نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

ساخت فیلم Terminator 6 لغو شد

طبق شایعات منتشر شده، ساخت فیلم Terminator 6 با بازی آرنولد شوارزنگر، به طور کامل لغو شده و شاید شاهد یک بازسازی از این سری باشیم.

فیلم The Terminator (ترمیناتور) به کارگردانی جیمز کامرون و با بازی آرنولد شوارزنگر، در سال ۱۹۸۴ به روی پرده رفت و موفق شد ۷۸.۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. پس از موفقیت این فیلم، کامرون دنباله این فیلم به نام ترمیناتور ۲: روز داوری (Terminator 2: Judgement Day) را ساخت و در سال ۱۹۹۱ منتشر کرد. این فیلم موفق شد ۵۱۹.۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. فیلم ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌ها (Terminator ۳: Rise of the Machines)، اولین فیلم این مجموعه بود که کارگردانی آن بر عهده کامرون نبود و در سال ۲۰۰۳ به روی پرده رفت، اما نتوانست موفقیت دو فیلم اول را تکرار کند. پس از آن شوارزنگر وارد دنیای سیاست شد و فیلم ترمیناتور رستگاری (Terminator Salvation) بدون حضور او در سال ۲۰۰۹ تولید و منتشر شد و عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به قسمت قبل داشت.

پس از این فیلم، شوارزنگر به مجموعه ترمیناتور بازگشت و در سال ۲۰۱۵ فیلم ترمیناتور: پیدایش (Terminator Genisys) به کارگردانی آلن تیلور، به روی پرده رفت و با استقبال بسیار ضعیف منتقدان نیز روبرو شد. این فیلم با بودجه ساخت ۱۵۵ میلیون دلار، موفق به فروشی معادل ۸۹.۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۴۰.۶ میلیون دلار در سراسر جهان شده است. با وجود عملکرد نسبتا خوب این فیلم در گیشه، کمپانی پارامونت ساخت فیلم Terminator 6 که دنباله این فیلم محسوب می‌شد متوقف کرد. حال طبق خبری که وب‌سایت نیویورک دیلی نیوز منتشر کرده، نه تنها ساخت فیلم Terminator 6 کاملا متوقف و کنسل شده است، بلکه آرنولد شوارزنگر نیز دیگر قصد ندارد به این مجموعه بازگردد. طبق گفته منابع نزدیک به این وب‌سایت:

همه چیز برای فیلم The Terminator و آرنولد به پایان رسیده است. کمپانی ساخت و تولید این فیلم را کاملا متوقف کرده و این بدان معنا است که پیش تولید یا هر برنامه دیگری که برای ساخت دنباله این فیلم وجود داشت، در حال حاضر دیگر وجود ندارد. آن‌ها قراردادهای بلند مدتی با بازیگران و عوامل فیلم امضا کرده بودند، اما این فیلم دیگر ساخته نخواهد شد.

Terminator Genisys

با این حال، این خبر ممکن است زیاد شوکه کننده نباشد چرا که در اوایل ماه بهمن گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جیمز کامرون در حال بازگشت به مجموعه The Terminator است و احتمالا این فیلم کاملا بازسازی می‌شود و تیم میلر کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. با این وجود، برخی معتقد بودند که احتمال ساخت فیلم Terminator 6 همچنان وجود دارد. در بهمن سال ۱۳۹۴، کمپانی پارامونت رسما دنباله فیلم Terminator Genisys را از جدول اکران خود حذف کرد. پس از آن امیلیا کلارک اعلام کرد که کار او با نقش سارا کانر به پایان رسیده است و او در دنباله این فیلم حضور ندارد. با توجه به این خبر به نظر می‌رسد فیلم Genisys پایان این مجموعه بوده است و فیلم کامرون کاملا جدید خواهد بود. این منبع در ادامه اضافه کرد:

فیلم Genisys به عنوان یک راه حل برای احیای این مجموعه دیده می‌شد، اما منتقدان از این فیلم اصلا راضی نبودند و به نظر می‌رسید تنها هدف این کمپانی ساخت فیلم‌های بیشتر از این مجموعه برای کسب سود و درآمد بیشتر بود تا ساخت فیلمی که همه دوست داشته باشند.

به نظر می‌رسد سازندگان این فیلم در نظر دارند به جای ادامه دادن این مجموعه و ساخت فیلم Terminator 6، شانس خود را برای بازسازی کامل این مجموعه امتحان و راه‌های نوآورانه‌تری را برای ساخت یک فیلم جدید از مجموعه Terminator استفاده کنند. با این حال، پایان کار آرنولد شوارزنگر در این مجموعه می‌تواند خبر بسیار بدی برای طرفداران مجموعه Terminator باشد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده