بازی Fast RMX، دومین بازی موفق روز عرضه نینتندو سوییچ است که دنیایی پر از هیجان و سرعت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر از مخاطبان قدیمی نینتندو باشید، قطعا نام بازی F-Zero را شنیده‌اید. بازی که توسط شیگرو میاموتو، خالق بازی Mario، خلق شد و برای پلتفرم‌های آن زمان نظیر نینتندو 64 روانه بازار شد. بازی F-Zero یک بازی ریسینگ آرکید بود که از طریق آن بازیکنان با اتومبیل‌های خاص خود می‌توانستند به مسابقه دادن بپردازند و از حق نگذریم، شدیدا دلچسب و سرگرم کننده بود. حال زمانی که نینتندو بازی‌های نینتندو سوییچ را معرفی می‌کرد، نام بازی آورده شد که با به نمایش در آمدن ویدیوی آن، ته دل هواداران قدیمی لرزید. زیرا آن‌ها با دیدن مسابقات و اتومبیل‌های بازی Fast RMX، شدیدا یاد بازی F-Zero افتادند.

دقیقا بازی Fast RMX بر پایه همان F-Zero ساخته شده است. فقط کافی است بازی را اجرا کرده و به مسابقه دادن بپردازید؛ آن‌گاه می‌فهمید که چقدر دنیای این بازی برای شما آشنا و خاطره انگیز است و استودیو شین (Shin’en)، سازنده بازی Fast RMX، چقدر خوب از پس این بازی برآمده و دنیای پر از زیبایی و مسابقاتی شدیدا هیجان انگیز را خلق کرده است.

Fast RMX

نکته جالبی که در مورد بازی Fast RMX وجود دارد، این است که از همان ابتدا این بازی قصد دارد شما را به روش‌های مختلف بازی کردن با کنسول نینتندو سوییچ عادت دهد. زمانی می‌توان به این گفته رسید که بازی از شما می‌خواهد تا استایل بازی کردن خود را انتخاب کنید. سه روش برای شما در نظر گرفته می‌شود، بازی کردن با کنترلر پرو یا کنترلر اصلی و حالت اتصال کنسول به داک، بازی کردن با جوی‌کان‌ها و قرار گرفتن کنسول در داک یا آخرین گزینه بازی کردن در حالت پورتابل است که این روش نیز خود به دو بخش مجزا تقسیم بندی می‌شود. به عبارتی چهار روش برای بازی کردن Fast RMX وجود دارد که خب به دلیل ذات این بازی، استفاده از بعضی از روش‌ها به تجربه شما لطمه خواهد زد.

۳۰ مسابقه هیجان انگیز حاصل تلاش تیم سازنده در بخش Championship بازی است

گیم‌پلی و دنیای Fast RMX در سه حالت خلاصه می‌شود. مسابقات آنلاین، بخش تک نفره و همچنین یک حالت دیگر به اسم Hero Mode که هرکدام از این بخش‌ها از جذابیت بالایی برخوردار هستند. در بخش تک نفره بازی که با نام Championship شناخته می‌شود، سه درجه سختی پیش‌روی شما است که چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، باید از اولین درجه سختی به بازی کردن بپردازید. بازی Fast RMX در مجموعه ۳۰ مسابقه شدیدا هیجان انگیز و دلچسب را برای شما به ارمغان می‌آورد که در ۱۰ جام برگزار می‌شود. هر جام، شامل سه مسابقه است که باید در انتها بین نفرات اول تا سوم بازی قرار بگیرید. از این‌رو می‌توانید جام‌ها و اتومبیل‌های جدیدتری را باز کنید. روند مسابقه دادن در این بازی هم به این‌گونه است که با شروع بازی یک نوار Boost را مشاهده می‌کنید که حکم توربو شارژر را در بازی‌های ریسینگ عادی دارد و در طول مسابقه آیتم‌هایی را می‌بینید که با پرداشتن آن‌ها نوار Boost شما افزایش پیدا می‌کند. همچنین در سطح پیست‌ها پلتفرم‌هایی به رنگ نارنجی و آبی قرار دارند که با قرار گرفتن بر روی آن‌ها نیز می‌توانید برای چند ثانیه با سرعت بیشتری حرکت کنید.

Fast RMX

نکته بازی اینجا است که شما نیز می‌توانید در طول مسابقات بین دو رنگ نارنجی و آبی سوییچ کنید و از روی پلتفرم‌های مورد نظر عبور کرده تا بتوانید با سرعت بیشتری به مسابقه دادن بپردازید. شاید از خود بپرسید خب اصولا بازی‌های این سبک باید یک چالش خاصی داشته باشند. در اینجا پای طراحی‌ پیست‌های بازی به وسط می‌آید. جدای از اینکه بازی دارای ۳۰ پیست مجزا است و هرکدام از این پیست‌ها طراحی‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند، در طول بازی المان‌ها و مانع‌هایی قرار داده شده‌اند که با برخورد به آن‌ها اتومبیل شما منهدم خواهد شد. همچنین اگر رنگ اتومبیل‌های شما با رنگ پلتفرم Boost که در سطح جاده قرار دارد یکی نباشد، از سرعت شما کاسته می‌شود. همچنین سایر مسابقه دهندگان نیز با ضربه زدن به اتومبیل‌تان، می‌توانند شما را منهدم کنند. پس نکته مهم دیگری که این وسط بوجود می‌آید، انتخاب اتومبیلی‌ است که از وزن نسبتا خوبی برخوردار باشد. از طرفی با توجه به استایل بازی کردنتان، می‌توانید اتومبیل‌های خود را بر پایه شتاب یا سرعتی که در اختیار دارند انتخاب کنید.

قبل از وارد شدن به دنیای آنلاین بازی، تمامی اتومبیل‌ها را در اختیار بگیرید

اولین و جدی‌ترین نکته منفی که در بازی Fast RMX گریبان‌گیر شما خواهد شد، مربوط به تعداد اتومبیل‌ها و طراحی‌شان از نظر کارکردی است که به شما ارائه می‌دهند. این بازی دارای ۱۵ اتومبیل مختلف است که با اول تا سوم شدن در هر جام، می‌توانید به ترتیب آن‌ها را آزاد کرده و انتخاب کنید. حال در این میان با توجه به سخت‌تر شدن جام‌ها، بعضی از اتومبیل‌ها اصلا به کار شما نمی‌آیند و عملا قرار گرفتن آن‌ها در این بازی بیهوده است. اما نکته خوب دیگری که در بخش تک نفره بازی Fast RMX قرار داده شده است، این است که با پشت سر گذاشتن جام‌ها، می‌توانید دومین درجه سختی بازی را آزاد کرده و برای آزاد کردن چهار اتومبیل پایانی می‌بایست سایر درجه‌های سختی بازی را بازی کنید. شاید برای تمام کردن بخش داستانی در دور اول، نیازی به تمامی اتومبیل‌ها نباشد ولی وقتی وارد دنیای آنلاین می‌شوید، قطعا با کسانی مسابقه خواهید داد که تمامی اتومبیل‌ها را در اختیار دارند و اینجاست که کار شما سخت می‌شود.

Fast RMX

هرچقدر بخش تک نفره بازی برای شما دلچسب است، شاید بخش چند نفره نتواند شما را آن‌طور که باید و شاید راضی نگه دارد. بخش چند نفره بازی Fast RMX از سه بخش تشکیل شده است که در حالت اسپلیت اسکرین می‌توانید با یکی از دوستان خود بر روی یک دستگاه به بازی کردن پرداخته، بخش Online Communication که از طریق آن با سایر گیمرها به مسابقه دادن می‌پردازید و در آخر Local Communication که از طریق آن با دوستان خود به صورت شبکه مسابقه می‌دهید. نکته منفی بخش چند نفره بازی این نیست که سرورها خالی هستند یا لگ دارید. بلکه کیفیت سرورها در سطح تقریبا مطلوبی قرار دارد و همیشه بازیکنانی وجود دارند که با آن‌ها به بازی کردن بپردازید. مشکل اینجاست که نه بخش لیدربوردی برای بازی تعبیه شده است و نه بخش شخصی سازی برای اتومبیل‌ها که بتوانید حداقل رنگ و روی اتومبیل خود را تغییر دهید. به عبارتی بخش چند نفره بازی Fast RMX جدای از جنبه‌های سرگرمی و هیجانی که دارد، هیچ انگیزه‌ی دیگری برای مسابقه دادن با سایر گیمرها را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و پس از مدتی خسته کننده خواهد بود.

بخش Hero Mode شدیدا شما را به چالش خواهد کشید

آخرین بخش بازی Hero Mode است که با بخش تک نفره تفاوت‌هایی دارد. در ابتدا برای کامل در دسترس قرار گرفتن این بخش و مراحلش، باید بخش تک نفره و تمامی جام‌ها را به اتمام برسانید. در حالت قهرمان، شما در هر پیست به مسابقه دادن می‌پردازید و حتما باید نفر اول شوید. جدای از آن قوانین سخت‌تری برای شما در نظر گرفته شده است. باید سعی کنید از ضربه خوردن توسط سایرین دوری کنید زیرا با منهدم شدن شما حتی برای یک بار، از دور مسابقه خارج خواهید شد. از این‌رو نوار Bosst شما، فقط وظیفه تقویت سرعت را برعهده ندارد بلکه، یک هاله محافظ را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که به واسطه آن می‌توانید از ضربه خوردن توسط سایرین در امان بمانید.

Fast RMX

وقتی وارد بخش گرافیکی بازی Fast RMX می‌شویم، از نظر جزئیات و گرافیک کلی، بازی حرفی برای گفتن ندارد ولی از جلوه‌های بصری و طراحی مراحل، می‌توان به جرئت گفت که این بازی بهترین بازی ریسینگ بر روی کنسول‌های قابل حمل بوده و چه در حالت اتصال به تلویزیون و چه حالت قابل حمل، شدیدا شما را سرگرم خواهد کرد. البته پیشنهاد می‌شود هیچوقت این بازی را در حالت قابل هم به صورت دو نفره یا آنلاین بازی نکنید، زیرا به واسطه صفحه نمایش کوچک قطعا اذیت خواهید شد. بازی Fast RMX یک بازی سریع و هیجانی است پس نیازمند میدان دید بزرگی است که به خوبی بتوانید واکنش نشان دهید. از این‌رو شاید بازی کردن در حالت قابل حمل کمی از لذت اصلی بازی بکاهد. جدای از این موارد از نظر افت فریم، هیج موردی را احساس نخواهید کرد و تیم سازنده به خوبی کار خود را انجام داده است. از نظر موسیقی نیز یکی از دلایلی که باعث هیجان انگیزتر شدن مسابقات در Fast RMX می‌شود، ساندترک‌های بازی است که شاید از تعداد بالایی برخوردار نباشند ولی قطعا شما را سرگرم خواهند کرد.

با تمام این تفاسیر، بازی Fast RMX را می‌توان دومین بازی موفق زمان عرضه کنسول نینتندو سوییچ دانست که با قیمت منصفانه ۲۰ دلار، شدیدا شما را سرگرم خواهد کرد. اگر می‌خواهید یک تجربه بسیار متفاوت و ناب را در سبک ریسینگ بر روی یک کنسول هیبریدی داشته باشید، بازی Fast RMX بهترین گزینه موجود بر روی میز است که شدیدا چشمک می‌زند!


منبع زومجی

Fast RMX

بازی Fast RMX با استفاده از شالوده‌های بازی F-Zero توانسته است تجربه ناب و هیجان انگیز را برای مخاطبین نینتندو و سایرین بوجود آورد. نکته خوب این بازی قیمت ۲۰ دلاری آن است که سبب می‌شود تا بعضی از ایرادات بازی را به فال نیک گرفته و به این مورد فکر کنیم که ۲۰ دلار برای این بازی که ۳۰ مرحله تماما هیجان انگیز و چالش برانگیز را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد، واقعا عالی است.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • - مسابقات هیجان انگیز و سرعتی
  • - طراحی فوق العاده پیست‌های بازی
  • - گرافیک بصری بازی
  • - ساندترک‌های بازی

نقاط ضعف

  • - طراحی اتومبیل‌های بازی
  • - اذیت شدن به هنگام بازی در حالت پورتابل به صورت دو نفره
  • - نبود انگیزه بالا برای بازی کردن بخش آنلاین بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده