نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

Fallout 4 با پشت سر گذاشتن Skyrim، موفق‌ترین بازی بتسدا شد

با وجود موفقیت‌های عظیم بازی The Elder Scrolls V: Skyrim، بازی Fallout 4 به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرده است.

پیت هاینز (Pete Hines)، مدیر بازاریابی شرکت بتسدا (Bethesda)، اخیرا در برنامه یوتیوب Kinda Funny Gamecast شرکت کرده و گفته است:

با توجه به کارهایی که تا به حال انجام داده‌ایم، بازی Fallout 4 باید موفق‌ترین بازیی باشد که در تاریخ شرکت بتسدا عرضه کرده‌ایم، حتی بیشتر از Skyrim.

در حالی که ابتدا مشخص نبود هاینز بازی‌ها را از چه نظر مقایسه کرده است، وی مدتی بعد توییتی به منظور شفاف‌سازی در این مورد منتشر و اعلام کرد که بازی‌ها را در یک بازه زمانی مشخص باهم مقایسه کرده و در این بازه، Fallout 4 فروش بیش‌تری نسبت به Skyrim داشته است.

بازی Skyrim که در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد، بیش از ۲۰ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۴ فروش داشته است. از طرفی دیگر، ۱۲ میلیون نسخه از بازی Fallout 4 که در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد، در روز اول انتشار به بازار عرضه شده است. با این وجود بتسدا هنوز آمار و ارقام فروش دقیق این بازی را منتشر نکرده است.

بازی Skyrim هم سال گذشته به لطف انتشار نسخه بازسازی شده که با نام Special Edition شناخته می‌شود، بهبود قابل توجهی در روند فروش خود تجربه کرد.

همچنین در جریان این مصاحبه، هاینز در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه بازی Fallout 4 به اندازه‌ای تغییرات بنیادی نداشت که بتواند خود را از نسخه‌های قبلی مجموعه جدا کند، گفت که با این مسئله که بازی در برخی المان‌ها با بازی Fallout 3 مشابه بود موافق است، اما در عین حال اظهار داشت که حفظ اصالت در ادامه مجموعه بازی‌ها، نقش مهمی در تعادل میان حفظ فرمول اصلی و پیشرفت و نوآوری دارد. هاینز گفت که مجموعه آنچارتد شرکت سونی هم شرایط مشابهی دارد:

اگر Uncharted 4 را به عنوان اولین بازی مجموعه تجربه کرده باشید، فکر کنم واکنش بسیار متفاوتی نسبت به من که نسخه اول، دوم و سوم بازی را تجربه کردم خواهید داشت.

او توضیح داد:

به این دلیل که Uncharted 4 چیزی بیشتر از نسخه اول، دوم و سوم است.

در نهایت هاینز به پروزه بعدیی که توسعه دهندگان Fallout 4 و Skyrim در بتسدا گیمز استودیوز (Bethesda Game Studios) در دستور کار قرار خود داده‌اند اشاره‌ای کرد و گفت:

چه این بازی Fallout باشد، چه Elder Scrolls و یا هر چیزی که در دستور کار قرار گرفته، هدف اصلی و مشترک استودیو ما پیشرفت و ترقی استودیو و بازی در دست ساخت‌مان است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده