نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: رکورد شکنی Ghost Recon Wildlands در هفته اول انتشار

بازی Ghost Recon Wildlands هفته گذشته عرضه شد و توانست لقب بزرگ‌ترین عرضه سال 2017 را تا به اینجا به دست آورد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، دقیقا یک سال پس از عرضه بازی The Division (که کماکان رکورددار بزرگ‌ترین عرضه در فصل اول یک سال را در اختیار دارد)، بازی جدید مجموعه تام کلنسی با نام Ghost Recon Wildlands عرضه شد و این بازی توانست تا به اینجا، بزرگ‌ترین عرضه سال ۲۰۱۷ را به نام خود ثبت کند.

عرضه این بازی، باعث شد که Horizon Zero Dawn که هفته گذشته منتشر شده بود، با یک پله سقوط به مکان دوم تنزل پیدا کند و رکورد بزرگ‌ترین بازی زمان عرضه را در سال ۲۰۱۷ تنها پس از یک هفته به وایلد‌لندز تقدیم کند. از طرف دیگر، مکان سوم جدول بازی‌های پروفروش این هفته انگلستان نیز در دستان یک بازی تازه منتشر شده دیگر قرار گرفت و Lego Worlds توانست کار خود را در این مکان آغاز کند.

این فعل و انفعالات باعث شد که The Legend of Zelda: Breath of the Wild که هفته پیش مکان دوم را در اختیار داشت، با دو پله سقوط به مکان چهارم دست پیدا کند. در مکان پنجم هم، پای ثابت جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان قرار گرفت. GTA V با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته، این جایگاه را به خود اختصاص داد. اما این پایان کار تازه منتشر شده‌ها نبود و Nier Automata، که هفته گذشته برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد، توانست در اولین هفته انتشارش به جایگاه ششم دست پیدا کند. بازی‌های تازه انتشار باعث شدند که مکان‌های بالایی جدول، تکانی بخورد و همین باعث شد که فیفا 17 نیز از آن دست بازی‌هایی باشد که سقوط را تجربه می‌کند. این بازی با یک پله سقوط از مکان ششم به مکان هفتم رسید. 

تنها بازی‌ای که در جدول فروش این هفته انگلستان جایگاهش تغییر نکرده بود (در ۱۰ بازی اول)، بازی Rocket League بود که مانند هفته گذشته، در مکان هشتم قرار گرفت. بزرگ‌ترین سقوط هفته اما مربوط به بازی انحصاری سوییچ یعنی 1-2 Switch بود که با ۵ پله سقوط، از مکان چهارم به مکان نهم دست پیدا کرد. بازی جدید مجموعه ندای وظیفه یعنی Call of Duty: Infinite Warfare نیز توانست دوباره پای خود را به ۱۰ بازی پرفروش هفته انگلستان باز کند و نسبت به هفته گذشته، با یک پله صعود مواجه شود و در مکان آخر جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان قرار بگیرد. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Ghost Recon Wildlands

تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازی در هفته اول انتشار در سال 2017 تا به اینجا
۲۱

Horizon Zero Dawn

سقوطی یک پله‌ای
۳-

Lego Worlds

هفته اول انتشار
۴۲

The Legend of Zelda: The Breath of the Wild

-
۵۳

Grand Theft Auto V

-
۶-

Nier Automata

هفته اول انتشار
۷۶

FIFA 17

-
۸۸

Rocket League

حفظ جایگاه هفته گذشته
۹۴

1-2 Switch

بیشترین سقوط در بین ۱۰ بازی پرفروش

۱۰۱۱

Call of Duty: Infinite Warfare

ورود دوباره به جدول

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

|

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

بازی Ghost Recon Wildlands یک بازی شوتر تاکتیکال جهان باز است که توسط شعبه پاریس یوبی‌سافت توسعه داده شده است و ۱۰ امین بازی مجموعه تام کلنسی گوست ریکون محسوب می‌شود. وایلدلندز، اولین بازی از این مجموعه است که جهان‌باز محسوب می‌شود. 

یوبی‌سافت مدعی شده است که این بازی، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جهان بازی است که آنها تا به حال منتشر کرده‌اند. جنگل‌ها، کوهستان، صحرا و صحرای نمک، همه در بازی گنجانده شده‌اند. این بازی در تاریخ ۱۷ اسفند برای ایکس‌باکس وان، پی‌سی و پلی استیشن 4 عرضه شد و توانست از زومجی نیز امتیاز خوب ۷.۵ را کسب کند.

بازی Lego Worlds

Lego Worlds

بازی Lego Worlds، یک بازی سندباکس از مجموعه بازی‌های اسباب‌بازی لگو است که توسط استودیو ترولرز تیلز توسعه داده شده است و برادران وارنر وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. این بازی به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دنیای خود را توسط آجرهای لگو بسازند. 

سال ۲۰۱۵، یک نسخه بتا از این بازی در استیم منتشر شد و بالاخره نسخه نهایی بازی در تاریخ ۱۷ اسفند برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد. یک نسخه مخصوص کنسول نینتندو سوییچ نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

Nier: Automata

Nier Automata

بازی Nier Automata، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیو خوشنام پلاتنیوم گیمز ساخته شده است و توسط اسکوئر انیکس برای پلی‌استیشن 4 عرضه شد و به زودی نسخه رایانه‌های شخصی آن نیز در دسترس قرار می‌گیرد. این بازی، دنباله‌ای بر بازی Nier است که در سال ۲۰۱۰ عرضه شده بود و خود یک بازی فرعی از مجموعه Drakengard بود.

کار ساخت این بازی از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و تمامی اعضایی که در ساخت نسخه اول بازی دست داشتند، برای این ساخت Nier: Automata بازگشتند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده