نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

بازی های انجین یونیتی ۱۶ میلیارد بار در سال ۲۰۱۶ دانلود شده اند

مدیرعامل کمپانی یونیتی از آمار دانلود ۱۶ میلیاردی بازی‌های ساخته شده با موتور بازی‌سازی یونیتی در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

امروزه موتور بازی‌سازی کمپانی یونیتی (Unity Technologies) نقش موثر و مهمی در صنعت بازی سازی دارد. موتوری که بازی سازان فراوانی برای ساخت بازی‌های مختلف در پلتفرم‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. طبق گفته جان ریکسیتیل، مدیرعامل یونیتی، در سال ۲۰۱۶ آمار دانلود بازی‌های ساخته شده با انجین یونیتی به ۱۶ میلیارد بار رسیده و بیش از ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ریکسیتیل که در نشست خبری کمپانی در کنفرانس بازی سازان در سان فرانسیسکو سخنرانی می‌کرد، گفت که بازی‌های ساخته شده با موتور یونیتی ۳۸ درصد از ۱۰۰۰ بازی برتر موبایل را تشکیل می‌دهند که رشد ۳۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ داشته‌اند. بازی‌های یونیتی در حال حاضر روی ۲.۶ میلیارد دستگاه در حال اجرا هستند، در حالی که سال ۲۰۱۵ این رقم معادل با ۲ میلیارد بود.

موتور Unity 5 دو سال پیش عرضه شد و کمپانی از آن زمان به بروزرسانی آن پرداخته است. ریکسیتیل گفت که کمپانی این موتور را قوی‌تر و کارآمدتر کرده است. گفته شده بهبودهای لحاظ شده در Unity 5.3.4 موجب کاهش ۳۸ درصدی تقاضای پشتیبانی از سوی کاربران شده، در حالیکه که تعداد کاربران ۴۰ درصد افزایش یافته است. ریکسیتیل این آمار و ارقام را «دستاور عظیمی» خواند.

بازی‌های ساخته شده توسط یونیتی در بیش از ۳۰ پلتفرم مختلف قابل بازی هستند که پشتیبانی از ۱۶ عدد آن‌ها در سال‌های اخیر افزوده شده است. ریکسیتیل می‌گوید توسعه دهندگان شاهد موفقیت بزرگی در این پلتفرم هستند. جان ارنر، مدیرعامل استودیو Space Ape Games که سازنده بازی‌های Samurai Siege و Rival Kingdoms است چند سال پیش در این رابطه گفته بود:

می‌توانیم نمونه اولیه یک بازی را در دو روز بسازیم. می‌توانیم یک بازی خلاقانه را در سه ماه بسازیم و اگر بخواهیم قادر به ساخت یک بازی در یک سال خواهیم بود.

درآمد سالانه استودیو Space Ape Games در سال‌های اخیر از ۲۴ میلیون دلار به ۹۲ میلیون دلار افزایش پیدا کرده و تعداد کارمندان آن نیز از ۶۰ به ۱۰۰ تن افزایش یافته است. جدیدترین بازی در دست ساخت این استودیو بازی Transformers:  Earth Wars است که توسط انجین یونیتی ساخته می‌شود و استودیو این بازی ریسینگ آرکید را به زودی منتشر خواهد کرد.

در جریان همین نشست خبری، تایهون کیم، مدیرعامل استودیو Nway، لودی لین (Ludi Lin)، بازیگر نقش رنجر سیاه در فیلم Power Rangers را به صحنه دعوت کرد تا بازی موبایل Power Rangers: Legacy Wars را که با انجین Unity ساخته می‌شود، به نمایش درآورد. این بازی در تاریخ ۳ فروردین برای اندروید و سیستم عامل iOS منتشر خواهد شد.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده