نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹

بلیزارد به‌دنبال غرامت ۸.۵ میلیون دلاری از تولیدکننده بات

بلیزارد می‌خواهد به‌دلیل ساخته شدن نرم‌افزارهای تقلب برای بازی‌های‌اش، غرامتی ۸.۵ میلیون دلاری را از شرکت Bossland دریافت کند.

شرکت آلمانی باسلند (Bossland) یکی از تولیدکننده‌های بات‌ها و نرم‌افزارهای تقلب برای بازی‌ها است. اکنون بنا به اخبار بازی، کمپانی بلیزارد (Blizzard Entertainment) در ادامه‌ی درگیری‌های حقوقی‌اش با باسلند، خواستار دریافت مبلغی کلان از این شرکت شده است.

در تابستان گذشته، سازنده‌ی سری وارکرفت از شرکت آلمانی شکایت و آن را به نقض کردن قانون کپی‌رایت، آسیب زدن به منابع درآمدش و همچنین رقابت ناسالم متهم کرده بود که در نهایت، این شکایت مورد تأیید دیوان دادگستری آلمان قرار گرفت. به‌رأی دادگاه، نرم‌افزارهای باسلند با فراهم کردن امتیازهای ناعادلانه برای کاربران‌شان ساختار مالی بازی World of Warcraft را دچار مشکل می‌کردند و باعث کاهش ارزش بعضی آیتم‌های درون بازی می‌شدند. پس از این پیروزی حقوقی، بلیزارد این‌بار پای باسلند را به دادگاهی در کالیفرنیای آمریکا کشانده و به‌ازای خسارت‌هایی که متحمل شده، درخواست غرامت کرده است. بلیزارد به‌دنبال آن است که در برابر هر تخلفِ متهم مبلغ ۲۰۰ دلار را دریافت کند و از آنجا که تعداد نرم‌افزارهای فروخته‌شده‌ی باسلند در ایالات متحده نزدیک به ۴۳ هزار نسخه تخمین زده می‌شود، چنانچه دادگاه به‌نفع بلیزارد رأی دهد، این کمپانی مبلغ ۸.۵ میلیون دلار را از متشاکی دریافت خواهد کرد. در حال حاضر باسلند، پس از مطرح کردن موضوع عدم صلاحیت دادگاه و مردود دانسته شدن آن، سکوت اختیار کرده است.

باسلند، که ظاهراً فعالیت‌اش را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرده، تاکنون برای World of Warcraft ،Diablo 3 ،Hearthstone و همین‌طور بازی Overwatch نرم‌افزار تقلب ساخته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده