نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Mass Effect Andromeda در هفته اول انتشار

بازی جدید الکترونیک آرتز و بایوور یعنی Mass Effect Andromeda توانست در هفته اول انتشار خود در انگلستان، به پرفروش‌ترین بازی هفته این کشور تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، بازی جدید مجموعه مس افکت با نام Mass Effect: Andromeda توانست در هفته اول انتشار خود به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود. این آغاز، باعث شد که اندرومدا پس از Wildlands و Horizon Zero Dawn بتواند لقب سومین انتشار بزرگ سال ۲۰۱۷ را تا به اینجا از آن خود کند. به غیر از نسخه اول این مجموعه، بازی‌های Mass Effect 2 و Mass Effect 3 نیز در هفته اول انتشارشان تبدیل به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شدند.

۵۵ درصد فروش Mass Effect Andromeda برروی پلی‌استیشن 4، ۴۱ درصد برروی ایکس‌باکس وان و تنها ۴ درصد برروی رایانه‌های شخصی بود. البته بد نیست این نکته را در نظر بگیرید که این آمار فقط مربوط به نسخه‌های فیزیکی بازی می‌شوند.

انتشار Mass Effect باعث شد که صدر نشین هفته گذشته یعنی Ghost Recon Wildlands با یک پله سقوط به مکان دوم جدول سقوط کند و بازی‌های دوم، سوم و چهارم هفته گذشته نیز که به ترتیب لگو ورلدز، هورایزون زیرو داون و جی‌تی‌ای ۵ بودند،‌ بر اثر این فعل و انفعالات هرکدام با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته مواجه شدند و به ترتیب به مکان‌های سوم، چهارم و پنجم دست پیدا کردند.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild،‌ انحصاری جدید نینتندو که برای کنسول‌های نینتندو سوییچ و Wii U عرضه شده، نسبت به هفته گذشته تغییری در جایگاهش به وجود نیامد و در مکان ششم باقی ماند. فیفا 17 اما در میان بازی‌هایی بود که سقوط قابل توجهی را تجربه کرد. این بازی از مکان پنجم هفته گذشته، با دو پله سقوط به مکان هفتم تنزل کرد. راکت لیگ نیز این هفته با یک پله سقوط به مکان هشتم (جایی که دو هفته پیش قرار داشت) رسید. Call of Duty Infinite Warfare نیز این هفته با یک پله سقوط مواجه شد و به مکان نهم رضایت داد. سقوط یک پله‌ای بازی جدید Call of Duty باعث شد که Minecraft Xbox Edition که هفته گذشته در مکان نهم قرار داشت،‌ از جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان بیرون بیفتد. در مکان آخر جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان نیز نسبت به هفته گذشته تغییری رخ نداد و بازی انحصاری مایکروسافت یعنی Forza Horizon 3 بدون تغییر در این جایگاه باقی ماند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۵ مارس (۵ فروردین) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Mass Effect: Andromeda

اولین هفته انتشار و صدرنشینی
۲۱

Ghost Recon Wildlands

-
۳۲

Lego Worlds

-
۴۳

Horizon Zero Dawn

-
۵۴

Grand Theft Auto V

-
۶۶

The Legend of Zelda: The Breath of the Wild

تنها بازی نینتندو سوییچ در بین ۱۰ بازی پرفروش
۷۵

FIFA 17

-
۸۷

Rocket League

-
۹۸

Call of Duty: Infinite Warfare

-

۱۰۱۰

Forza Horizon 3

-

نگاهی به بازی‌های منتشر شده این هفته:

بازی Mass Effect Andromeda

Mass Effect Andromeda

بازی Mass Effect Andromeda، چهارمین بازی از مجموعه محبوب مس افکت است. این بازی، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است و کار ساخت آن توسط بایوور صورت گرفته است و الکترونیک آرتز وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است.

داستان بازی در کهکشان راه شیری و در قرن ۲۲ جریان دارد. در این زمان، انسان‌ها در حال این هستند که در کهکشان اندرومدا، سیاره جدیدی برای زندگی پیدا کنند. بازیکنان در این بازی در نقش اسکات / سارا رایدر قرار می‌گیرند. لحن داستان قسمت جدید مس افکت، نسبت به بازی‌های قبلی این مجموعه، روشن‌تر است و تاکید اصلی بازی بر اکتشاف است با این حال بسیاری از المان‌های اصلی این مجموعه در اندرومدا نیز حضور دارند. این بازی برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده