// شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

سرویس Xbox Game Pass بر روی بازی‌ های رایگان هر ماه ایکس باکس لایو تاثیری ندارد

مایکروسافت تایید کرده که سرویس Xbox Game Pass هیچ تاثیری بر روی بازی‌‌های رایگان هر ماه ایکس‌باکس لایو برای کاربران طلایی ندارد.

مدتی پیش سرویس Xbox Game Pass توسط مایکروسافت معرفی شد که به کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت ۱۰ دلار به صدها بازی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان به صورت رایگان دسترسی داشته باشند. اما سوالی که این موضوع برای برخی از کاربران به وجود آورده، تاثیر این سرویس بر روی بازی‌‌های رایگان هر ماه ایکس‌باکس لایو برای کاربران طلایی است.

   مایکروسافت اخیرا در طی متنی اعلام کرده سرویس Xbox Game Pass هیچ تاثیری بر روی بازی‌ های رایگان هر ماه ایکس باکس لایو ندارد:

ایکس باکس لایو و Xbox Game Pass هر دو سرویسی جداگانه با مزایای منحصر به فرد هستند. بازی‌ های رایگان هر ماه برای مشترکین طلایی یک ویژگی بسیار مهم برای کاربران ایکس‌باکس لایو است و هر ماه دو الی چهار بازی را بدون هیچ هزینه‌ای برای انجام دادن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. اما در طرف مقابل Xbox Game Pass یک سرویس پولی است و به شما دسترسی نامحدودی به بیش از صد بازی ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 را تنها با پرداخت ۱۰ دلار به صورت ماهانه می‌دهد. از جهتی عضویت در این سرویس هیچ نیازی به اشتراک طلایی ایکس‌باکس لایو ندارد ولی برای انجام بخش چندنفره بازی‌ها دسترسی به این مورد نیز نیاز است.  

مایکروسافت خوشبختانه باز هم اطلاعات بیشتری را از سرویس Xbox Game Pass منتشر کرده که شنیدن آن‌ها باعث خوشحالی است. لیست بازی‌های این سرویس هر ماه بروزرسانی و آثار جدیدی به آن اضافه خواهد شد اما گاهی اوقات برخی بازی‌ها (با توجه به سیاست ناشر محصول) حذف شده و موارد جدیدی جایگزین آن‌ها خواهد شد. شما بدون هیچ محدودیتی می‌توانید به دانلود بازی‌ها بپردازید و تا زمانی که عضو سرویس هستید به انجام آن‌ها بپردازید. حتی اگر شما عضویت خود در این سرویس را لغو یا بازی را حذف کنید تمامی فایل‌های ذخیره و دست آوردهای شما در حساب کاربریتان ذخیره خواهد شد تا اگر در آینده باز هم بخواهید به این سرویس ملحق شوید یا آن بازی ا دوباره تجربه کنید مشکلی برایتان پیش نیاید.  

کسانی که عضو برنامه «اینسایدر» ایکس‌باکس باشند می‌توانند به صورت بسیار محدود به تجربه این سرویس که در مرحله آلفا قرار دارد بپردازند. با این حال Xbox Game Pass در اواخر بهار برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. مایکروسافت اعلام کرده این سرویس شامل بازی‌های متنوعی در طیف‌ گسترده‌ای از سبک‌ها می‌شود؛ از اکشن ماجراجویی و بازی‌های خانوادگی گرفته تا بازی‌های تیراندازی و پازل. از آثاری که تاکنون حضور آن‌ها در «ایکس‌باکس گیم پس» تایید شده می‌توان به بازی Halo 5: Guardians، بازی Gears of War: Ultimate Edition، بازی Lego Batman، بازی NBA 2K16 و بازی Mad Max اشاره کرد. 

در جدیدترین اخبار بازی، سهام GameStop پس از معرفی سرویس Xbox Game Pass با کاهش مواجهه شده است با این حال مایکروسافت در بیانیه‌ای به ادامه همکاری‌ها با این خرده‌فروش خبر داده است. آرون گرینبرگ نیز اخیرا در توییتر خود به سوال برخی از کاربران در خصوص سرویس Xbox Game Pass پاسخ داده که ما را هر چه بیشتر با مزایای آن آشنا می‌کند. از جهتی با فهرست بازی‌هایی که تا به حال برای سرویس Xbox Game Pass تایید شده‌اند، همراه زومجی باشید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده