// شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۸

توضیحات فیل اسپنسر در مورد قیمت کنسول اسکورپیو و بازی های لغو شده مایکروسافت

فیل اسپنسر در جدیدترین گفت و گوی خود در مورد قیمت پروژه اسکورپیو و بازی‌های لغو شده مایکروسافت سخن گفته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، اخیرا فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در جدیدترین پادکست سایت IGN حضور یافته و در مورد مسائل جالبی سخن گفته است. در این گفت و گوی یک ساعته اسپنسر در مورد قابلیت Xbox Game Pass که اخیرا معرفی شد سخن گفته است و در ادامه صحبت‌هایی در مورد تغییر تاریخ کنفرانس مایکروسافت از صبح دوشنبه به بعد از ظهر یکشنبه و پروژه اسکورپیو سخن گفته است.

در بخش Xbox Game Pass که با پرداخت ۱۰ دلار به صورت ماهانه می‌توانید به یک آرشیو از بازی‌های متنوع دسترسی داشته باشید، فیل اسپنسر اعلام کرده است که این قابلیت به مدت دو الی سه سال است که در حال توسعه بوده و بدلیل رفع تمامی مشکلات فنی احتمالی و ثبت قرار داد با توسعه دهندگان Third-Party، به طول انجامیده است. در مورد بازی‌های قرار گرفته در لیست که اعلام شده بیش از ۱۰۰ بازی در هر ماه خواهد بود، اعلام کرده که هر ماه تمامی بازی‌ها تغییر نخواهند کرد و تعدادی بازی اضافه یا پاک خواهد شد که بخش اصلی تصمیمات بر عهده توسعه دهندگان Third-Party خواهد بود که چه بازی‌های مهمی را در این لیست قرار بدهند. اسپنسر در ادامه صحبت‌هایش در مورد این قابلیت افزود که بازی‌های این لیست در طولانی مدت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و سعی بر این دارند که مخاطب با هر ماه عضو شدن در این سرویس، حس نکند که با دمو یا Free Trial بازی‌هایی روبرو هستند که پس از مدت کوتاهی جمع آوری می‌شوند.

کنسول اسکورپیو همانند یک محصول درجه یک و عالی قیمت‌گذاری خواهد شد

در مورد زمان کنفرانس خبری مایکروسافت و برنامه‌های این کمپانی، اسپنسر اعلام کرد که این تغییر زمان کنفرانس، سبب می‌شود تا فشردگی قبل در اعلام خبرها بوجود نیاید و اخبار مایکروسافت و ایکس‌باکس بهتر از قبل دیده شوند. در مورد برنامه‌های این کمپانی نظیر پروژه اسکورپیو، فیل اسپنسر اعلام کرد که هنوز برنامه جامع و دقیقی برای نمایش این کنسول ندارند و از طرفی وی افزوده است که هیجان خاصی برای به نمایش گذاشتن پروژه اسکورپیو دارد زیرا این کنسول ظاهر ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. در مورد قیمت نیز اسپنسر اشاره دقیقی به قیمت پروژه اسکورپیو نکرده است ولی اعلام کرده که این کنسول همانند یک محصول درجه یک و عالی قیمت گذاری خواهد شد. وی در این باره می‌گوید:

من این کنسول را یک کنسول درجه یک خطاب می‌کنم. در همین ابتدا می‌خواهم بدانید که ما این کنسول را برای مخاطبان درجه یک خود می‌سازیم. کسانی که اکثر بازی‌ها را خریداری و بازی می‌کنند، کسانی که ساعات و پول بیشتری را خرج بازی کردن می‌کنند. همانند کنترلر الت که من آن را یک کنترلر درجه یک خطاب کردم.

من قصد ترساندن مخاطب در مورد قیمت کنسول را ندارم. فقط در حال بررسی و رسیدن به یک قیمت ایده‌آلی هستیم که فکر می‌کنیم برای چنین محصولی منصفانه خواهد بود. من به این کنسول درجه یک می‌گویم زیرا نمی‌خواهم این سردرگمی برای مخاطبان بوجود آید که پروژه اسکورپیو کنسولی است که جای کنسول فعلی مایکروسافت را خواهد گرفت.

هنگام قرارگیری در این سمت، هدف خود را روی ساخت بازی‌های انحصاری گذاشتم

همچنین در ادامه فیل اسپنسر به این نکته اشاره کرد که وی کاملا انتظار این را دارد که ایکس‌ باکس وان اس به واسطه قیمت کمتری که دارد، از نظر فروش بهتر از پروژه اسکورپیو عمل کند. وی اعلام کرده که اکثر بخش فروش خود در زمینه کنسول را بر روی ایکس‌باکس وان اس قرار خواهند داد و وی به این کار افتخار می‌کند.

در آخر فیل اسپنسر در این پادکست در مورد بازی‌های لغو شده نظیر بازی Fable Legends و بازی Scalebound سخن گفت. وی در این باره می‌گوید:

وقتی به سرمایه گذاری خودم برای ساخت بازی انحصاری و سرمایه گذاری که کمپانی می‌خواهد بر روی بازی‌های انحصاری انجام دهد نگاه می‌کنم، می‌بینم که می‌توان تصمیمات جالبی در این باره گرفت. اضافه کردن این تصمیمات در طولانی مدت به نفع کمپانی خواهد بود و برای رسیدن به آن‌ها باید موارد دیگری را حذف کرد تا زمینه برای کاری که می‌خواهید انجام دهید، آماده شود. این کار طبیعت تجارت است.

یکی از مواردی که موقع انتخاب این شغل قصد انجام آن را داشتم، کار بر روی بازی‌های انحصاری و یک جورایی بازسازی آن‌ها است. کاری که حالا در حال انجام آن هستیم. من فکر می‌کردم که باید مورد متفاوتی را انجام دهیم. این گفته به ای معنی است که باید برگردیم به چیزی که من فکر می‌کردم و هسته اصلی کار آن‌جا است و مواردی که در نظر داریم را از آن نقطه بسازیم.

در آخر نظر شما در مورد صحبت‌های فیل اسپنسر چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده