نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

جان کارمک از کمپانی زنیمکس شکایت کرد

امروز مطلع شدیم جان کارمک از کمپانی زنیمکس شکایت کرده و درخواست ۲۲.۵ میلیون دلار غرامت از این کمپانی دارد.

جان کارمک، یکی از افراد باتجربه و حرفه‌ای صنعت بازی به تازگی علیه کمپانی زنیمکس (ZeniMax) شکایت کرده و ادعا می‌کند کارفرمای سابقش به او میلیو‌ن‌ها دلار بدهکار است. طبق گفته وبسایت Dallas Morning News، کارمک این هفته طرح دعوی در دادگاه فدرال را آماده کرده و به دنبال دریافت غرامت ۲۲.۵ میلیون دلاری از زنیمکس است.

کارمک که یکی از اشخاص برجسته آکیولس VR محسوب می‌شود، گفته است که زنیمکس به او بابت فروش استودیو id Software در سال ۲۰۰۹، پول بدهکار است. کارمک سال ۲۰۱۳ استودیو مذکور را به مقصد آکیولس ترک کرد.

طبق دعوی قضایی کارمک، زنیمکس برای خرید استودیو id Software مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به او پرداخت کرده است. حال پس از گذشت هشت سال از این معامله، کارمک می‌گوید که زنیمکس از پرداخت آخرین قسط این پول خودداری کرده یا به او اجازه داده که آن را به سهامی از شرکت تبدیل کند.

در ادامه گزارش Dallas Morning News آمده است:

طبق دعوی قضایی کارمک، در زمان معامله، کارمک صاحب بخش زیادی از سهام id Software بوده و سفته قابل تبدیلی به ارزش بیش از ۴۵.۱ میلیون دلار دریافت کرده است. او نیمی از این سفته را تبدیل به سهام زنیمکس کرده و مبلغ آن را دریافت کرده است.

طبق گفته سخنگوی زنیمکس با Dallas Morning News، ادعاهای کارمک به هیچ عنوان صحت ندارند.

به نظر می‌رسد که بدون هیچگونه پشیمانی و ندامت و با نادیده گرفتن مدارک بسیاری از اعمال ناسپاسش و نقض قانون، آقای کارمک تصمیم گرفته مجددا به کار خود ادامه دهد.

مسلما دعوی قضایی صورت گرفته توسط کارمک به جریان شکایت و دادگاهی شدن او در جریان پرونده آکیولس بازمی‌گردد که در آن کمپانی زنیمکس موفق شد مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به دلیل هدست آکیولس ریفت غرامت دریافت کند. یکی از نکات کلیدی آن پرونده به این موضوع که آیا اعمال کارمک در استودیو id موجب به خلق هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت می‌شود مربوط بود. همانطور که حدس می‌زنید، زنیمکس معتقد بود که این موضوع مرتبط بوده و ادعا کرد کدهای استفاده شده در آکیولس ریفت از این کمپانی به سرقت رفته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده