نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

کاهش قابل توجه سهام GameStop پس از معرفی Xbox Game Pass

سهام کمپانی GameStop پس از معرفی سرویس Xbox Game Pass با کاهش شدیدی مواجهه شده است.

امروز مطلع شدیم سهام کمپانی GameStop به واسطه رونمایی کمپانی مایکروسافت از سرویس بلندپروازانه بازی‌های دیجیتالی ایکس‌باکس وان با کاهش شدیدی مواجه شده است. کاربران به لطف این سرویس که Xbox Game Pass نام دارد، می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار، به تعداد فراوانی بازی دسترسی پیدا کنند.

طبق بررسی صورت گرفته توسط وبسایت VentureBeat، سهام GameStop امروز حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرده است. به طور دقیق‌تر، تا پایان بازار بورس امروز، سهام این کمپانی ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

با توجه به اینکه بخش زیادی از تمرکز کمپانی GameStop روی فروش بازی‌ دست دوم است، معرفی و آغاز به کار سرویس Xbox Game Pass می‌تواند تاثیر منفی روی فروش این کمپانی بگذارد. VentureBeat توضیح داده است:

به نظر می‌رسد Xbox Game Pass در درجه اول روی بازی‌های قدیمی که مردم معمولا به صورت دست دوم تهیه می‌کنند تمرکز خواهد کرد.

از برخی بازی‌های تایید شده برای این سرویس می‌توان به Halo 5، Mad Max، Saints Row IV و Payday 2 اشاره کرد. فهرست بازی‌های این سرویس شامل مجموعه‌ای از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان و بازی‌های تحت قابلیت Backward Compatibilty ایکس‌باکس 360 خواهد بود و به صورت ماهانه بروزرسانی می‌شود.

به طور کلی ساختار سرویس Xbox Game Pass مشابه با سرویس EA Access است. نکته قابل توجه اینکه، پس از معرفی سرویس مذکور توسط کمپانی الکترونیک آرتز (EA) در سال 2014، سهام GameStop به طور قابل توجهی کاهش یافت.

سرویس Xbox Game Pass فعلا برای تعداد محدودی از کاربران ایکس‌باکس وان به همراه تعدادی کمی بازی جهت تست و بررسی در دسترس قرار گرفته است. قرار است این سرویس کار خود را به طور رسمی از بهار آتی آغاز کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد Xbox Game Pass، می‌توانید به پوشش خبری زومجی در این رابطه و فهرست تمامی بازی‌های تایید شده برای آن مراجعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده