نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵

خسرو شجاع زاده بازیگر سریال پدر سالار درگذشت

خسرو شجاع زاده بازیگر سینما و تلویزیون ظهر امروز در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

به گفته‌ی فرزند خسرو شجاع‌زاده، این بازیگر سینما و تلویزیون ظهر امروز به علت سکته‌ی مغزی فوت کرده است. پیکر این بازیگر پیشکسوت روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح از تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود. اصغر همت، مدیرعامل خانه تئاتر در پیامی درگذشت خسرو شجاع‌زاده را تسلیت گفت:

با خبر شدیم خسرو شجاع زاده هم رفت.

هنوز در شوک از دست دادن غم هنرمند عزیز علی معلم بودیم که این خبر بار غم‌مان را چند برابر کرد. چه می‌شود کرد؟ جز این که خودمان را تسکین بدهیم که بله: مرگ حق است و... چون سایه با آدمی زاده می‌شود و... سرنوشت محتوم هر موجود زنده‌ای است.

جوان اول فیلم سینمایی غریبه و مه و تئاترهای دهه ۴۰، غریبانه در هوای مه آلود شمال، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

فقدانش را به جامعه هنری ایران و خانواده گرامی‌اش تسلیت عرض می‌نماییم.

روحش شاد، یادش گرامی

خانه تئاتر ایران

شجاع‌زاده در سال ۱۳۲۴ در بند ترکمن متولد شد و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری از هنرکده‌ی هنرهای دراماتیک بود. او بازیگری در سینما را از سال ۱۳۴۸ با حضور در فیلم «گاه» ساخته‌ی داریوش مهرجویی آغاز کرد. از دیگر آثار سینمایی او می توان به «راز خنجر»، «دل نمک»، «آخرین لحظه»، «آری چنین بود»، «آن سوی آتش»، «گودال» و «غریبه و مه» اشاره کرد.

خسرو شجاع‌زاده در سریال «پدر سالار»‌ با محمدعلی کشاورز هم‌بازی بود و سابقه‌ی بازی در سریال‌های «دبیرستان خضرا» و «هشت بهشت» را نیز داشته است.


منبع ایرنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده