نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱

بازی System Shock از موتور آنریل 4 استفاده خواهد کرد

استودیو نایت دایو اعلام کرد از این پس از موتور آنریل 4 به جای یونیتی برای ساخت بازی System Shock استفاده خواهند کرد.

امروز در جدیدترین اخبار بازی، استودیو نایت دایو (Nightdive)، سازنده بازی System Shock که در واقع ریبوت نسخه اول این مجموعه محبوب محسوب می‌شود، اعلام کرد که برای ساخت بازی دیگر از موتور بازی سازی یونیتی (Unity) استفاده نخواهند کرد و به آنریل 4 (Unreal Engine 4) کوچ کرده‌اند. در کنار اعلام تغییر موتور بازی، نایت دایو یک تریلر و چندین تصویر جدید مربوط به نسخه پری آلفا بازی را منتشر کرده تا طرفداران با ظاهر بازی در موتور جدید آشنا شوند.

در بروزرسانی اخیر صفحه کیک استارتر بازی، جیسون فدر (Jason Fader)، کارگردان بازی، گفت که تیم با دقت توانایی یونیتی در کنسول‌ها را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که با وجود اینکه یونیتی یک موتور عالی است، اما نمی‌تواند سطح کارایی و کیفیت بصری موردنظر تیم را ارایه دهد.

System Shock

فدر امسال در جریان کنفرانس بازی سازان در مصاحبه‌ای با وبسایت Polygon گفت که در صورتی که بخواهید یک بازی تیراندازی اول شخص برای کنسول‌ها بسازید، یونیتی موتور خوبی نخواهد بود و پس از چندین هفته بررسی و تحقیق روی موتور‌های دیگر، تیم تصمیم گرفته از آنریل 4 استفاده کند.

فدر در پست کیک استارتر بازی در رابطه با تغییرات به وجود آمده می‌گوید:

می‌دانیم که این تصمیم پرمخاطره به نظر می‌رسد و از جهاتی اینگونه است، اما به دلیل اینکه زود این تغییر را انجام دادیم از ریسک کار کاسته شده است.

با توجه به اینکه موتور جدید نیاز به سرمایه گذاری جدید دارد، Polygon از فدر پرسید که آیا تیم سازنده همچنان از پروژه به عنوان یک بازسازی یاد می‌کند یا ریمستر؟ فدر در پاسخ به این سوال گفت که System Shock یک ریبوت است. وی افزود:

ما یک ریبوت وفادار می‌سازیم، به این معنا که حال و هوای بازی مانند گذشته است، اما ممکن است نحوه ارایه ما از آن متفاوت باشد. ما روند کلی داستان را به جز اصلاح حفره‌های داستانی دستکاری نمی‌کنیم. تمام شخصیت‌هایی که می‌شناسید و دوست دارید بازخواهند گشت، اما دیالوگ‌های آن‌ها به لطف کریس اورلون (Chris Avellone)، طراح ارشد روایت ما بهبود یافته است. بیشتر موجودات، سلاح‌ها، آیتم‌ها و محیط‌های کلاسیک باقی مانده‌اند، اما اصول طراحی بازی و جلوه‌های بصری مدرن را به آن اضافه می‌کنیم تا System Shock را بهتر به بازیکنان کنونی که ممکن است فرصت تجربه نسخه اصلی را نداشته‌اند، معرفی کنیم.

System Shock

به نظر می‌رسد که تیم سازنده بازی به ارزیابی نسخه اولیه پرداخته‌ تا ارزیابی کنند که چه زمانی اجزای قدیمی را وارد نسخه جدید کنند و چه زمانی بازی را از دیدگاه طراحی و هنری مدرن سازی یا اصلاح کنند. این سخنان به این معنا نیست که قرار است مواردی که بازی اولیه را منحصر به فرد کردند، از بازی حذف شوند.

فدر افزود:

System Shock 1 محیط‌های باز قابل کاوش بسیاری داشت، اما برخی از آن‌ها محدود بودند. قصد داریم بخش بیشتری از ایستگاه را باز کنیم. بازی بیشتر از آنکه جهان باز باشد، محیط باز قابل کاوش بوده و یادآور سبک مترویدوانیا است. وقتی که از بخش اولیه بازی خارج شوید، ایستگاه در اختیار شما خواهد بود.

System Shock

بازی سیستم شاک قرار است سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ برای رایانه‌های شخصی (ویندوز، لینوکس، مکپلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شود. در پایان می‌توانید تریلر جدید بازی را تماشا کنید:

| |


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده