نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

نیتن دریک در Uncharted: The Lost Legacy حضور نخواهد داشت

اخیرا مشخص شده که نیتن دریک در بازی Uncharted: The Lost Legacy حضور نخواهد داشت. 

سید شامن، مدیر شبکه‌های اجتماعی سونی، اخیرا مصاحبه‌ای با سازندگان بازی Uncharted: The Lost Legacy در استودیو ناتی‌داگ داشته و در جریان آن اطلاعات مختلفی را از این بازی به دست آورده و این اطلاعات را در سایت رسمی پلی‌استیشن منتشر کرده است. بر این اساس وقایع بازی Uncharted: The Lost Legacy شِش تا دوازده ماه بعد از اتفاقات بازی Uncharted 4 رخ می‌دهند و در آن شاهد تلاش ندین و کلوئی هستیم که قصد دارند گنجی به اسم عاج گانش را به دست بیاورند. 

گیمر در این بازی در نقش کلوئی فریز قرار می‌گیرد که پیش از این در نسخه‌های دوم و سوم آنچارتد نیز شاهد حضور وی بودیم. کلوئی را در این بازی شخصیت ندین همراهی خواهد کرد که با وی هم در آنچارتد ۴ آشنا شده‌ایم. بنا به اعلام سازندگان، با اینکه این دو کاراکتر در خیلی جهات با یکدیگر هم‌عقیده نبوده و تفاهم ندارند، ولی برای اینکه بتواند آساو، آنتاگونیست اصلی بازی را متوقف کرده و مانع از رسیدن وی به عاج گانش شوند، مجبور هستند با یکدیگر همکاری کنند. 

جاش شر، نویسنده بازی، در مصاحبه با شامن در مورد دلیل انتخاب شخصیت کلوئی به عنوان کاراکتر اصلی بازی گفت:

کلوئی کاراکتر جذابی است و یک سری خصوصات خاص دارد که او را از نیتن متمایز می‌کنند. درست است که هر دو این کاراکتر‌ها در پی پیدا کردن گنج هستند، ولی نیتن یک سری خصوصیات قهرمانی هم دارد ولی کلوئی همواره سعی می‌کند تا خودش بهترین باشد و می‌توان گفت که شخصیت وی در قیاس با نیتن کمی تاریک‌تر است. 

شر همچنین در مورد حضور ندین در این بازی هم توضیحاتی ارائه کرد:

کلوئی در طول ماجراجویی خود به فردی با مهارت‌های نظامی نیاز دارد و ندین دقیقا همین شخصیت است. وی یکی از عاقل‌ترین کاراکتر‌های سری آنچارتد نیز است. 

شاون اسکایگ، کارگردان بازی، در تکمیل صحبت‌های همکار خود در مورد این دو شخصیت گفت:

این دو کاراکتر به نوعی متضاد و البته مکمل یکدیگر هستند. کلوئی فردی است که در لحظه تصمیم می‌گیرد و معمولا بدون اینکه به آینده کار فکر کند، تصمیمش را عملی می‌کند. در نقطه مقابل ندین معمولا به یک سری اصول و قواعد پایبند بوده و منطقی‌تر است و این خصوصیات باعث می‌شوند تا این دو به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند. 

در بازی Uncharted: The Lost Legacy همچنین شاهد یک سری سلاح و تجهیزات جدید نیز خواهیم بود. در این بازی برای اولین بار در سری آنچارتد، شاهد یک کُلت با صدا خفه‌کن خواهیم بود که بنا به گفته سازندگان تنوع بیش‌تری به گیم‌پلی و مخفی‌کاری‌های بازی خواهد داد. علاوه بر آن بمب C4 نیز پس از اینکه در بخش چندنفره بازی آنچارتد ۴ استقبال خوب گیمر‌ها را در پی داشت، در این بازی نیز وجود خواهد داشت. 

به‌علاوه در بازی Uncharted: The Lost Legacy، گیمر‌ها آزادی عمل بیش‌تری در قابل مبارزه‌ها خواهند داشت. کرت مارگانو، یکی دیگر از سازندگان بازی، در این مود گفت:

در برخی از موقعیت‌ها می‌توانید کاملا بی‌خیال درگیری شوید، دشمن را دور بزنید یا حتی از جهت دیگری که حس می‌کنید بهتر است به سمت آن‌ها حمله کنید. در کل بازی از این حیث بسیار گسترده‌تر شده و گیمر‌ها آزادی‌عمل بیشتری دارند. 

Uncharted: The Lost Legacy

همانطور که در تریلر معرفی بازی در PSX 2016 هم مشاهده کردیم، در Uncharted: The Lost Legacy شاهد یک مکانیزم کاملا جدید برای باز کردن قفل‌ها خواهیم بود. سازندگان در صحبت‌های اخیرا خود گفته‌اند که هنوز در حال کار روی این مکانیزم هستند و حتی یک کیت مخصوص باز کردن قفل نیز خریداری کرده‌اند تا حس انجام این کار به شکل واقعی‌تری به گیمر‌ها منتقل شود. 

در پایان صحبت‌های سازندگان با شامن، مشخص شد که شخصیت نیتن دریک قرار نیست در بازی Uncharted: The Lost Legacy حضور داشته باشد. شر در این مورد گفت:

واقعیت این است که ما ایده‌های مختلفی برای گنجاندن دریک در این بازی داشتیم ولی خب همگی آن‌ها به نوعی غیر ضروری و غیرمنطقی به نظر می‌رسیدند. چرا که مجبور بودیم داستان بازی را داستان نسخه چهارم ربط بدهیم. از این رو تصمیم گرفتیم تا کاملا بی‌خیال دریک شویم. 

گیمر‌ها می‌توانند تصور کنند که در جریان اتفاقات بازی Uncharted: The Lost Legacy، دریک روی مبل خانه‌اش نشسته و در حال بازی کردن کرش بندیکوت است!

بازی Uncharted: The Lost Legacy قرار است به صورت کاملا مستقل عرضه شده و قابل خرید به صورت دیجیتالی و فیزیکی باشد. البته سونی پیش از این شرایطی فراهم کرده بود که خریداران نسخه‌های خاص بازی آنچارتد ۴ بتوانند به صورت رایگان به این اثر دسترسی داشته باشند که دیگر زمان این خرید‌ها تمام شده است. همچنین این بازی قرار است گیم‌پلی طولانی‌تری در مقایسه با بسته Left Behind بازی The Last of Us داشته باشد و البته گیم‌پلی آن از Uncharted 4 کوتاه‌تر خواهد بود. 

Uncharted: The Lost Legacy هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده