// جمعه, ۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

اطلاعات جدیدی از بسته الحاقی Episode Gladiolus بازی Final Fantasy XV منتشر شد

شرکت اسکوئر انیکس به تازگی اطلاعات فراوانی را از اولین بسته الحاقی بازی Final Fantasy XV با نام Episode Gladiolus منتشر کرده است.

امروز شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) با انتشار بیانیه‌‌ای مطبوعاتی اولین اطلاعات رسمی را از نخستین بسته الحاقی بازی Final Fantasy XV با نام Episode Gladiolus منتشر کرد. در نظر داشته باشید که جزئیاتی که در زیر آورده شده ممکن است شامل اسپویلرهای داستانی باشد پس اگر بازی را انجام نداده‌اید متن را با احتیاط بخوانید.

زمینه داستانی

پس از شکست گلادیولس (Gladiolus) در مقابل فرمانده ارشد دشمن، او با این حقیقت تلخ که قدرت‌هایش محدودیت دارند مواجه می‌شود. در واقع گلادیولس متوجه این موضوع می‌شود که برای همراهی پادشاه منتخب باید قدرتی هم سطح با او داشته باشد تا بتواند در مقابل خطرها از او محافظت کند. در خرابه‌های باستانی که سی سال قبل در امپراطوری لوسیس (Lucis) کشف شده‌اند ارواح قهرمانانی که به پادشاه خدمت‌گذاری می‌کرده‌اند منتظر نسل جدیدی از جنگ‌جویان هستند. گلادیولس به همین منظور راه خود را از اعضای گروه جدا کرده و با کُر (Cor) که در واقع تنها فردی است که توانست از آزمون‌ها سربلند خارج شود آشنا می‌شود. حال گلادیولس همراه با استاد خود سعی دارد تا سپر محافظ گیل‌گامش (اولین پادشاه و استاد شمشیر زنی) را به چالش بکشد.

محتویات

این‌بار شاهد روایت داستان از جانب گلادیولس باشید: در حالی که خود بازی فاینال فانتزی 15 بر روی رابطه شاهزاده ناکتیس و دوستانش تمرکز داشت در بسته الحاقی Episode Gladiolus متوجه وقایع پس از خروج گلادیولس از گروه خود می‌شوید.

 سیستم اکشن مبارزاتی جدید که با شخصیت گلادیولس به عنوان سپر پادشاه همخوانی دارد: محوریت مبارزات گلادیولس بر روی دفاع و بدل کردن ضربات دشمنان به وسیله دو سیستم جدید Valor و Rage (خشم و دلاوری) است. در حالی که سیستم مبارزاتی شاهزاده ناکتیس بر روی سرعت و توانایی‌های او در زمینه جا به جایی و جاخالی دادن از ضربات دشمنان بود.

آیتم‌های ویژه به دست آمده قابل انتقال به بازی اصلی خواهند بود: با به اتمام رساندن این بسته الحاقی شما آیتم‌های خاصی به دست خواهید آورد که در طول بازی اصلی قابل دسترس نبودند.

محیط‌های جدید: بازیکنان در طول این بسته‌ الحاقی وارد محیط‌های کاملا جدیدی خواهند شد که در طول بازی اصلی قابل دسترس نبوده‌اند.

حالت‌های جدید گیم‌پلی: در کنار مواردی که پیش از این در بازی اصلی معرفی شده بودند در طول این بسته الحاقی شما با دو حالت جدید ضربات امتیازی (Score Attack) و فاینال تریال (Final Trial) آشنا خواهید شد که حتی بعد از اتمام این بسته الحاقی در دسترس خواهند بود. در واقع این حالت‌ها چالش‌های جدید را ایجاد می‌کنند و ارزش تکرار بسته الحاقی Episode Gladiolus را بالا می‌برند.  

بسته الحاقی Episode Gladiolus بازی Final Fantasy XV در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۶ (۲۸ مارس) برای کنسول ایکس‌باکس وان و کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. اگر سیزن پس بازی را در اختیار داشته باشید این بسته الحاقی برای شما رایگان خواهد بود در غیر این صورت شما باید مبلغ ۴.۹۹ دلار را پرداخت کنید.

محمد صادق تواضعی در نقد خود از این بازی به آن نمره عالی ۹ را داده و آورده است:

بازی فاینال فانتزی ۱۵ تحولی بزرگ و ترسناک در این مجموعه بود که پس از پشت سر گذاشتن ۱۰ سال فراز و نشیب توانست کار خود را به‌خوبی انجام دهد. این بازی زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای این مجموعه است که می‌تواند مخاطبین بی‌شماری را جذب خود کند. مخاطبینی که شاید تا به امروز به دلیل سبک قدیمی این بازی نتوانسته بودند با آن ارتباط برقرار کنند. البته در این بین یک سری مشکلات نیز وجود دارد ولی وقتی آن‌ها را در کنار نکات مثبت و خوبی‌ها می‌گذاریم، می‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

در جدیدترین اخبار بازی، در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بازی، دن اینوئه اعلام کرد که برای خلق شاهزاده ناکتیس از کرت کوبین الهام گرفته است همچنین کمپانی اسکوئر انیکس اعلام کرده است که بازی فرعی A King’s Tale: Final Fantasy XV به صورت رایگان عرضه خواهد شد. از سویی اسکوئر انیکس اخیرا اعلام کرده که بازی Final Fantasy XV بودجه ساخت خود را در تنها ۲۴ ساعت جبران کرده است و این شرکت برنامه‌ای برای عرضه این اثر بر روی نینتندو سوییچ ندارد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده