// سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹

سوپردیتا فروش نینتندو سوییچ را ۱.۵ میلیون واحد تخمین زد

سوپردیتا، موسسه تحلیلی صنعت بازی‌های ویدیویی اعتقاد دارد که نینتندو توانسته ۱.۵ میلیون کنسول نینتندو سوییچ را در سطح جهان به فروش برساند.

سوپردیتا (SuperData) با پشت سر گذاشتن دهمین روز عرضه‌ی رسمی کنسول نینتندو سوییچ با جمع‌آوری آمارهای ارائه شده از منابع مختلف در جهان رقم احتمالی فروش نینتندو سوییچ را ۱.۵ میلیون واحد تخمین زده است. با توجه به اعلام این تحلیلگر، رقم فوق از محاسبه‌ی برآورد فروش ۵۰۰ هزار واحدی در ایالات متحده، ۳۶۰ هزار واحدی در ژاپن و آمار سرتاسر اروپا بدست آمده است. به عنوان مثال، سوییچ در انگلستان در حدود ۸۰ هزار واحد و در فرانسه نیز برآورد می‌شود ۱۱۰ هزار واحد فروش کرده باشد.

نینتندو پیش از این هدف نهایی فروش سوییچ تا آخر ماه مارس را ۲ میلیون واحد اعلام کرده بود که با توجه به آمار به نظر می‌رسد فرصت خوبی برای تحقق این هدف بدست آمده است.

موفقیت بزرگ در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی این کنسول نیز نصیب بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild شد که به گفته‌ی سوپردیتا ۸۹ درصد خریداران سوییچ اقدام به خریداری این بازی کرده‌اند. این به معنای فروش ۱.۳۵ میلیون نسخه از بازی جدید افسانه‌ زلدا تنها برروی سوییچ است و باید آمار فروش این بازی برروی Wii U را نیز به آن اضافه کرد.

نینتندو هنوز به صورت رسمی آماری را برای فروش کنسول ارائه نکرده و تنها به اعلام رکورد فروش سخت‌افزاری کنسول در سراسر اروپا و ایالات متحده برای زمان عرضه بسنده کرده است.

بدیهی است که چالش اصلی نینتندو حفظ حرکت رو به جلو سوییچ است. کنسول‌های نینتندو همواره در زمان انتشار با توجه به طرفداران کنسول جهشی ناگهانی را نشان می‌دهد با این حال، فرای طرفداران جذب سایر بازیکنان کلید راه موفقیت نینتندو سوییچ در آینده خواهد بود و اکنون برای تصمیم‌گیری در رابطه با موفقیت کنسول زود است.

از سوی دیگر مشکلات سخت‌افزاری در کوتاه مدت کمکی به فروش نخواهد کرد. هرچند نینتندو در حال حاضر اعلام کرده است که هیچ مشکل سیستمی وجود ندارد. سوپردیتا در اوایل ماه جاری پیش‌بینی کرده بود که نینتندو تا پایان سال در حدود ۵ میلیون واحد سوییچ به فروش می‌رساند. با در نظر گرفتن فروش تنها ۱۴ میلیون واحدی Wii U از زمان عرضه، در صورت تحقق رقم ۵ میلیون واحدی، این فروشی مناسبی برای نینتندو سوییچ خواهد بود.

سوپر دیتا در گزارش خود می‌نویسد:

بزرگترین چالش نینتندو راضی کردن بازیکنان برای خریداری نینتندو سوییچ به عنوان دستگاه دوم است،‌ در حالی که بسیاری از بازیکنان اکنون دارنده‌ی پلی‌استیشن 4 (با ۵۳.۴ میلیون واحد فروش جهانی)‌ یا ایکس‌باکس وان (۲۶ میلیون واحد)‌ هستند.

سوپردیتا در ادامه می‌نویسد:

با توجه به تخفیف پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و عرضه با یک بازی رایگان، درخواست ۳۰۰ دلار برای کنسول آن هم بدون باندل بازی، بزرگترین مانع برای مشتریان است.


منبع MCV UK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده