نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸

کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 Ti رسما معرفی شد

کمپانی انویدیا در جریان کنفرانس GDC رسما کارت گرافیک GTX 1080 Ti را معرفی کرد.

پس از اینکه ماه‌ها شایعه‌ها و خبرهای مختلفی در مورد کارت گرافیک GTX 1080 Ti انویدیا به گوش می‌رسید، این شرکت ساعاتی پیش در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC) رسما این کارت گرافیکی را معرفی و تایید کرد. جان آلبن، معاون ارشد انویدیا، در جریان رویداد مذکور اعلام کرد که GTX 1080 Ti در مقایسه با کارت GTX 1080 به میزان ۳۵ درصد عملکرد بهتری دارد. انویدیا اعلام کرد که این بازده بهتر ۳۵ درصدی در آزمایش‌های آن‌ها با استفاده از بازی‌هایی چون Battlefield 1 ،Crysis 3 ،Doom ،The Witcher 3 ،Rise of the Tomb Raider و Deus Ex: Mankind Divided عملا ثابت شده است.

انویدیا همچنین اعلام کرد که در بین کارت‌های خانواده Ti، کارت GTX 1080 Ti بیش‌ترین بهبود عملکرد را در مقایسه با نسخه معمولی خود داشته است. به این صورت که بهبود عملکرد این کارت در مقایسه با GTX 1080 به میزان ۳۵ درصد است و این در حالی است که مثلا GTX 980 Ti در مقایسه GTX 980 به میزان ۲۵ درصد بهتر عمل می‌کرد و این رقم در مورد مقایسه GTX 780 Ti و GTX 780 نیز ۱۸ درصد بود.

همچنین کارت GTX 1080Ti از حیث تولید حرارت نیز بهتر از GTX 1080 خواهد بود و در فشار کاری یکسان، ۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر خواهد بود. این مساله در مورد صدای تولیدی نیز صدق می‌کند و در حرارت یکسان، نویز تولیدی GTX 1080 Ti به میزان ۲.۵ دسی‌بل کم‌تر خواهد بود.

کارت گرافیک GTX 1080 Ti

از حیث مشخصات سخت‌افزاری، GTX 1080 Ti دارای ۱۲ میلیارد تزانزیستور، ۲۲۴ واحد بافت، حافظه GDDR 5X با پهنای حافظه ۳۵۲ بیتی و ۳۵۸۴ هسته CUDA خواهد بود. GTX 1080 Ti همچنین مبتنی بر معماری پاسکال است و از ۱۱ گیگابایت حافظه بهره می‌برد. به‌علاوه فرکانس پایه این کارت ۱۵۸۳ مگاهرتز است. جن سون هوانگ، مدیر انویدیا، در جریان GDC نشان داد که آن‌ها کارت را تا فرکانس ۲۰۰۰ مگاهرتز اورکلاک کرده‌اند که در این حالت دمای آن با خنک‌کننده اصلی انویدیا به ۶۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

GTX 1080 Ti هفته آینده (هفته‌ای که از ۶ مارس آغاز می‌شود) با قیمت ۶۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. به‌علاوه به مناسبت معرفی این کارت، مدل GTX 1080 نیز با کاهش قیمت روبرو شده و از این پس ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

انویدیا همچنین دو مدل مرجع جدید از کارت‌های GTX 1080 و GTX 1060 نیز معرفی کرده است که فرکانس پایه آن‌ها اورکلاک شده است و GTX 1080 حافظه ۱۱ گیگابایتی از نوع GDDR5x و GTX 1060 هم حافظه ۹ گیگابایتی از نوع GDDR5x خواهند داشت.

مشخصات فنی کامل، بهترین قیمت کارت گرافیک در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع کارت گرافیک را در بخش محصولات مشاهده کنید؛ انواع کارت گرافیک انویدیا Geforce و Quadro و کارت گرافیک‌ AMD رادئون برای مقایسه و خرید در دسترس کاربران است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده