نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

خالق هدست آکیولس ریفت، شرکت آکیولس را ترک کرد

پالمر لاکی، خالق هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و یکی از بنیان‌گذاران کمپانی آکیولس، این شرکت را ترک کرد.

روز گذشته، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه Palmer Lucky، خالق هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت و یکی از موسسین شرکت Oculus، این شرکت را ترک کرده است. سه سال پیش بود که این شرکت توسط فیسبوک خریداری شد اما لاکی در سمت خود باقی ماند تا به عرضه هدست واقعیت مجازی Oculus Rift کمک کند. با این حال در چند وقت اخیر، کارهایی که لاکی در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا انجام داد، انتقاد جامعه گیمرها را در بر داشت. البته هنوز دلیل جدایی لاکی از آکیولس، مشخص نیست.

فیسبوک، با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت UploadVR این خبر را اعلام کرد و افزود:

جای پالمر کنار ما بسیار خالی خواهد بود. میراث پالمر بسیار فراتر از هدست آکیولس ریفت است. انگیزه بسیار بالای او باعث شد که ما وارد دنیای مدرن واقعیت مجازی شویم و وی کمک شایانی به ساخت یک صنعت کرد. ما از تمام کارهایی که او برای واقعیت مجازی و آکیولس انجام داد، از او سپاسگزار هستیم و برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم.

هنگامی که از فیسبوک سوال شد که آیا جدایی لاکی داوطلبانه بوده است یا او به دلیل حواشی‌ای که بوجود آورده، مجبور به ترک آکیولس شده است، فیسبوک از پاسخ دادن خودداری کرد. 

در چند سال اخیر، پالمر لاکی به چهره اصلی تکنولوژی واقعیت مجازی تبدیل شده بود. هنگامی که بالاخره این هدست‌ها سال گذشته و پس از اینکه زمان بسیار زیادی از اتمام کمپین کیک‌استارتر آنها می‌گذشت، عرضه شدند، انتقادهای بسیار زیادی در رابطه با سیاست‌های آکیولس مطرح شد که یکی از آنها انحصاری کردن بسیاری از بازی‌ها بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده