نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

کریستوفر نولان: روایت داستانی فیلم Dunkirk پیچیده خواهد بود

کریستوفر نولان اعلام کرد که فیلم Dunkirk روایت داستانی پیچیده و غیر معمول‌تر نسبت به دیگر فیلم‌هایی که با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند، خواهد داشت.

فیلم دانکرک (Dunkirk)، جدیدترین فیلم کریستوفر نولان است که اتفاقات نبرد حماسی دانکرک در جنگ جهانی دوم را به روشی غیر معمول نسبت به دیگر فیلم‌هایی که با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند، روایت خواهد کرد. در جریان مصاحبه با وب‌سایت پریمیر، نولان با اشاره به تریلر اول فیلم Dunkirk، توضیح داد که داستان این فیلم از دیدگاه سه سرباز مختلف بریتانیایی روایت خواهد شد. تمرکز این فیلم بر روی خلبانی در آسمان با بازی تام هاردی، سربازی در ساحل با بازی هری استایلز و دو سرباز نیروی دریایی در دریا با بازی مارک رایلنس و کیلین مورفی، خواهد بود.

نولان در ادامه توضیح داد که چگونه حوادث دانکرک برای کسانی که در ساحل گرفتار شده بودند با کسانی که بر روی آب قرار داشتند، تفاوت خواهد داشت. او گفت که نجات کسانی که در ساحل حضور داشتند، یک هفته طول کشید، اما کسانی که بر روی آب بودند، توسط کشتی‌ها و قایق‌های نجات طی یک روز نجات داده شدند. نولان گفت:

برای روایت همزمان داستان‌های مختلف این اتفاق تاریخی، باید لایه‌ها و اقشار مختلف زمانی این فیلم را ترکیب کرد. بنابراین، اگرچه داستان و محتوای فیلم بسیار ساده است، اما روایت و ساختار داستانی پیچیده‌ای دارد.

Christopher Nolan in Dunkirk

نولان در ادامه توضیح داد که ساختار پیچیده و غیر معمول روایت داستان فیلم Dunkirk در خدمت درست به تصویر کشیده شدن این لحظه مهم تاریخی در جنگ جهانی دوم با بهترین کیفیت ممکن، بوده است. نولان گفت:

این لحظه بسیار مهمی در تاریخ جنگ جهانی دوم بوده است. اگر این تخلیه با موفقیت انجام نمی‌شد، ممکن بود بریتانیا مجبور به تسلیم شود.

فیلم Dunkirk برای اکران در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۱۷ (۳۰ تیر ۱۳۹۶) برنامه ریزی شده است. در این فیلم بازیگرانی چون تام هاردی، مارک رایلنس، هری استایلز، کنت برانا، کیلین مورفی، جیمز دارسی، فیون وایت‌هد، جک لودن و آنرین برنارد حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. در اواخر ماه آذر، کمپانی برادران وارنر اولین پوستر رسمی فیلم Dunkirk را به همراه با یک نقشه که محل اتفاقات فیلم را نشان می‌دهد، منتشر کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده