// سه شنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰

راهنمای فیلم های در دست ساخت دنیای سینمایی دی سی

 از واندر وومن و بتمن گرفته تا لیگ عدالت و دنیای تاریک. باید منتظر چه فیلم‌هایی از کارخانه‌ی دنیای سینمایی دی‌سی باشیم؟ همراه زومجی باشید.

دنیای سینمایی DC در وضعیت دوپهلویی قرار دارد. از یک طرف مدتی پیش بن افلک تصمیم گرفت از کارگردانی فیلم مستقل «بتمن» (The Batman) انصراف بدهد. اگرچه این تصمیم باعث شد کارگردان هیجان‌انگیزی مثل مت ریوز جایگزینش شود، اما از طرف دیگر این موضوع سبب شد تا فیلم فرصت کافی برای آماده شدن برای اکران در سال ۲۰۱۸ را نداشته باشد. در اتفاق مشابه‌ای فیلم «فلش» (The Flash) هم کارگردانش ریک فامویووا را از دست داد و فعلا در شرایط نامعمولی به سر می‌برد. تمام اینها در حالی است که هر سه فیلم آغازکننده‌ی دنیای ابرقهرمانی برادران وارنر یکی از یکی بدتر بوده‌اند و حسابی حال طرفداران را گرفته‌اند. هیچکدام از فیلم‌های «بتمن» و «فلش» کنسل نشده‌اند و امیدوار هستیم که بالاخره یک روزی پخش آنها در سینماها را ببینیم. با وجود این حرف‌ها، وضعیت دی‌سی در چند ماه آینده خوب به نظر می‌رسد. آنها از یک طرف در حال آمادن شدن برای اکران «واندر وومن» (Wonder Woman) در ماه ژوئن هستند و از طرف دیگر «لیگ عدالت» (Justice League)، گردهمایی ابرقهرمانان دی‌سی به دست زک اسنایدر در ماه نوامبر روی پرده می‌رود. اما از آنجایی که استودیوها مدام در حال اعمال تغییرات مختلف و معرفی پروژه‌های جدید هستند، دنبال کردن فیلم‌های در دست ساخت و تاریخ اکرانشان چندان آسان نیست، پس تصمیم گرفتیم تا راهنمایی درباره‌ی پروژه‌های حال حاضر دنیای سینمایی دی‌سی تهیه کنیم:

 

Wonder Woman

واندر وومن

فیلم بعدی دنیای سینمایی دی‌سی «واندر وومن» است که در تاریخ دوم ژوئن ۲۰۱۷، انتظارات دنیا برای دیدن اولین فیلم جدی یک ابرقهرمان زن را به پایان می‌رساند. فقط ماه‌های اندکی به در دسترس قرار گرفتن این فیلم باقی مانده است و انتظارات طرفداران برای دیدن فیلم مستقل گال گادوت به نهایت خودش رسیده است. بالاخره کاراکتر پرنسس دیانا گرچه حضور کوتاهی در «بتمن علیه سوپرمن» داشت، اما تقریبا تمام کسانی که این فیلم را دوست نداشتند، از واندر وومن به نیکی یاد می‌کردند. «واندر وومن» خیلی خیلی قبل‌تر از وقایع «بتمن علیه سوپرمن» جریان خواهد داشت و در واقع نقش روایت یک داستان ریشه‌ای را برای شخصیتِ دیانا از جزیره‌ی تمیسرا خواهد داشت. طبق آخرین تریلری که از فیلم منتشر شده می‌دانیم که فیلم روایتگر زندگی دیانا از کودکی تا نحوه‌ی تبدیل شدن او به یک جنگجوی افسانه‌ای و نجات استیو ترور (کریس پاین)، خلبان نیروهای امریکایی حاضر در جنگ جهانی اول است. از اینجاست که واندر وومن با او همراه می‌شود تا با استفاده از شلاق و شمشیرش در جبهه‌های جنگ حاضر شود.

کارگردان این فیلم پتی جنکینز است که با درام زندگینامه‌ای «هیولا» (Monster)، که اسکار بهترین بازیگر زن را برای شارلیز ترون به ارمغان آورد اسم و رسمی به هم زد. اولین تلاش جنکینز برای ورود به دنیای فیلم‌های کامیک‌بوکی «ثور: دنیای تاریک» (Thor: Dark World) بود که در نهایت به خاطر اختلافاتِ خلاقانه بین او و مارول به نتیجه نرسید. پس، «واندر وومن» دومین فرصت جنکینز برای حضور در حوزه‌ی بلاک‌باسترهای پرخرج ابرقهرمانی محسوب می‌شود. گرچه در گذشته فیلم و سریال‌هایی با مرکزیت کاراکترهای کامیک‌بوکی زن داشته‌ایم، اما هیچکدام از آنها فیلم‌های جدی و موفقی نبودند. اما در دوران پسا-«مرد آهنی» که فیلم‌های ابرقهرمانی را وارد دوره‌ی جدیدی کرد، «واندر وومن» اولین فیلم ابرقهرمانی سینما با محوریت یک کاراکتر زن است و پتی جنکینز هم اولین کارگردان زنی است که تاکنون در دنیاهای سینمایی مارول و دی‌سی وظیفه‌ی کارگردانی فیلمی را برعهده داشته است. لازم به گفتن نیست که با توجه به اینکه فیلم مستقل «بلک ویدو» (Black Widow)، خیلی وقت است که فقط به حدس و گمان خلاصه شده، «واندر وومن» از این نظر در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و انتظارات زیادی برای رو سفید کردن کاراکترهای کامیک‌بوکی زن از آن می‌رود. قابل‌ذکر است که مدت‌ها قبل از ایجاد دنیای سینمایی دی‌سی و دهه‌ها قبل از اینکه «اونجرز» سروصدای دیوانه‌واری به پا کند، جاس ویدن قصد نویسندگی و کارگردانی فیلم «واندر وومن» را داشت که در نهایت به جایی نرسید. نکته‌ی قابل‌توجه‌ی بعدی این است که گال گادوت برای سه فیلم با برادران وارنر قرارداد امضا کرده است که شامل «بتمن علیه سوپرمن»، «واندر وومن» و «لیگ عدالت»‌می‌شود. بعد از اتمام این فیلم‌ها، آینده‌ی او در دنیای سینمایی دی‌سی نامشخص است.

 

Justice League

لیگ عدالت

یکی از بدترین تصمیمات برادران وارنر این بود که کاراکترهای بزرگی مثل بتمن و واندر وومن را در ابتدا در فیلم‌های مستقلشان معرفی نکرد، بلکه آنها را در کنار سوپرمن در یک فیلم جا داد. تصمیم ضعیف بعدی‌شان جایی بود که ناگهان در میانه‌ی «بتمن علیه سوپرمن» خط داستانی فیلم از حرکت ایستاد و فیلم به معنای واقعی کلمه تیزرهای کوتاهی را از فیلم‌های «سایبورگ»، «آکوامن» و «فلش» به نمایش گذاشت. خوشبختانه در «لیگ عدالت» که هفدهم نوامبر ۲۰۱۷ اکران می‌شود به‌ روش بهتری با این کاراکترها آشنا می‌شویم. «لیگ عدالت» در ابتدا قرار بود در دو قسمت عرضه شود و قسمت دوم برای عرضه در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده بود. اما نهایتا قسمت دوم برای فراهم کردن شرایط مناسبی برای کار روی فیلم مستقل بتمن کنسل شد.

زک اسنایدر بعد از «مرد پولادین» (Man of Steel) و «بتمن علیه سوپرمن»، با «لیگ عدالت» برای سومین‌بار هدایت یکی از فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی را برعهده دارد و قول داده است که لحن گردهمایی ابرقهرمانان درجه‌یک دی‌سی در این فیلم، به مراتب شادتر و کمدی‌تر از حال‌و‌هوای تیره و تاریک «بتمن علیه سوپرمن» خواهد بود. داستان فیلم به جستجوی بتمن و واندر وومن در سرتاسر دنیا برای پیدا کردن ابرقهرمانانی مشابه خودشان و حفاظت از دنیا در مقابل حمله‌ی قریب الوقوعِ موجودی فرازمینی به اسم دارک‌ساید می‌پردازد. در همین حین، سوپرمن بعد از زخم مرگباری که در پایان‌بندی «بتمن علیه سوپرمن» از دومزدی دریافت کرد باید مدتی را در تابوتش تنها باشد و انرژی‌اش را پس بگیرد تا احتمالا وقتی تمام رفقایش در وضعیت بدی در جنگ با دشمن به سر می‌برند، سر بزنگاه ظاهر شود و نجاتشان بدهد!

حالا که حرف «لیگ عدالت» است جالب است بدانید که در سال ۲۰۰۷ جورج میلر، کارگردان سری «مد مکس‌» برای کارگردانی «لیگ عدالت: فانی» (Justice League: Mortal) قرارداد امضا کرد؛ فیلمی که قرار بود در کنار «سوپرمن بازمی‌گردد» (Superman Returns) و «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) روی پرده‌ی سینماها برود، اما در دنیای جداگانه‌ای جریان داشته باشد. در این فیلم لیگ عدالت به مصاف با تالیا الغول و مکس‌وِل لرد می‌رفت. آرمی همر به عنوان بتمن، دی‌جی کوترانا به عنوان سوپرمن، مگان گیل به عنوان واندر وومن و رپر امریکایی کامن هم برای نقش گرین لنترن انتخاب شده بودند. به نظر فیلم فوق‌العاده جالبی از آب در می‌آمد، اما حیف که نشد که بشود!

 

Aquaman

آکوامن

جیمز وان یکی از تحسین‌شده‌ترین و همه‌فن‌حریف‌ترین کارگردانان هالیوود در سال‌های اخیر است. از فیلم‌های ترسناک مشهوری مثل «اره» (Saw) و «احضار» (The Conjuring) گرفته تا مگابلاک‌باسترهایی مثل «خشمگین ۷» (Furious 7). به نظر می‌رسد وان بعد از ژانر وحشت و اکشن، فقط یک فیلم کامیک‌بوکی نیاز داشته تا کارنامه‌ی هالیوودی‌اش را تکمیل کند. وان تاکنون کارگردان موفقی بوده است، اما برای اینکه بتواند نمره‌ی کامل را دریافت کند باید از «آکوامن» به عنوان ریسکی‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی سربلند بیرون بیاید. جیسون ماموآ (کال دروگو در «بازی تاج و تخت») نقش قهرمان آتلانتیس را برعهده دارد و اَمبر هرد نیز نقش میرا، معشوقه و هم‌رزم آرتور کاری را بازی می‌کند. جیمز وان در رابطه با این دو گفته است که آرتور و میرا از همان ابتدا خاطر یکدیگر را نمی‌خواهند. در عوض او سعی کرده تا از طریق این دو یکی از آن داستان‌های عاشقانه‌ی ماجراجویانه را تعریف کند که شخصیت‌های زن و مرد اصلی در جریان سفرشان کم‌کم به یکدیگر دل می‌بندند.

نقش والدین آکوامن توسط تمورا موریسون و نیکول کیدمن بازی می‌شوند. نقش بلک مانتا و اوشن مستر به عنوان آنتاگونیست‌های فیلم نیز به ترتیب به یحیی عبدول متین و پاتریک ویلسون سپرده شده است و فقط فعلا معلوم نیست کدامیک از آنها شخصیت منفی اصلی فیلم خواهد بود. فیلمبرداری «آکوامن» قرار است در ماه می در استرالیا شروع شود و در حال حاضر تنها فیلم دی‌سی است که برای اکران در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. «آکوامن» در ابتدا قرار بود در جولای آن سال عرضه شود، اما احتمالا به خاطر پیچیدگی‌های جلوه‌های ویژه‌ی زیر آب با چند ماه تاخیر مواجه شد و تاریخ اکرانش به پنجم اکتبر تغییر کرد و باز دوباره چند وقت پیش برادران وارنر تاریخ اکران فیلم را تا بیست و یکم دسامبر ۲۰۱۸ عقب انداخت. در حال حاضر «آکوامن» یکی از موردانتظارترین فیلم‌های کامیک‌بوکی آینده است. چون درست مثل «واندر وومن» که به خاطر شخصیت اصلی‌اش پتانسیل تبدیل شدن به فیلم متفاوتی را دارد، خصوصیات شخصیت آکوامن و دنیای زیرآبی آتلانتیس این فرصت را ایجاد می‌کند تا با یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های کامیک‌بوکی مدرن روبه‌رو شویم؛ چیزی که در دوران افزایش تعداد فیلم‌های ابرقهرمانی بیش از پیش به آن نیاز داریم. اما نباید فراموش کنیم که «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) هم فرصت تبدیل شدن به فیلم متفاوتی را داشت که چنان فاجعه‌ای از آب درآمد. اما بیایید به جیمز وان ایمان داشته باشیم و زیاد به «جوخه‌ی انتحار» فکر نکنیم!

 

Shazam و Black Adam

شزم و بلک آدام

شزم که به عنوان کاپیتان مارول هم مشهور است، یکی از اولین و قدیمی‌ترین ابرقهرمانان دی‌سی و مدیوم کامیک‌بوک است. در حال حاضر هیچ مدرکی درباره‌ی اینکه آیا امکان حضور او در «لیگ عدالت» وجود دارد یا نه در دست نیست. اما احتمال اینکه دی‌سی دوباره مثل کاری که در رابطه با فلش، سایبورگ و آکوامن در «بتمن علیه سوپرمن» انجام داد، شزم را هم یک‌جوری وسط جنگ بتمن و گروهش با دارک‌ساید جا بدهد وجود دارد! از استودیوهای هالیوودی هر کاری بر می‌آید! اما چیزی که می‌دانیم این است که شزم در فیلم مستقل خودش که برای عرضه در تاریخ پنجم آوریل ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی‌شده معرفی خواهد شد. تا آن زمان حدود ۲ سال فاصله داریم و در این مدت هنری گیدن به عنوان نویسنده‌‌ی کار سخت در حال نگارش سناریوی این فیلم است و اگرچه ظاهرا دیوید اف. سندبرگ، کارگردان «آنابل» (Annabelle) و «چراغ‌های خاموش» (Lights Out) در حال مذاکره با برادران وارنر است، اما فعلا کارگردان نهایی فیلم به‌طور رسمی اعلام نشده است. این در حالی است که بازیگر نقش شزم هم هنوز انتخاب نشده است و تمام اینها کاری کرده تا تمام نظرها به سمت «شزم» جلب شود تا ببینیم دی‌سی چگونه می‌خواهد یکی از قدیمی‌ترین اما ناشناخته‌ترین کاراکترهایش در سینما را به برگ‌برنده‌ای برای خودش تبدیل کند. از آنجایی که با دنیای سینمایی دی‌سی سروکار داریم، احتمال اینکه این فیلم با تاخیر مواجه شود زیاد است، اما خب، امیدوار هستیم که همه‌چیز طبق برنامه پیش برود.

شزم، شخصیت دوم مردی به اسم بیلی بتسون است که به محض به زبان آوردن کلمه‌ی جادویی «شزم» به یک ابرقهرمان تغییر شکل می‌دهد و قدرت‌های فرابشری متعددی به دست می‌آورد. شزم یکی از اندک کاراکترهایی است که توانایی ایستادگی در مقابل سوپرمن و بدل شدن به رقیبی واقعی در برابر پسر کریپتون را دارد. بتسون اگرچه از قدرت‌ و هوش خدایان بهره می‌برد، اما اخلاق و رفتار بازیگوشانه‌ی یک جوان را دارد. بالاخره با قهرمانی طرفیم که در زیر بازوهای درشت و قوی‌اش، بچه‌‌‌‌ای با افکار ایده‌آل‌گرایانه است. شزم یادآور دوران کامیک‌بوکی‌های ساده‌ی این مدیوم است. زمانی که با ابرقهرمانان شاد و شنگول و تماما خوبی سروکار داشتیم. از آنجایی که سوپرمن هم متعلق به همان دوران است و دی‌سی تاکنون در ارائه‌ی یک فیلم موفق از او شکست خورده، باید دید وضعیت «شزم» چه می‌شود. اما شاید حس‌و‌حال بازیگوشانه و بی‌قید و بند کامیک‌های «شزم» همان چیزی باشد که دی‌سی در این دوران بیشتر از هرچیزی به آن نیاز دارد.

در همین حین، برادران وارنر یک فیلم مستقل هم برای بلک آدام، دشمن قسم‌خورده‌ی شزم کنار گذاشته است که نقش‌آفرینی دواین جانسون به جای او در این فیلم تایید شده است. از آنجایی که بلک آدام همیشه شخصیت شروری نبوده و در کامیک‌ها نقش ضدقهرمان را هم برعهده داشته، انتظار می‌رود که این فیلم روی جنبه‌ی ضدقهرمان‌بودنِ او بیشتر تمرکز کند. هرچند خودِ دواین جانسون گفته است که او با توجه به پس‌زمینه‌ی داستانی بلک آدام به عنوان یک برده که خانواده‌اش را از دست می‌دهد و بعد تلاش می‌کند تا به موجودی بزرگ تبدیل شود، او را قهرمان می‌داند! بلک آدام از لحاظ پس‌زمینه‌ی تراژیکش در کنار کاراکترهایی مثل ددپول و پانیشر قرار می‌گیرد. کاملا مشخص است که بعد از موفقیت تجاری «جوخه‌ی انتحار»، دی‌سی بیش از پیش آماده‌ی تمرکز کردن روی ضدقهرمانانش به اندازه‌ی قهرمانانش است. تصمیم خوبی است. چون از آنجایی که مارول در زمینه‌ی پرداخت ضدقهرمانان و شخصیت‌های شرورش کم و کسر قابل‌توجه‌ای دارد، دی‌سی از این طریق می‌تواند وارد مسیر هیجان‌انگیز و متفاوتی نسبت به رقیبش شود. البته به شرطی که آنها فیلم‌های قابل‌دفاعی از آب دربیایند!

 

Cyborg

سایبورگ

ری فیشر در «بتمن علیه سوپرمن» نقش ویکتور استون که به سایبورگ معروف است را در صحنه‌ای که نحوه‌ی تغییر شکل وحشتناکش از نوجوانی معمولی به ترکیبی از انسان و ماشین را به تصویر می‌کشید بازی کرد. نقش او در «لیگ عدالت» بیشتر مورد گسترش و بررسی قرار خواهد گرفت. در ابتدا قرار بود سایبورگ حضور پررنگی در فیلم مستقل «فلش» داشته باشد، اما از آنجایی که آن فیلم برای مدت نامعلومی در برزخ پیش از تولید گرفتار شده است، پس به نظر می‌رسد فعلا «لیگ عدالت» تنها جایی است که می‌توانیم به‌طور رسمی با سایبورگ آشنا شویم. مخصوصا با توجه به اینکه فیلم مستقل او برای اکران در سوم آوریل ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. از آنجایی که این تاریخ مربوط به سه سال آینده است، تعجبی هم ندارد که در حال حاضر «سایبورگ» نه فیلمنامه‌ای دارد، نه کارگردانی برایش در نظر گرفته شده و نه گروه بازیگران فرعی‌اش انتخاب شده‌اند. با این حال تنها چیزی که می‌دانیم این است که احتمالا جو مورتن، بازیگر فیلم «ترمیناتور ۲» نقش پدر ویکتور را بازی خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد با وجود چنین تاریخ اکران دوردستی به این زودی‌ها اطلاعات جدیدی از «سایبورگ» به دست بیاوریم، اما مطمئنا حضور این کاراکتر در «لیگ عدالت» می‌تواند شامل نکات داستانی‌ای باشد که در فیلم مستقلش ادامه پیدا خواهند کرد.

 

 Green Lantern Corps

سپاه گرین لنترن

در حال حاضر آخرین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی که تاریخ اکرانش تایید شده، «سپاه گرین لنترن» است. این فیلم در بیست و چهارم جولای ۲۰۲۰ روی پرده‌ی سینماها خواهد رفت. ماجرای اقتباس از روی کامیک‌بوک‌های «گرین لنترن» به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد. زمانی که برادران وارنر سعی کرد با آن فیلم که رایان رینولدز نقش هال جوردن را برعهده داشت، یک دنیای سینمایی مشترک راه بیاندازد. لازم به گفتن نیست که نقشه‌ی این کمپانی به خوبی نتیجه نداد. این فیلم که با ۲۰۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده بود، حداقل در بدترین حالت باید ۵۰۰ میلیون دلار در سرتاسر دنیا می‌فروخت تا به موفقیت تجاری برسد و ساخت دنباله‌ها و اسپین‌آف‌هایش مقرون به صرفه باشد. ولی نهایتا فیلم شکست سختی خورد و با کسب ۲۱۹ میلیون دلار در دنیا که برای بلاک‌باستر پرخرجی مثل این افتضاح‌ترین نتیجه‌ی ممکن است، به اکرانش پایان داد. به این ترتیب تمام برنامه‌های دی‌سی برای دنباله‌های فیلم سر از اتاق آرشیو در آوردند.

اما حالا که دنیای سینمایی دی‌سی به خوبی معرفی شده و استودیوها در حال اقتباس از روی عجیب‌ترین کامیک‌بوک‌هایشان هستند، برادران وارنر انتظار دارد تا شانسش را باری دیگر با گرین لنترن امتحان کنند. هم‌اکنون وارنر وظیفه‌ی ریبوت گرین لنترن در فضای سینمایی جدیدشان را به دیوید اس. گویر و جاستین رودس سپرده است. طبق گزارشات منتشر شده، «سپاه گرین لنترن» یک داستان ریشه‌ای خواهد بود و حال‌و‌هوای سری فیلم‌های پلیسی «اسلحه‌ی مرگبار» (Lethal Weapon) را خواهد داشت که در فضا جریان دارد و شخصیت‌های اصلی‌اش هال جوردن و جان استوارت خواهند بود. از آنجایی که فیلم جدید ربطی به خط داستانی نسخه‌ی ۲۰۱۱ ندارد، احتمال اینکه رایان رینولدز برای تکرار نقش هال جوردن به این فیلم برگردد خیلی کم است. مخصوصا با توجه به اینکه رینولدز این روزها با ددپول، ابرقهرمان موفق خودش را گیر آورده و حسابی دارد خوش می‌گذراند! فعلا اطلاعاتی درباره‌ی بازیگران شخصیت‌های اصلی اعلام نشده، اما شایعه‌ها خبر از حضور حداقل یکی از گرین لنترن‌ها در «لیگ عدالت» می‌دهند که در این صورت به زودی باید منتظر اعلام اخبار انتخاب بازیگران این فیلم باشیم.

 

The Flash

فلش

بدون شک «فلش» یکی از مشکل‌دارترین و اعصاب‌خردکن‌ترین مراحل تولید دنیای سینمایی دی‌سی را داشته که بعد از پروسه‌ی تولید «بتمن» در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. در ابتدا سث گراهام-اسمیت، فیلمنامه‌نویس و نویسنده‌ی رمان‌هایی مثل «آبراهام لینکلن: شکارچی خون‌آشام» قرار بود با فیلمِ دونده‌ی پرسرعتِ کامیک‌های دی‌سی، اولین تجربه‌‌ی کارگردانی‌اش را رقم بزند. اما در آوریل ۲۰۱۶ خبر رسید که او کنار گذاشته شده است. در ادامه ریک فامویاوا، کارگردان فیلم‌هایی مثل «شکر قهوه‌ای» (The Brown Sugar) و «مواد» (Dope) به عنوان جایگزین گراهام اسمیت انتخاب شد و هدایت پروسه‌ی پیش تولید فیلم را برعهده گرفت. او حتی در انتخاب بیلی کراداپ به عنوان شخصیت هنری آلن و کیرسی کلمنس در نقش آیریس وست هم نقش داشت. اما در نهایت در اکتبر ۲۰۱۶ همان ماجرای تکراری به میان کشیده شد و خبر رسید که فامویاوا به خاطر اختلافات خلاقانه از پروژه کناره‌گیری کرده است. هم‌اکنون «فلش» تا اطلاع بعدی تاخیر خورده است، کارگردانی ندارد و فیلمنامه هم در حال بازنویسی توسط جوبی هارلود، نویسنده‌ی «پادشاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر» است و کاملا مشخص است که حالا حالا‌ها خبری ازش نخواهد شد. قبل از اینکه فامویاوا از پروژه جدا شود، مطبوعات اعلام کردند که فیلم حال‌و‌هوای فیلم‌های رفاقتی را دارد و همراهی و فعالیت‌های فلش در کنار سایبورگ را دنبال خواهد کرد. اما اینکه الان با چه جور فیلمی سروکار داریم، خدا می‌داند. از آنجایی که اِزرا میلر یکی از بازیگر جوان سینمای امریکاست و فلش هم یکی از هیجان‌انگیزترین و محبوب‌ترین کاراکترهای دی‌سی است، فقط کافی است دی‌سی فیلم را روانه‌ی سینماها کند تا طرفداران برای دیدنش صف بکشند!

The Batman

بتمن

اینکه محبوب‌ترین ابرقهرمان دی‌سی، بدترین و شلخته‌ترین پروسه‌ی تولید را داشته باشد خیلی زور دارد. فیلم مستقل «بتمن» حتی بالاتر از کراس‌ اوری مثل «لیگ عدالت»، موردانتظارترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس است. یا حداقل تا وقتی موردانتظار بود که هنوز همه‌چیز به نظر طبق برنامه پیش می‌رود و بن افلک از کارگردانی و نویسندگی آن کناره‌گیری نکرده بود. شاید اگر «بتمن علیه سوپرمن» و «جوخه‌ی انتحار» فیلم‌های قابل‌دفاع و خوبی از آب درمی‌آمدند، افلک هم زیر همه‌چیز نمی‌زد و اتفاقا برای کار کردن هیجان‌زده و مشتاق بود. اما بعد از شروع افتضاح دنیای سینمایی دی‌سی، مطبوعات نظرهایشان را به سمت فیلم «بتمن» عوض کردند و از این گفتند که این فیلم همان شاهزاده‌ی موعودی است که دی‌سی را نجات خواهد داد. ناگهان افلک به خودش آمد و دید سطح انتظارات از او خیلی خیلی بالاتر از چیزی که فکر می‌کرد رفته است. تمام این مسائل به علاوه‌ی شلوغ بودن سر او به خاطر کارگردانی و بازی در فیلم‌های خودش باعث شد تا از پروژه کناره‌گیری کند و کارگردانی را به فرد دیگری بسپارد. حتی شایعه‌ی کنار گذاشتن نقش بروس وین توسط او هم برای مدتی داغ بود.

اما طرفداران وقتی فهمیدند برادران وارنر با مت ریوز، کارگردان بلاک‌باسترهای موفقی مثل «کلاورفیلد» و «طلوع سیاره‌ی میمون‌ها» به توافق رسیده‌ است نفس راحتی کشیدند. این خبر گرچه به معنی عقب افتادن زمان اکران فیلم بود، اما حداقل به این معنی بود که آدم کاربلدی امور اوضاع را به دست گرفته است که می‌توان بهش اعتماد کرد. به تازگی شایعه شده که فیلمنامه‌ی «بتمن» دارد به‌طور کلی مورد بازنویسی قرار می‌گیرد و مت ریوز هم به خاطر اینکه هم‌اکنون بر روی فیلم جدیدش «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» متمرکز است، کار ساخت فیلم را تا ۲۰۱۸ کلید نخواهد زد. اینها فقط شایعه هستند، اما شایعه‌هایی هستند که با چیزهایی که تاکنون می‌دانیم در یک راستا قرار می‌گیرند. یکی از نکات قرارداد ریوز با وارنر، کنترل کامل بر فیلم بوده است. پس، می‌توان تصور کرد که شاید ریوز فیلمنامه‌ی قبلی را قبول ندارد و می‌خواهد در فیلمنامه‌ی جدید چشم‌انداز و ایده‌های خودش در رابطه با کاراکتر بتمن را ارائه بدهد.

این در حالی بود که جو مانگانیلو، بازیگر نقش دث‌استروک نیز به تازگی طوری حرف زده است که انگار از بازگشتش در این فیلم مطمئن نیست. از آنجایی که مانگانیلو قبلا بارها از آمادگی‌اش درباره‌ی این پروژه گفته بود، این عدم اطمینان شک‌برانگیز به نظر می‌رسد. امکان دارد در فیلمنامه‌ی مت ریوز دث‌استروک نقشی به عنوان آنتاگونیستِ بتمن نداشته باشد، ولی این امکان هم وجود دارد که وارنر ریوز را مجبور به جا دادن این شخصیت در فیلم کند. فعلا به جز جی‌کی سیمونز به عنوان کمیسر گوردون (که در «لیگ عدالت» معرفی خواهد شد)، بازیگران شخصیت‌های فرعی این فیلم مشخص نشده‌اند که از مهم‌ترینشان بازیگر نایت‌وینگ، یکی از دست راست‌های بتمن است.

batgirl

 Batgirl

بت‌گرل

اگرچه سه فیلم بعدی دنیای سینمایی دی‌سی، «واندر وومن»، «لیگ عدالت» و «آکوامن» مشخص هستند، اما یک سری پروژه‌های در دست ساخت هم وجود دارند که به سرعت می‌توانند بعد از آنها راهی سینماها شوند. یکی از آنها فیلم «افسونگران گاتام سیتی» (Gotham City Sirens) است که بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند فیلم مجزایی با محوریت کاراکترهای زن کامیک‌بوک‌های دی‌سی عالی خواهد بود. این در حالی است که مدت‌هاست شایعه‌های بسیاری درباره‌ی ساخت فیلم مستقل «بت‌گرل» نیز به گوش می‌رسد. به‌طوری که حتی نیکولاس ویندینگ رفن، کارگردان فیلم‌های همچون «رانندگی» (Drive) و «شیطان نئونی» (Neon Demon) پارسال برای ساخت فیلم بت‌گرل ابراز علاقه کرد. این وسط با توجه به تایید خبر ساخت فیلم «نایت‌وینگ»، احتمال چراغ سبز گرفتن فیلم مستقل یکی دیگر از دست‌راست‌های بتمن قوی‌تر می‌شد. در نهایت چند هفته پیش بود که مطبوعات به‌طرز غافلگیرکننده‌ای اعلام کردند که برادران وارنر در واقع در حال کار برروی فیلم «بت‌گرل» است و نکته‌ی غافلگیرکننده‌تر این است که جاس ویدن، کارگردان قسمت اول و دوم «اونجرز» فیلمنامه‌ی آن را به نگارش در می‌آورد و کارگردانی و تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد.

از آنجایی که ویدن هم با بلاک‌باسترهای غول‌پیکر موفق تجربه دارد و هم ساخت سریال‌هایی با محوریت شخصیت‌های زن مثل «بافی قاتل خون‌آشام» و «فایرفلای» را در کارنامه دارند، بسیاری فکر می‌کنند انتخاب ویدن برای این ساخت این فیلم طبیعی‌ترین و معقول‌ترین گزینه‌ی ممکن بوده است. فعلا تقریبا هیچ اطلاعات و جزییات بیشتری درباره‌ی فیلم فاش نشده است و نام بازیگران یا زمان اکران فیلم نیز اعلام نشده است. ولی تنها چیزی که می‌دانیم این است که احتمالا ویدن قصد دارد برای نگارش فیلمنامه از روی نسخه‌ی تیره و تاریک و جدید بت‌گرل که در سری کامیک‌های «شماره‌ی ۵۲ جدید» معرفی شده الهام‌برداری کند که به حال‌و‌هوای تاریک دنیای سینمای دی‌سی نیز می‌خورد. قابل‌ذکر است که در کامیک ریبوت‌شده‌ی «شماره‌ی ۵۲ جدید» باربارا گوردن دیگر به خاطر حمله‌ی جوکر فلج نیست و با وجود ضایعه‌های روانی باقی‌مانده از شلیک جوکر، در تلاش است تا دوباره خودش را به عنوان بت‌گرل تثبیت کند. حالا باید دید چقدر از خط داستانی شماره‌ی ۵۲ جدید به فیلم ویدن منتقل می‌شود. اما یک چیز را می‌دانیم و آن این است که ویدن ثابت‌کرده آدم کاربلدی در حوزه‌ی محصولاتِ کامیک‌بوکی/فانتزی است و باید دید آیا برادران وارنر می‌تواند از جاس ویدن به عنوان برگ‌برنده‌شان علیه مارول استفاده کند و فیلمی عرضه کند که از لحاظ هنری مورد استقابل قرار بگیرد یا نه.

Gotham City Sirens

افسونگران گاتام سیتی

بعد از موفقیت تجاری «جوخه‌ی انتحار»، انتظار می‌رفت که دیوید آیر با وجود تمام دسته‌گل‌هایی که به آب داده بود برای کارگردانی دنباله‌ی فیلم برگردد. اما این انتظارات کاملا به حقیقت تبدیل نشدند. با اینکه «جوخه‌ی انتحار ۲» کماکان در برنامه‌‌ی تولید قرار دارد، اما آیر کارگردانش نخواهد بود. در عوض وارنر به جای دنباله‌ای مستقیم، کارگردانی «افسونگران گاتام سیتی»، فیلم اسین‌آفِ هارلی کویین را که به آدم‌بدهای خانمِ شهر زندگی بتمن می‌پردازد به او سپرده است. در حالی که شایعه‌های قوی‌ای در خصوص حضور هارلی گویین، کت‌وومن و پویزن آیوی به عنوان شخصیت‌های اصلی و ماسک سیاه به عنوان آنتاگونیست اصلی این فیلم به گوش می‌رسد، اما به جز اینها اطلاعات بیشتری درباره‌ی فیلم اعلام نشده است. اما با توجه به استقبال تماشاگران از هارلی کویین در «جوخه‌ی انتحار» به نظر می‌رسد برادران وارنر می‌خواهد قبل از اینکه تنور سرد شود، «افسونگران» را ساخته و اکران کند. بنابراین باید انتظار داشته باشیم تا به زودی اطلاعات زیادی از فیلم منتشر شود. فعلا طرفداران با کانسپت‌ آرت‌هایشان بدجوری در تلاش هستند تا به برادران وارنر بفهمانند که چقدر ایوان ریچل وود، ستاره‌‌ی سریال «وست‌ورلد» به درد نقش پویزن آیوی می‌خورد یا چرا جان هم، ستاره‌ی سریال «مدمن» انگِ نقش ماسک سیاه است!

 

Suicide Squad 2

جوخه‌ی انتحار ۲

از آنجایی که دیوید آیر به «افسونگران گاتام سیتی» منتقل شده و هارلی کویین را هم با خودش برده است، آینده‌ی «جوخه‌ی انتحار ۲» یک‌جورهایی روشن نیست و این موضوع همیشه بد نیست. بعضی‌وقت‌ها می‌تواند به این معنی باشد که وقوع هر اتفاقی امکان‌پذیر است. مثلا اسم یکی از کارگردانانی که این اواخر برای هدایت قسمت دوم «جوخه‌ی انتحار» دهان به دهان می‌شود مل گیبسون است. ستاره‌ی اکشن/درام‌های عامه‌پسندی مثل «اسلحه‌ی مرگبار» و «تسویه حساب» (Payback) و کارگردان حماسه‌های خونین و خشونت‌باری مثل «شجاع دل» (Braveheart) و «لبه‌ی تیغ» (Hacksaw Ridge). خبر مورد توجه قرار گرفتن گیبسون برای کارگردانی این فیلم با اعلام آمادگی برادران وارنر برای ساخت فیلم‌هایی با درجه‌بندی سنی R همزمان شد. بنابراین این سوال به میان کشیده شد که آیا وارنر می‌خواهد برای شروع خشونت دیوانه‌وارِ فیلم‌های گیبسون را در «جوخه‌ی انتحار ۲» بازآفرینی کند؟

بعد از موفقیت فیلم‌های ابرقهرمانی بزرگسالانه‌ای مثل «ددپول» و «لوگان» می‌توان انتظار داشت که وارنر دست ضدقهرمانانِ مرگبارش را برای به راه انداختنِ حمام خون باز بگذارد. این در حالی است که با توجه به کارنامه‌ی گیبسون به نظر نمی‌رسد او راضی به ساختن چنین فیلمی با چنین کاراکترهایی شود و دست به خودسانسوری بزند. اگر واقعا گیبسون دنباله‌ی «جوخه‌ی انتحار» با درجه‌ سنی R را کارگردانی کند، پس وارنر نشان می‌دهد که واقعا دارد به قولی که در رابطه با همکاری با کارگردانان بزرگ داده بود عمل می‌کند. هرچند به تازگی نام ژاومه کویت-سرا، کارگردان فیلم‌هایی مثل «آب‌های کم‌عمق» (The Shallows) و «بی‌توقف» (Non-Stop) به عنوان گزینه‌ی اصلی ساخت این فیلم به میان کشیده بود. این در حالی است به تازگی برادران وارنر اعلام کرد که آدام کوزاد، نویسنده‌ی «افسانه‌ی تارزان» را به عنوان فیلمنامه‌نویسِ «جوخه‌ی انتحار ۲» انتخاب کرده است. «افسانه‌ی تارزان» گرچه یکی از بدترین بلاک‌باسترهای ۲۰۱۶ بود، اما با وجود درآمد ۳۵۶ میلیون دلاری‌اش در سرتاسر دنیا موفقیت نسبتا خوبی برای برادران وارنر محسوب می‌شد. پس، می‌توان دید اولویت وارنر چیست!

 

Nightwing

نایت‌وینگ

کریس مک‌کی، کارگردان «لگو بتمن»، با «نایت‌وینگ» اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم لایو اکشنش را خواهد داشت

لباس کثیف و درب‌و‌داغان رابین برای لحظه‌ی گذرایی در «بتمن علیه سوپرمن» به چشم می‌خورد و برای لحظه‌ی کوتاهی به دخیل بودن هارلی کویین در کشتن پسر شگفت‌انگیز اشاره می‌شود، اما تمامی‌اش به همین خلاصه می‌شود و تاکنون هیچکدام از دست‌راست‌های بتمن نه به‌طور فیزیکی در دنیای سینمایی دی‌سی حاضر شده‌اند و نه با اسم به آنها اشاره شده است. اما عدم توجه به همراهانِ بتمن قرار است با فیلم «نایت‌وینگ» تغییر کند. در کامیک‌بوک‌ها بعد از اینکه دیک گریسون به عنوان اولین رابین، بتمن را ترک می‌کند، اسم نایت‌وینگ را برای خودش انتخاب می‌کند و در شهر بلاد‌هیون در نزدیکی گاتام مبارزاتِ مستقل خودش علیه جرم و جنایت را آغاز می‌کند.

به تازگی اعلام شد که وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه به بیل دبیوک، نویسنده‌ی «قاضی» (The Judge) و «حسابدار» (The Accountant) سپرده شده و کریس مک‌کی، کارگردان «لگو بتمن» (The Lego Batman) با این فیلم اولین تجربه‌ی کارگردانی فیلم لایو اکشنش را خواهد داشت. اگرچه انتظار نداریم فیلم «نایت‌وینگ» به اندازه‌ی «لگو بتمن» جشنواره‌ای از خنده و شوخی‌‌های دیوانه‌وار باشد، اما می‌دانیم که نایت‌وینگ کاراکتر بی‌خیال‌تر و شوخ‌طبع‌تری نسبت به بتمن است، پس می‌توان انتظار فیلمی با لحنی سبک‌تر را از «نایت‌وینگ» کشید. فعلا به جز نویسنده و کارگردان، اطلاعاتی درباره‌ی بازیگران احتمالی منتشر نشده است و حضور بن افلک در این فیلم نیز تایید نشده است. اما طرفداران از همین حالا شروع به پیشنهاد دادن گزینه‌هایی مثل کیت هرینگتون، استیون ین و جیک جیلنهال را به برادران وارنر کرده‌اند. از آنجایی که نایت‌وینگ یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دی‌سی نزد طرفداران است، پس هیجان طرفداران برای دیدن او روی پرده‌ی سینما هنوز هیچی نشده به سقف چسبیده است. پس، اگر زمان اکران فیلم سال ۲۰۱۹ یا حتی زودتر اعلام شد شگفت‌زده نشوید.

 

Man of Steel 2

مرد پولادین ۲

«مرد پولادین» اولین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی بود و نقش مبنایی را بازی کرد که فیلم‌های بعدی بر روی آن ساخته شدند. اگرچه سوپرمن در «بتمن علیه سوپرمن» باید کانون توجه را با شوالیه‌ی تاریکی تقسیم می‌کرد، اما این فقط بتمن نیست که قرار است فیلم مستقل خودش را داشته باشد، بلکه مشهورترین کاراکتر دی‌سی کامیکش نیز فراموش نشده است. فقط مسئله این است که «مرد پولادین ۲» یکی از آن دنباله‌هایی است که هیچ نظری درباره‌ی به واقعیت پیوستنش نداریم. برادران وارنر چند ماه پیش اعلام کرد که «مرد پولادین ۲» یکی از اولویت‌هایشان است و ایمی آدامز هم در نوامبر ۲۰۱۶ گفت که فیلم در پروسه‌ی نگارش فیلمنامه به سر می‌برد. اما علاوه‌بر عدم اعلام نام نویسندگان، هنوز معلوم نیست آیا زک اسنایدر برای کارگردانی این دنباله برمی‌گردد یا نه. البته از آنجایی که اسنایدر هر دوی «مرد پولادین» و «بتمن علیه سوپرمن» را کارگردانی کرده و هم‌اکنون هم سرش با «لیگ عدالت» شلوغ است. پس، سوال این است که آیا اسنایدر بعد از اتمام «لیگ عدالت»، دنباله‌ی آن را استارت می‌زند یا نه؟ آیا برادران وارنر به اسنایدر اجازه می‌دهند تا بعد از «لیگ عدالت ۲»، باری دیگر شانسش را با فیلم مستقل سوپرمن امتحان کند؟ یا کارگردانی را به فرد دیگری می‌سپارند و اسنایدر را در حد تهیه‌کننده نگه می‌دارند؟ فعلا با توجه به تمام فیلم‌های هیجان‌انگیز و متفاوت در دست ساختِ دی‌سی، دنباله‌ی «مرد پولادین» آخرین چیزی است که طرفداران بهش فکر می‌کنند.

 

Dark Universe

دنیای تاریک

همان‌طور که مارول با «نگهبانان کهکشان» مرزهای دنیایش را گسترش داد و آن را به فراتر از کهکشان‌‌ها برد، برادران وارنر هم به شکل دیگری قصد چنین کاری را دارد. در ابتدا گیرمو دل‌تورو که به خاطر فیلم های فانتزی و ابرقهرمانی تیره و تاریک و عجیب و غریبش معروف است برای اقتباس از روی ابرقهرمانانِ ماوراطبیعه و گاتیک و ترسناکِ دی‌سی کامیکس انتخاب شده بود. کاراکترهایی که از جان کنستانتین شروع می‌شوند و تا موجود مرداب و زاناتا و دیگران ادامه پیدا می‌کنند. دل‌تورو کار نگارش فیلمنامه‌ی این اقتباس را هم تمام کرد و حتی قصد داشت آن را کارگردانی هم کند. اما آن‌قدر پروسه‌ی تولید فیلم کُند بود که او ترجیح داد روی فیلم‌های فعال‌تری کار کند. و در نتیجه این پروژه را در سال ۲۰۱۵ ترک کرد.

این پروژه اما دوباره از صفر کلید خورد. این‌بار مایکل جیلیو برای نگارش فیلمنامه‌ای جدید و داگ لایمن، کارگردان اکشن‌هایی مثل «لبه‌ی فردا» (The Edge of Tomorrow) و «هویت بورن» (The Bourne Identity) برای هدایت پروژه انتخاب شدند. گروه بازیگران این فیلم هنوز اعلام نشده است، اما برادران وارنر گفته که می‌خواهند «دنیای تاریک» را به فیلم غیرمرسومی در مقایسه با دیگر بخش‌های دنیای سینمایی‌شان تبدیل کند. اکثر کاراکترهای «دنیای تاریک» محصولِ کامیک‌های ورتیگوی دی‌سی هستند که خاستگاه داستان‌های به مراتب عجیب‌تر، تاریک‌تر و بزرگسالانه‌تر از کامیک‌های جریان اصلی دی‌سی هستند. گرچه کاراکترهای «دنیای سیاه» در مقایسه ابرقهرمانان اصلی دی‌سی ناشناخته هستند، اما یادمان نرود که مارول «نگهبانان کهکشان» که درباره‌ی یک درخت متحرکِ سخنگو و راکونی وراج و تیرانداز بود را به یکی از پرفروش‌ترین آی‌پی‌هایشان تبدیل کرد. این موضوع به این معنی نیست که «دنیای تاریک» هم صرفا به خاطر متفاوت‌بودنش موفق خواهد بود، بلکه به این معناست که اگر کارگردان و بازیگران خوبی داشته باشد و کانسپت و برنامه‌ی درستی هم برای فیلم ریخته شود، دیگر ناشناخته‌بودن کاراکترها اهمیت ندارد. در حال حاضر هیچ تاریخ اکرانی برای «دنیای تاریک» اعلام نشده، اما در بهترین حالت نمی‌توان تاریخی زودتر از سال ۲۰۲۰ را برای اکران این فیلم پیش‌بینی کرد.

 

دیگر فیلم‌های دی‌سی

دی‌سی از مجموعه‌ی بزرگی از کاراکترهای پتانسیل‌داری بهره می‌برد که اگر هیجان‌انگیزتر و عمیق‌تر از کاراکترهای مارول نباشند، کمتر نیستند. اما به دلایلی فقط به نظر می‌رسد سوپرمن و بتمن همیشه برای حضور در سینما در اولویت قرار دارند. البته که استثناهایی وجود داشتند، اما اکثرشان مثل «جونا هکس»، «گرین لنترن» و «کت‌وومن» بدجوری شکست خوردند یا مثل «کنستانتین» و «واچمن» به موفقیت‌های تجاری غول‌پیکری دست پیدا نکردند تا وارنر برای ادامه‌ی این مسیر مشتاق بماند. حالا که دنیای سینمایی دی‌سی خانه‌ی مناسبی برای ابرقهرمانان و دشمنانشان فراهم کرده است، مخاطبان انتظار دارند که دی‌سی از این فرصت استفاده کند و به کاراکترهای ناشناخته و کامیک‌های مستقلش هم شانسی برای عرض اندام بدهد. مثلا هم‌اکنون جیسون فیوکس، نویسنده‌ی فیلم «پن» (Pan) و یکی از نویسندگان «واندر وومن» در حال کار بر روی فیلمنامه‌ی فیلم «لوبو» (Lobo) است؛ لوبو جایزه‌بگیر بین‌کهکشانی موتورسواری است که فیلم روی ماجراهای او تمرکز می‌کند. در ابتدا قرار بود برد پیتون، کارگردان «سن آندریس» این فیلم را بسازد و دواین جانسون هم برای بازی در نقش لوبو انتخاب شده بود، اما فیلم آن‌قدر در برزخ پیش تولید ماند که جانسون به «بلک آدام» جذب شد. از لوبو به عنوان پارودی ددپول و پانیشر و به عنوان یکی از محصولات دوران شدیدا تاریک و شدیدا خشونت‌بار ضدقهرمان‌های دهه‌ی ۹۰ یاد می‌کنند که فیلمش اگر به درستی صورت بگیرد می‌تواند به فیلم غیرمنتظره و متفاوتی در فضای سینمای کامیک‌بوکی تبدیل شود. فقط زمان مشخص می‌کند که آیا تلاش برای ساخت این فیلم نتیجه خواهد داد یا نه.

دی‌سی از مجموعه‌ای بزرگ از کاراکترهای پتانسیل‌داری بهره می‌برد که اگر هیجان‌انگیزتر و عمیق‌تر از کاراکترهای مارول نباشند، کمتر نیستند

همچنین در ماه می ۲۰۱۶ گزارش شد که زک استنتز، نویسنده‌ی «ثور» و «افراد ایکس: کلاس اول» و گرگ برلانتی (یکی از گردانندگان دنیای تلویزیونی «اَرو») در حال کار بر روی اقتباس سینمایی «بوستر گلد» (Booster Gold) هستند. برلانتی گفته است که «بوستر گلد» ربطی به دنیای سینمایی دی‌سی نخواهد داشت و خط داستانی خودش را خواهد داشت و ظاهرا هیچ‌وقت بتمن را در حال نبرد در کنار او نخواهیم دید. «بوستر گولد» درباره‌ی کاراکتری است که عشق و آرزوی ابرقهرمان شدن دارد و توانایی سفر در زمان را دارد.

این در حالی است که برادران وارنر در مراحل اولیه‌ی برنامه‌ریزی اسپین‌آفی با محوریت ددشات (ویل اسمیت) هم هستند. از آنجایی که «جوخه‌ی انتحار» با دو دنباله‌ی مستقیم و غیرمستقیم ادامه پیدا خواهد کرد، احتمال اینکه وارنر بخواهد از مهم‌ترین کاراکتر آن فیلم یعنی ددشات و یکی از مشهورترین بازیگران دنیای سینمایی‌شان یعنی ویل اسمیت استفاده‌ی بیشتری ببرد وجود دارد. فقط مسئله این است که هنوز هیچ کارگردان و نویسنده‌ای به‌طور رسمی برای این فیلم اعلام نشده و به نظر می‌رسد خیلی با دیدن این فیلم فاصله خواهیم داشت. این در حالی است که قسمت دوم «لیگ عدالت» هم در ابتدا برای اکران در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده بود، اما از آنجایی که با پروسه‌ی تولید «بتمن» تداخل داشت به زمان دیگری موکول شد. حالا که خودِ «بتمن» هم تاخیر خورده، قسمت دوم «لیگ عدالت» به قول معروف در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. اینکه «لیگ عدالت» در نوامبر ۲۰۱۷ به موفقیت غول‌پیکری دست پیدا خواهد کرد تضمین شده است، پس ساخت قسمت دوم روی شاخش است. تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که چه زمانی؟ احتمالا زودتر از چیزی که به نظر می‌رسد. به حدی که اگر دنباله‌ی «لیگ عدالت» به‌طرز بی‌سروصدایی به همان تاریخ اکران اولیه‌اش (ژوئن ۲۰۱۹) تغییر کرد زیاد تعجب نکنید.

خیلی خب، نتیجه‌ای که از این فهرست می‌گیریم این است که دنیای سینمایی دی‌سی برنامه‌ریزی بلندمدتی کرده است و فیلم‌های زیادی در سال‌های آینده روی پرده می‌روند. برادران وارنر قرار نیست به این سادگی بی‌خیال این بازار شود و با نگاهی به برخی از فیلم‌های این فهرست می‌توانید ببینید که چگونه حتی با شکست‌های هنری متوالی آنها،‌ نمی‌توان برای فیلم‌های مستقل و تیمی‌ کاراکترهایشان هیجان‌زده نشد. این موضوع باری دیگر ثابت می‌کند که دی‌سی کامیکس پتانسیل فوق‌العاده بی‌نظیری برای تزریق انرژی به فضای خسته و تکراری کامیک‌بوکی هالیوود دارد و اگر، فقط اگر آنها کمی بیشتر روی کیفیت فیلم‌هایشان وقت بگذارند، می‌توانند به رقیب قابلی برای مارولی تبدیل شوند که هم‌اکنون در ملال‌آورترین و قابل‌پیش‌بینی‌ترین روزهایش به سر می‌برد. وارنر باید متوجه شود که «تعداد» فیلم‌هایی که هر سال عرضه می‌کند اهمیت ندارد. هرچه سریع‌تر رسیدن به مارول اهمیت ندارد. چیزی که اهمیت دارد تولید فیلم‌های خوب است. وقتی مردم این‌طوری برای دیدن فرمول تکراری مارول دست و پا می‌شکنند، فکر کنید برای دیدن چیزی متفاوت چه کارها که نمی‌کنند!


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده