نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

فروشگاه گیم استاپ ۲۲۵ شعبه خود را تعطیل می‌کند

فروشگاه گیم‌استاپ اخیرا اعلام کرده که قصد دارد ۲۲۵ شعبه خود در سراسر جهان را تعطیل کند. 

گیم‌استاپ یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های بازی دنیا است که شعبه‌های متعددی در سراسر جهان دارد. با این حال این فروشگاه در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرده که قصد دارد به زودی تعدادی از شعبه‌های خود را تعطیل کند؛ چرا که فروش کلی یکساله و همچنین فروش ایام تعطیلات آن‌ها پایین‌تر از حد انتظار بوده است و در نتیجه مسوولان گیم‌استاپ تصمیم گرفته‌اند تا ۲-۳ درصد از فروشگاه‌های خود را در سراسر جهان تعطیل کنند؛ گیم‌استاپ تقریبا ۷۵۰۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد که تقریبا ۲۲۵ مورد از آن‌ها تعطیل خواهند شد. 

بنا به گزارش مالی اخیر گیم‌استاپ، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ سود این فروشگاه ۱۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته افت داشته که این قضیه باعث کاهش ۳۱ درصدی ارزش سهام آن‌ها شده است. گیم‌استاپ دلیل اصلی این کاهش سود را کاهش فروش کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی می‌داند و عامل اصلی این قضیه را هم پیشنهاد‌های ویژه دیگر خرده‌فروشی‌ها در روز شکرگذاری و جمعه سیاه و همچنین عملکرد پایین‌تر از حد انتظار یک سری از بازی‌های AAA عنوان کرده است. 

البته گزارش مالی گیم‌استاپ نتایج امیدوار‌کننده‌ای هم برای آن‌ها شامل می‌شد که یکی از این موارد، رشد فروش ۲۷ درصدی وسایل کلکسیونی (مثل اکشن فیگور و موارد دیگر) بوده است که گیم‌استاپ دلیل آن را عملکرد عالی آیتم‌های مرتبط با دنیای پوکمون و چند مورد دیگر می‌داند. در همین راستا گیم‌استاپ در نظر دارد تا به زودی ۳۵ فروشگاه فروش آیتم‌های کلکسیونی و ۶۵ فروشگاه تکنولوژی جدید تاسیس کند. 


منبع GameStop
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده