نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

سازنده Rock Band بازی موبایل DropMix را معرفی کرد

خالق سری بازی‌های Rock Band بازی کارتی-ریتمیک DropMix را با یک سخت‌افزار ویژه برای اندروید و آیفون معرفی کرد.

اخبار بازی موبایل از بازگشت استودیو هارمونیکس (Harmonix)، سازنده‌ی مجموعه‌ی Rock Band و سری Guitar Hero، به صحنه خبر می‌دهند؛ آن‌هم با پروژه‌ای متفاوت که کمتر کسی انتظارش را دارد. ساخته‌ی جدید هارمونیکس یک بازی به نام DropMix است که با همکاری کمپانی اسباب‌بازی‌سازی هاسبرو (Hasbro) توسعه داده می‌شود. هارمونیکس در وبلاگ‌اش درباره‌ی DropMix گفته است:

این [بازی] با هرآنچه که تاکنون تجربه کرده‌اید کاملاً متفاوت است.

بازی DropMix که دو سبک کارتی و ریتمیک (موسیقی) را به هم پیوند زده، همراه با یک سخت‌افزار ویژه به فروش می‌رسد که نوعی داک است و گویا داشتن‌اش برای تجربه کردن اثر ضرورت دارد. در این میان، کارت‌هایی فیزیکی در دسترس دارندگان بازی قرار می‌گیرد که هرکدام آن‌ها بازگوکننده‌ی جزئی از یک موسیقی (صدای خواننده، گیتار، گیتار بیس و درام) هستند. با قرار دادن این کارت‌ها روی سطح داک، آهنگی متناسب با میکس یا ترکیب آن‌ها برای بازیکن پخش می‌شود و البته در همین حال، اسمارت‌فون کاربر هم باید روی داک قرار گرفته و بازی روی آن اجرا شده باشد.

سخت افزار بازی DropMix

اپلیکیشن DropMix برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر می‌شود و دریافت کردن آن رایگان خواهد بود. تا اینجا حالتی از بازی به نام Clash معرفی شده که در آن، بازیکن‌ها می‌توانند به‌شکل تک-به-تک یا در قالب دو تیم دونفره روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند. هارمونیکس در این‌باره گفته است:

عمق و استراتژی فراوانی در حالت Clash وجود دارد؛ اما هسته‌ی آن را امتیازگیری با استفاده از کارت‌ها و رسیدن به عدد ۲۱ تشکیل می‌دهد. در اینجا امکانی هم برای ذخیره‌سازی میکس‌تان روی [حافظه‌ی] دستگاه‌تان در نظر گرفته شده؛ از این‌رو زمانی که حین بازی به ترکیب خوش‌آهنگی از کارت‌ها رسیدید، می‌توانید آن را برای خودتان و دوستان‌تان ذخیره کنید و [بعداً] از آن لذت ببرید.

گیم پلی بازی DropMix

بازی DropMix قرار است در ماه سپتامبر (شهریور-مهر ۹۶) با بیش از ۳۰۰ نوع کارت مختلف به بازار عرضه شود. بخشی از فهرست ترانه‌های این بازی را در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید.

آهنگ های بازی DropMix

هم‌اکنون هارمونیکس بازی Rock Band VR را در صف انتشار دارد که در سوم فروردین ۹۶ روانه‌ی بازار می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده