاورید و برگردید و از راه دیگر به آن سوی پل بروید. حال با ادامه دادن مسیر، به خیمه‌گاه دشمن می‌رسید که سربازان از ورد به آن‌جا می‌ترسند. قبل از وارد شدن و رویارویی با اولین باس فایت این مرحله محیط را خوب بگردید و درب چوبی را که قرار دارد باز کنید تا یک میان‌بر به Shrine این مرحله در دسترس قرار بگیرد.

Nioh

  • اسم باس فایت: Otani Yoshitsugu
  • نحوه کشتن: در همین ابتدایی‌ترین دقایق شروع مرحله سکیگاهارا می‌بایست با اوتانی یوشیتسوگو به مبارزه کردن بپردازید که مبارزه راحتی را در پیش دارید فقط باید مراقب ضربات سنگین وی، آن هم زمانی که از روح نگهبان خود استفاده می‌کند، باشید. از نظر استایل مبارزه‌ای مهم نیست که در حالت Low Stance هستید یا Mid Stance زیرا، در هر دو حالت براحتی می‌توانید وی را بکشید.

پس از کشتن اوتانی یوشیتسوگو، به همراه سربازان از درب چوبی خارج شوید و قبل از ادامه دادن مسیر، به واسطه راه سمت راست نردبان اولین Shrine بازی را آزاد کنید. سپس مسیر را ادامه دهید تا به یک پل و در مقابل‌تان میدان نبرد برسید. بهترین راه این است که از روی پل عبور نکنید زیرا راه مقابل‌تان کمی برایتان دردسر ساز خواهد شد. از طریق جویبار زیر پای خود، به پشت دشمنان رفته و تمامی تفنگداران را از پای در آورید و همچنین دو تفنگدار برج مراقبت را نیز بکشید. سپس به محیط مبارزه رفته و پس از کشتن تمامی سربازان و برداشتن آیتم‌ها به سراغ دومین Shrine بازی بروید که بین دو خانه قرار گرفته است. سپس به مسیر بازی ادامه دهید تا به یک میدان نبرد دیگر برسید. در این قسمت حواس‌تان را جمع کنید زیرا خمپاره اندازها می‌توانند شدیدا به شما آسیب برسانند. پس از پاکسازی محیط و برداشتن تمامی آیتم‌ها مسیر جویبار را ادامه دهید تا به سومین و آخرین Shrine این مرحله برسید. سپس از پل عبور کرده و به سراغ دومین باس فایت نبرد سکیگاهارا بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Shitua Sakani
  • نحوه کشتن: شیتوا ساکانی را می‌توان باس فایت اصلی این مرحله نامید که شما را شدیدا به چالش می‌کشد. یک جنگجوی همه فن حریف که با نیزه خود ضربات سنگینی را به شما وارد می‌کند و اگر به درستی جا خالی ندهید، به راحتی خواهید مرد. برای مبارزه کردن با شیتوا ساکانی حتما حالت مبارزه‌ای خود را به Low Stance تغییر دهید و سعی کنید زمانی که از روح نگهبان خود استفاده می‌کند، از وی دور بمانید. جدای از آن در طول مبارزه کردن، زیاد نزدیک وی نباشید زیرا با یک ضربه شما را به زمین می‌اندازد. بهترین کار این است که همانند باس فایت Yuki-onna به وی چند ضربه وارد کرده و به عقب برگردید.

مرحله پانزدهم: The Source of Evil

مرحله The Source of Evil کوتاه‌ترین مرحله بازی Nioh به حساب می‌آید. وقتی این مرحله را شروع می‌کنید و از محیط اولیه خارج می‌شوید، متوجه سه کریستال می‌شوید. برای سهولت در کشتن باس فایت بازی «حتما» باید قدرت این کریستال‌ها را به واسطه متریالی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، از آن خود کنید. برای این کار فقط کافی است نزدیک کریستال شده و دایره را فشار دهید. در همین راستا سریعا کریستال مقابل خود را فعال کنید و پس از رفتن به سمت کریستال سمت راست، به سراغ کریستال سمت چپ رفته و آن را فعال کرده و به دومین Shrine بازی برسید. البته رسیدن به راه هرکدام از این کریستال‌ها نیازمند صبر، حوصله و قدرت است زیرا باید با Yokaiهای قدرتمندی مبارزه کنید. پس از فعال کردن سه کریستال داخل محیط باس فایت شوید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Gasha-dokuro
  • نحوه کشتن: این باس فایت از چهار نقطه ضعف برخوردار است که در دست‌ها و پاهای وی قرار دارند. ولی وقتی یکی از دست‌ها یا پاهای این اسکلت غول آسا را می‌زنید، باید به بالاترین نقطه محیط بروید زیرا می‌توانید به سر این اسکلت دسترسی داشته باشید و به آن ضربات سنگینی وارد کنید. سه الی چهار بار (بستگی به قدرت روح سرگردان و اسلحه شما دارد) باید این کار را انجام داهید تا این باس فایت را از بین ببرید. نکته فعال سازی کریستال‌های آمریتا در این است که در محیط باس فایت در هرکجایی که قرار داشته باشید، می‌توانید به خوبی از نقاط مد نظر استفاده کرده و آمریتا خود را برای استفاده از روح نگهبان پر کنید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده