نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بررسی نینتندو سوییچ از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

نینتندو سوییچ فردا رسما عرضه می‌شود و در این مطلب مروری بر بررسی‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داریم.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، فردا (۱۳ اسفند) کنسول جدید نینتندو یعنی نینتندو سوییچ با قیمت ۳۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. این کنسول یک محصول هیبریدی بوده و هم به شکل یک کنسول دستی و هم به عنوان یک کنسول خانگی قابل استفاده است. پس از اینکه کنسول Wii U نتوانست موفقیت‌های Wii را برای نینتندو تکرار کند، کمپانی ژاپنی سعی کرده تا از اشتباهاتش در قبال این محصول درس بگیرد و در اولین قدم با کمپانی‌های بازیسازی بیش‌تری تعامل داشته باشد تا آن‌ها بازی‌های خودشان را برای سوییچ عرضه کنند. از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به الکترونیک آرتز، بتسدا، توکی گیمز و یوبیسافت اشاره کرد که همگی حمایت رسمی خود از سوییچ را اعلام کرده‌اند.

همچنین یکی دیگر از مواردی که نینتندو در مورد سوییچ تمرکز زیادی روی آن دارد، بازی‌های مستقل است و خریداران سوییچ به مجموعه بزرگی از بازی‌های مستقل مثل Stardew Valley یا Yooka-Laylee دسترسی خواهند داشت. حال در آستانه عرضه سوییچ، سایت‌های معتبر دنیا که از چند روز پیش آن را دریافت کرده‌اند، نقد‌های خود را از این محصول منتشر کرده‌اند که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

Nintendo Switch

گیم‌اسپات:

نینتندو سوییچ یک محصول بی‌نقص نیست ولی روش‌های مختلفی برای بازی کردن ارائه می‌کند که همگی لذت‌بخش هستند. شاید این ایده در ابتدا به نظرم جالب نمی‌رسید، ولی شخصا ممکن است از این پس سوییچ را به مهمانی‌ها ببرم تا بازی‌ای مثل 1-2 Switch را در کنار دوستانم تجربه کرده و از آن لذت ببرم و از طرفی هم همین لذت را به شیوه‌ای دیگر از بازی کردن بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild به تنهایی خواهم برد.

شما می‌توانید کنسول‌های قدرتمندی مثل پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان را با قیمتی کم‌تر از قیمت ۳۰۰ دلاری سوییچ خریداری کنید. ولی در نظر داشته باشید که شما با خرید سوییچ، به محصولی کاملا متفاوت دسترسی خواهید داشت. برای مثال امکان بازی کردن Breath of the Wild در حالت خانگی روی تلویزیون و سپس ادامه دادن تجربه بازی روی کنسول دستی در اتوبوس، حسی به‌تان منتقل می‌کند که هیچ محصول دیگری قادر به انتقال آن نیست.

ولی خب واقعیت این است که نمی‌توان گفت که حتما باید سوییچ را خریداری کنید؛ چرا که این مساله بیش‌تر به سلیقه شما بستگی دارد که ببینید آیا از بازی‌های این کنسول لذت می‌برید یا خیر. اما در مجموع نینتندو موفق شده سوییچ را به شکل خوبی عرضه کند و این کنسول قطعا پتانسیل بهتر شدن در ادامه راه را نیز دارد.

انگجت:

نینتندو با سوییچ موفق شده تا دوباره مانند روزهای قدیمش یک محصول خلاقانه ارائه کند. سوییچ تفاوت زیادی با دیگر کنسول‌های بازی دارد و گیمر‌ها قطعا برخی ویژگی‌های آن را ستایش خواهند کرد. با این حال ظرفیت و عمر کم باتری این محصول و همچنین عملکرد صفحه نمایش آن زیر نور آفتاب از جمله نقاط ضعف کنسول هستند و از طرفی هم هنوز به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات آنلاین کنسول، نمی‌توانیم در مورد ویژگی‌های آنلاین و چندنفره این محصول نظر بدهیم. نینتندو با سوییچ دوباره ما را شگفت‌زده کرده است، ولی هنوز راه درازی پیش روی این کمپانی است که ثابت کند سوییچ یک Wii U دیگر نیست.

Nintendo Switch

وایرد:

نینتندو سوییچ محصول جذابی است؛ چرا که یک نسخه جدید و عالی از زلدا دارد، امکان اجرای بازی‌ها در دو حالت دستی و خانگی را می‌دهد و می‌توان بازی‌های چندنفره را نیز روی آن اجرا کرد و لذت برد. اما در حالی که فقط چند ساعت تا عرضه کنسول باقی مانده، به نظر با یک محصول ناقص روبرو هستیم. اولین و اصلی‌ترین مشکل من در مورد این کنسول، این است که قادر به اجرای بازی‌ها در حالت خانگی و متصل به تلویزیون نیستم! ابتدا فکر می‌کردم فقط مشکل از دستگاهی است که برای من ارسال شده ولی پس از مدتی متوجه شدم که افراد دیگری نیز این مشکل را دارند. به طور دقیق‌تر، مشکل این است که هنگام اتصال به تلویزیون جوی‌کان سمت چپ مدام دچار قطعی ارتباط می‌شود و حتی زمانی که ارتباط آن با کنسول برقرار شده نیز دچار تاخیر زیادی در عملکردش هستیم. پس تنها راهی که برایم باقی مانده این بود که اگر می‌خواستم از سوییچ به عنوان کنسول خانگی استفاده کنم، حتما باید کنترلر پرو را خریداری می‌کردم.

مساله بعدی هم این است که در سال ۲۰۱۷، وظیفه یک کنسول فقط اجرای بازی‌ها نیست؛ بلکه این روز‌ها امکانات آنلاین یک کنسول اهمیت بسیار زیادی دارد ولی محصولی که برای ما ارسال شده بود، هنوز توانایی اتصال به اینترنت را نداشت و قرار است این ویژگی از طریق یک آپدیت در روز اول به کنسول اضافه شود. ولی خب این باعث می‌شود تا نتوانیم آنطور که باید کنسول را با جزییات بررسی کنیم.

سی‌نت:

نینتندو سوییچ یک کنسول هیبریدی عالی است و خیلی راحت می‌توانید بین حالت‌های دستی و خانگی سوییچ کنید. کنترلر‌های جوی‌کان این محصول ایده خیلی خلاقانه‌ای دارند و در مجموع با کنسولی روبرو هستیم که ایده خیلی خوبی پشت آن نهفته است و بازی Breath of The Wild هم یکی از بهترین بازی‌های هنگام عرضه تاریخ کنسول‌های نینتندو است. ولی این کنسول نقاط ضعفی نیز دارد؛ برای مثال بهتر بود صفحه نمایش کنسول دستی کمی بزرگ‌تر بود تا زمانی که می‌خواهید روی آن بازی‌های چندنفره را همراه دوستان‌تان انجام دهید، دید بهتری داشته باشید. همچنین کنترلر‌های جوی‌کان با این که خلاقانه هستند، ولی مشکل اصلی آن‌ها کوچک بودن است که باعث می‌شود حس کنید چینش کلید‌ها روی کنترلر شلوغ است. به‌علاوه به جز نسخه جدید زلدا، در هنگام عرضه بازی بزرگ دیگری روی این کنسول دیده نمی‌شود و خبری از کنسول مجازی هم نیست. مشکل بعدی هم این است که فعلا نمی‌دانیم ویژگی‌های آنلاین این کنسول به چه شکل هستند چرا که هنوز به آن دسترسی نداریم و اینکه کنترل جوی‌کان سمت چپ هر از گاهی دچار اختلال در اتصال می‌شود.

در مجموع سوییچ محصول خوبی است که بازی کردن بازی‌هایی مثل Breath of the Wild روی آن تجربه لذت‌بخشی فراهم می‌کند. ولی ضعیف بودن لاین آپ فعلی بازی‌ها و همچنین مشکلات دیگری که به آن‌ها اشاره کردیم، باعث شده تا در موقعیت فعلی، این کنسول بیشتر شبیه یک ایده خوب با پتانسیل بالا به نظر برسد که هنوز نتوانسته آن چیزی را که واقعا می‌تواند، ارائه کند.

نینتندو سوییچ / Nintendo Switch

ورج:

نینتندو برای اینکه بتواند سوییچ را به کیفیت فعلی برساند، مشکلات زیادی را حل کرده و موانع زیادی را از بین برده است و این مساله در محصول نهایی کاملا دیده می‌شود. سوییچ کردن بین حالت‌های خانگی و قابل حمل به‌سادگی هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرد و در هر دو حالت بازی کردن با این کنسول لذت‌بخش است. اما خب در یک کنسول همه‌چیز فقط سخت‌افزار نیست و سوییچ در حالت فعلی به جز Zelda: Breath of the Wild بازی دیگری که بتواند شما را به خرید آن ترغیب کند، ندارد. از طرفی هم نینتندو همواره در جلب کردن نظر بازی‌سازان Third Party به کنسول‌های خود ضعف داشته و ویژگی‌های آنلاین محصولات این شرکت نیز همواره مشکلاتی داشته‌اند. پس می‌توان انتظار داشت که نینتندو در مورد سوییچ هم با این دو مانع روبرو شود و عملکرد آن‌ها در قبال این مسائل، می‌تواند باعث موفقیت یا شکست سوییچ شود.

نظر شما در مورد بررسی‌های نینتندو سوییچ چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده