// جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۹

مایکروسافت برنامه Xbox Live Creators را معرفی کرد

به واسطه برنامه Xbox Live Creators، توسعه دهندگان می‌توانند از تمامی قابلیت‌های ایکس‌باکس لایو در بازی‌های خود استفاده کنند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، مایکروسافت برنامه‌ای به نام Xbox Live Creators را توسعه داده است که به واسطه‌ی آن بازیسازان می‌توانند بازی‌های خود را با قابلیت‌های شبکه ایکس‌باکس لایو بر روی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان عرضه کنند و گفته شده است که این برنامه کاملا رایگان بوده و برای استفاده از آن نیاز به هیچ تاییدیه‌ای ندارید.

به عبارتی وقتی یک توسعه دهنده از این برنامه استفاده می‌کند، می‌تواند از قابلیت‌های ایکس‌باکس لایو، به استثنای سیستم اچیومنت، بر روی بازی خود استفاده کرده و آن را برای پلتفرم جهانی ویندوز عرضه کند. همچنین با در دسترس قرار گرفتن این برنامه، یک بخش مخصوص در فروشگاه ایکس‌باکس وان به وجود می‌آید که از طریق آن کاربران می‌توانند بازی‌های ساخته شده توسط توسعه دهندگان با برنامه Xbox Live Creators را مشاهده کنند.

در همین راستا کریس چارلا، مدیر بخش برنامه توسعه دهندگان مستقل، اعلام کرده که ID@Xbox سعی کرده به توسعه دهندگان اجازه دهد که از طریق پلتفرم‌های مختلف مایکروسافت، خود را بیش از پیش در معرض نمایش بگذارند. وی در این باره می‌گوید:

این گفته بدین معنا است که توسعه دهندگان می‌توانند محصولات خود را در اختیار تمامی اشخاصی که ایکس‌باکس وان دارند و جزو دستگاه‌های خانواده ایکس‌باکس وان نظیر پروژه اسکورپیو که تعطیلات سال جاری میلادی عرضه می‌شود، پی‌سی‌های مبنی بر ویندوز 10 و کسانی که که از برنامه Xbox App بر روی گوشی‌های موبایل خود استفاده می‌کنند، بگذراند.

این برنامه هنوز در حالت پیش نمایش قرار دارد و طی زمان مشخصی در اختیار تمامی توسعه دهندگان قرار می‌گیرد. برای استفاده از Xbox Live Creators نیازی به هیچ SDK خاصی ندارید ولی حتما می‌بایست برای عضویت در توسعه دهندگان برنامه ID@Xbox درخواست بفرستید. مایکروسافت در آخر اعلام کرده است که بزودی این برنامه در اختیار تمامی توسعه دهندگان قرار می‌گیرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده