نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵

پخش کلاه قرمزی 96 در نوروز منتفی شد

با توجه به جدیدترین صحبت‌های مدیر شبکه ۲ سیما، ظاهراً امسال خبری از مجموعه کلاه قرمزی نخواهد بود.

پخش کلاه قرمزی در نوروز 96 با حواشی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته همراه شده است. پس از فوت دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان کلاه قرمزی، ساخت این مجموعه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت اما ایرج طهماسب، کارگردان مجموعه اعلام کرد کلاه قرمزی در سال جدید با عروسک‌های جدید بازخواهد گشت. مدتی بعد اما حمید مدرسی تهیه‌کننده‌ی این مجموعه اظهار کرد حقوق تیم سازنده از سال‌های پیش پرداخت نشده و تولید مجموعه موقف شده است.

مدیر شبکه دو سیما پس از اظهارات حمید مدرسی،‌ اعلام کرد تمام هزینه‌های تولید کلاه قرمزی از طریق مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های سازمان صداوسیما و خود برنامه سازان تأمین شده است و کلاه قرمزی 96 هر شب ساعت ۲۰ از شبکه دو بر روی آنتن خواهد رفت. اما ظاهراً هنوز مشکلاتی وجود دارد که پخش این مجموعه‌ی محبوب را در تعطیلات نوروز قطعی نکرده است. مدیر این شبکه گفته است به دلیل زیاده‌خواهی‌های بی‌وقفه عوامل تولید این مجموعه که طی سالیان تبدیل به عادت شده، کلاه قرمزی 96 پخش نخواهد شد.

تهیه‌کننده این پروژه در یک فضا‌سازی رسانه‌ای یک‌سویه و ناصواب کوشیده است وانمود کند که سازمان صداوسیما درها را روی او بسته است و حاضر به تامین هزینه‌های مالی مجموعه نیست؛ این در حالی است که بنده در جلسات مکرر با ایشان به نمایندگی از سازمان و با اختیاراتی که ریاست محترم رسانه ملی و نیز معاونت محترم سیما به اینجانب تفویض کرده‌اند، با وجود محقق نشدن منابع مالی لازم وعده داده شده از طرف تهیه‌کننده، به ایشان اعلام کرده‌ام که سازمان، برنامه در حال تولید «کلاه قرمزی ۹۶» را با بهترین قیمت خریدار است، این یعنی حتی پنجاه درصد فراتر از مجموعه هزینه مالی «کلاه قرمزی ۹۴».

حتی این همه همراهی و توجه نیز افاقه نکرده است و ایشان با طرح مطالبات رنگ به رنگ و این بار اصرار بر نقض مقررات و قوانین مالی و معاملاتی لازم‌الاجرا صداوسیما، توقع تن دادن به رویه‌ای غیرقانونی دارد؛ یعنی دریافت مستقیم برخی منابع حاصل از اسپانسرها از سوی ایشان، بدون واریزی به خزانه و طی شدن مراحل قانونی و پرداخت هزینه‌های تولید از طرف سازمان صداوسیما.

به نظر می‌رسد تهیه‌کننده و مدیر شبکه هنوز به توافق نرسیده‌اند و خبری از کلاه قرمزی در نوروز 96 نخواهد بود. مشخص نیست چرا یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌ی تلویزیون درگیر حواشی از این دست شده اما مدیر شبکه اظهار امیدواری کرده و گفته عهد شبکه با مخاطبان پابرجاست و امید است به بهترین شکل محقق شود.


منبع تابناک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده