نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۸

Nioh به موفق ترین بازی تکمو در غرب تبدیل شد

کوئی تکمو اعلام کرد که Nioh موفق‌ترین بازی آن‌ها تا به امروز در غرب بوده است. 

بازی Nioh، جدیدترین ساخته استودیو تیم نینجا، اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و روند ساخت آن به دلیل بروز مشکلات و مسائل مختلف در پروسه ساخت، تقریبا ۱۳ سال طول کشید. با این حال وقتی که این بازی چندی پیش عرضه شد، با کیفیت عالی خود توانست نظر مثبت گیمر‌ها و منتقدین را جلب کند. 

حال در جدیدترین اخبار بازی، یاسوتونو واتانابه، مدیر کل کوئی تکمو، اعلام کرده که بازی Nioh موفق‌ترین بازی این کمپانی در غرب بوده است که در مدت تقریبا بیش از یک ماه موفق شده از مرز یک میلیون نسخه عبور کند. البته واتانابه دقیقا مشخص نکرد که آیا فروش بازی از مرز یک میلیون نسخه عبور کرده یا اینکه تا به حال بیش از یک میلیون نسخه از بازی عرضه شده است. 

در ادامه می‌توانید توضیحات واتانابه را در مورد عملکرد این بازی بخوانید:

بازی Nioh چالش‌های مختلفی را پیش روی ما قرار داده است؛ این بازی برای مدت زمان بسیار طولانی‌ای در دست ساخت بود و بخش زیادی از منابع کمپانی ما را مصرف کرد. با این حال سونی، همکار ما که وظیفه انتشار بازی در غرب را برعهده داشت، حمایت خوبی از ما کرد و حال از اینکه بازی چنین عملکرد خوبی دارد، بسیار خوشحال هستیم. 

چنین عملکرد خوبی باعث خواهد شد تا ما سعی کنیم در آینده حتی عملکرد بهتری نیز داشته و جامعه کاربری خودمان را گسترش دهیم. عملکرد Nioh به ما ثابت کرد که بازی‌هایمان می‌توانند از حیث فروش هم بسیار عالی باشند و همچنین بازخورد‌های بسیار مثبت منتقدین و گیمر‌ها را نیز کسب کنند. در نتیجه امیدوار هستیم که بتوانیم در آینده نزدیک دوباره چنین عملکردی را تکرار کنیم. 

مدیر تکمو در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد که ناشران و بازیسازان ژاپنی موارد زیادی را از بازی Nioh یاد گرفته‌اند که باعث خواهد شد بازی‌های آینده آن‌ها مخاطبین بیش‌تری داشته باشند:

روشی که استودیو تیم نینجا در توسعه بازی Nioh پیش گرفت، بسیار حائز اهمیت است. آن‌ها از همان مراحل ابتدای ساخت بازی تصمیم گرفتند آن را با کاربران به اشتراک بگذارند و نظرات گیمر‌ها را جویا شوند. عرضه نسخه آلفا بازی باعث شد تا افراد زیادی ساخته جدید این استودیو را تجربه کرده و در مورد آن نظر بدهند. اتخاذ چنین شیوه‌ای برای ساخت بازی بسیار عالی بود و باعث شد تا افراد بیش‌تری به بازی Nioh علاقه‌مند شوند. 

واتانابه در بخش پایانی صحبت‌هایش هم اشاره‌ای به احتمال ساخته شدن نسخه جدید Ninja Gaiden کرد که یکی از محبوب‌ترین IP‌های کوئی تکمو است:

ما از میزان محبوبیت بازی Ninja Gaiden آگاه هستیم و باید این را اعلام کنیم که این بازی و دنباله آن برای خود ما هم بسیار مهم است. با این حال فعلا در شرایطی نیستیم که بتوانیم خبری در مورد این بازی اعلام کنیم. ولی امیدواریم که بتوانیم در آینده نزدیک اخبار خوشحال‌کننده‌ای از این بازی را به اشتراک بگذاریم. 

بازی Nioh که با الهام از آثاری چون Dark Souls ساخته شده است، نمره خیلی خوب ۸.۵ را در بررسی زومجی دریافت کرد که خلاصه‌ای از نقد آن به شرح زیر است:

بازی Nioh با در اختیار داشتن یک داستان تاریخی و ترکیب آن با دست نوشته مارکو پولو سعی کرده تا دنیای جدیدی را برای مخاطبین به ارمغان بیاورد که در این راه موفق بوده است. همچنین در بخش‌های دیگر نظیر گیم‌ پلی توانسته تا حد زیادی موفق شود و وجود یک سری مشکلات نظیر عملکرد نامناسب هوش مصنوعی سبب شده تا بازی Nioh به یک بازی کامل تبدیل نشود. با این حال نمی‌توان منکر نقاط قوت و ارزش بالای این بازی شد و قطعا تجربه‌ی این اثر بر علاقه‌مندان این سبک واجب است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده