نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۳

جشن اسکار اصغر فرهادی در موزه سینما برگزار شد

امروز عصر مراسمی در موزه سینما برگزار و در آن از اصغر فرهادی، برنده جایزه اسکار، تجلیل شد.

فیلم فروشنده اصغر فرهادی، کارگردان مشهور کشورمان، چندی پیش موفق شد جایزه اسکار 2017 بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند که این دومین اسکار اصغر فرهادی بود. البته اصغر فرهادی در این دوره از اسکار به دلیل قانون منع مهاجرت مردم ۷ کشور مسلمان که توسط ترامپ تصویب شده بود، از حضور در مراسم انصراف داده و انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به عنوان نمایندگان خود در این مراسم معرفی کرده بود.

حال پس از گذشت چند روز از دریافت این جایزه، امروز (جمعه ۱۳ اسفند) مراسمی در موزه سینما برگزار و در آن از اصغر فرهادی تجلیل شد. چهره‌های مشهوری چون رضا میرکریمی، منوچهر شاهسواری، علیرضا داودنژاد، همایون اسعدیان، فاطمه معتمدآریا، فرشته طائرپور، حبیب رضایی، مازیار میری در این مراسم حاضر شده بودند و همچنین مردم زیادی نیز به محل برگزاری این مراسم رفتند که البته اکثر آن‌ها در محوطه حیاط موزه سینما تجمع کرده و از طریق نمایشگر‌های نصب شدن در محوطه، مراسم را دنبال می‌کنند.

در جریان این مراسم، اصغر فرهادی در مورد مسائل مختلفی صحبت کرد و در مورد دلیل انتخاب انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری به عنوان نمایندگان خود گفت:

این دو نفر، دو ایرانی موفق بودند که به‌دلیل اینکه زمین را از بالا می‌بینند مرزها را نمی‌بینند و دلیل این انتخاب این بود.

وی در مورد جایگاه فعلی سینمای ایران و تاثیر خودش در ارتقای آن گفت:

جایگاه سینمای ایران پیش از این هم بالا بود و فیلمسازان با مشکلاتی که داشتند فیلم‌های خوبی ساختند.

در پایان می‌توانید ویدیو لحظه ورود اصغر فرهادی به سالن محل برگزاری مراسم را تماشا کنید:


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده