نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

بررسی عملکرد پردازنده های AMD Ryzen در بازی Ashes Of The Singularity: Escalation

در این مطلب به بررسی عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen در بازی Ashes Of The Singularity: Escalation که برای این پردازنده‌ها بهینه شده است، می‌پردازیم.

کمپانی Stardock و استودیو Oxide Games به تازگی کد بتا بازی Ashes Of The Singularity: Escalation را پیش از عرضه رسمی بازی در اختیار وبسایت TomsHardware قرار داده‌اند و این وبسایت به بررسی عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen در این بازی که برای پردازنده‌های Ryzen بهینه شده، پرداخته است. انتظار می‌رود در این بازی شاهد بهبود کارایی و عملکرد پردازنده‌های AMD Ryzen باشیم.

عملکرد پردازنده‌های Ryzen در کارهای نیازمند چندین رشته پردازشی چشمگیر بود، اما نکته غافلگیرکننده اینکه در بسیاری از بازی‌های محبوب (به مقاله بررسی عملکرد پردازنده‌ های Ryzen در بازی‌ها مراجعه کنید)، Ryzen در رقابت با پردازنده‌های کمپانی اینتل از مشکلات افت نرخ فریم رنج می‌برد. Ryzen در برخی بازی‌ها از رقیب خود کم نمی‌آورد، اما برای مثال در بازی Ashes Of The Singularity و بازی Rise of the Tomb، شاهد عملکرد ضعیفتر آن‌ بودیم.

کمپانی AMD این مشکلات را تایید کرده و قول داد که بروزرسانی‌های بازی سازان در آینده، این مشکلات را برطرف خواهد کرد. اولین بازی که بروزرسانی مخصوص این پردازنده‌ها را دریافت کرده است، بازی Ashes Of The Singularity است که در این مطلب بنچمارک پردازنده‌های Ryzen از این بازی را بررسی خواهیم کرد.

در این بررسی از نسخه Escalation بازی استفاده شده است. پردازنده به کار رفته مدل AMD Ryzen 7 1700X بوده و به علت محدودیت زمانی تغییری در فرکانس و پیکربندی آن ایجاد نشده است. بازی با استفاده از API دایکرت ایکس 12 تست شده است.

پیش از بررسی، صحبت‌های کمپانی AMD در مورد بهبود عملکرد این بازی را می‌خوانیم:

در بررسی پردازنده Ryzen 7 1800X با حافظه DDR4-2933 در رزولوشن 1080p و تنظیمات گرافیکی «High»، نسخه بروزرسانی شده بازی در بنچمارک داخلی آن، حداقل پیشرفت ۲۶ درصدی را در «میانگین نرخ فریم دسته‌های بزرگ» و حداکثر پیشرفت ۳۳ درصدی را در «میانگین نرخ فریم دسته‌های معمولی» و در نهایت ۳۱ درصد پیشرفت را در «میانگین نرخ فریم در تمامی دسته‌ها» در مقایسه با بررسی صورت گرفته در نسخه قبلی بازی ثبت کرده است. با این وجود ممکن است Ryzen 1800X همچنان با اختلاف کمی پشت سر 7700K و 6900K قرار بگیرد. پس از تلاش‌هایی جهت بهینه سازی فشرده، حال شاهد نرخ فریم بسیار نزدیکتری هستیم.

کمپانی AMD بازی را با سطح تنظیمات High بررسی کرده است، اما در این بررسی از تنظیمات Crazy استفاده می‌شود تا با بررسی‌های پیشین مطابقت داشته باشد. گفته می‌شود دانلود و نصب بروزرسانی جدید تنها چند ثانیه طول کشیده، در نتیجه بهینه سازی صورت گرفته تنها کدهای موجود در بازی را بهبود داده است.

بنچمارک Ashes Of The Singularity: Escalation

با توجه به نمودار بالا، شاهد بهبود چشمگیر عملکرد پردازنده‌های Ryzen در رزولوشن 1080p هستیم. در بررسی جدید، پردازنده Ryzen 7 1800X موفق می‌شود Core i7-7700K بدون بروزرسانی را شکست دهد، اما پس از بروزرسانی جدید مجددا پردازنده اینتل از AMD جلو می‌زند. پردازنده 1800X پیشرفت ۱۶.۳۶ درصدی را تجربه می‌کند که با گفته کمپانی AMD مطابقت ندارد، اما در نظر داشته باشید که تنظیمات گرافیکی این بنچمارک در حالت Crazy است.

پس از بروزرسانی، پردازنده 1800X عملکرد نرمتری در جریان تجربه بازی را ارایه می‌دهد و نرخ فریم بازی پایدارتر است. i7-6900K نیز با عملکرد متقاعد کننده خود همچنان بالاتر از رقیب خود فعالیت می‌کند و همچنین پس از بروزرسانی بهبود کوچک ۲.۵ درصدی را تجربه کرده است.

بنچمارک Ashes Of The Singularity: Escalation

پس از بررسی CPU، نوبت به بررسی GPU پردازنده‌ها می‌شود که پس از بروزرسانی، تغییرات کمی را برای خانواده اینتل به دنبال دارد. پردازنده 1800X از پیشرفت هفت درصدی عملکرد خود لذت می‌برد و چندین رتبه صعود می‌کند.

نتایج بررسی اولیه نشان دهنده بهبود قابل توجه عملکرد پردازنده Ryzen 7 1800X پس از بروزرسانی بازی Ashes Of The Singularity: Escalation است. عوامل مختلفی در بهبود عملکرد پردازنده موثرند که از آن‌ها می‌توان به استفاده بیشتر از رشته‌های پردازشی یا بکارگیری بهتر حافظه cache اشاره کرد.

اولین بروزرسانی پردازنده‌های AMD Ryzen هم منتشر شد و علاوه بر استودیو Oxide Games، استودیو Creative Assembly نیز گفته است موتور بازی خود را برای این پردازنده بهینه خواهد کرد. با این وجود، بهنیه سازی موتور دو سازنده در برابر کل صنعت بازی سازی مسلما کافی نیست و برای دیدن چگونگی سازگاری صنعت با معماری Zen بایستی صبر کنیم. بخش فراوانی از موفقیت این معماری وابسته به میزان سهم بازار است که کمپانی AMD به دست خواهد آورد، چرا که انگیزه سازندگان جهت بهینه سازی بازی‌هایشان برای پلتفرمی که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند، قطعا بالا خواهد بود. با توجه به اینکه استودیو Oxide Games بروزرسانی برای نسخه اولیه Ashes Of The Singularity منتشر نکرده است، ممکن است بازی‌های قدیمی هرگز بروزرسانی جدید دریافت نکنند، با این وجود هنوز چیزی تایید یا رد نشده است.

در مجموع کاربران Ryzen می‌توانند به لطف این بروزرسانی شاهد عملکرد بهتری در بازی Ashes Of The Singularity باشند.


منبع tomshardware
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده