// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Deiland

بازی اندروید و آیفون Deiland، بازیکنان را به یک ماجراجویی با آرکو در سیاره‌ای کوچک، اما مرموز می‌برد.

کنسول پلی‌استیشن 1 و بازی Harvest Moon: Back to Nature برای نخستین بار من را به یک زندگی روزمره‌ی پسری جوان مزرعه‌دار برد تا در شهری پر جنب و‌جوش با کاراکترهای فوق‌العاده‌اش ساعت‌ها وقت خود را بعد از مدرسه و کلاس درس پای کنسول صرف کنم. واقعیت هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها طعم خوش لحظه‌های بازی هاروست مون را فراموش نکرده و هنوز هم زمانی که اسم این بازی را در خبری می‌بینم، اشتیاقم برای خواندن خبر چندین برابر می‌شود. متاسفانه علی‌رغم گذر زمان همچنان یک بازی فوق‌العاده مشابه با این بازی را تجربه نکرده‌ام و بجای آنکه بازی‌های این‌چنینی به سمت گسترش و بزرگی حرکت کنند، برعکس به محصولاتی کوچک و مینیمال تبدیل شده‌اند. تا جایی که بیاد دارم Back to Nature دفترچه‌ی راهنمایی قطور را با جزئیات کامل شامل می‌شد؛ اما دریغا که این روزها اشتیاق توسعه‌دهندگان به یک بازی مشابه کمتر شده است.

Deiland ZoomG

نبرد، کشاورزی و آشپزی تنها بخشی از ویژگی‌های Deiland‌ را شامل می‌شود

در حقیقت دلیل تجربه‌ی Deiland برای من، شباهت شخصیت اصلی داستان با ساخته‌ی استودیوی ناتسومه (Natsume) بود. بازی رایگان Deiland به هیچ عنوان بازی بدی نیست، اما برای من که علاقمند به بازی‌هایی مانند هاروست مون هستم، این بازی کمی کوچک و به اصطلاح جمع‌وجور محسوب می‌شود. در آغاز،‌ زمانی که جهان خلقت هنوز جوان بود، چهار شاهزاده به چهار سیاره‌ی کوچک فرستاده شدند. جایی که آنها باید برای یافتن کریستال‌های مرموز در هر سیاره تلاش می‌کردند. در حقیقت آنها در نهایت موفق شدند تا کریستال را پیدا کنند؛ اما اینکار قدرت افسون باستانی را بیدار کرده و باعث شد تا افسون با گسترش به سراسر جهان، عاملی برای پدیدار شدن منشاء جهان شود. 

در این بازی با آرکو (Arco) در Deiland، کوچکترین سیاره از میان چهار سیاره‌ی اصلی همراه می‌شویم. جایی که آرکو باید زندگی خودش را ساخته و با تلاش در کنار مهیا کردن مایحتاج مورد نیازش، دشمنان شوم اطرافش را نیز از بین ببرد. سیاره‌ای که آرکو باید در آنجا به زندگی‌اش ادامه دهد، آنقدری کوچک است که با یک اشاره می‌توان در چند ثانیه از جایی به جای دیگر آن رسید. شما باید با استفاده از ابزار اصلی که بسیار مشابه با بازی هاروست مون است، به کشاورزی، کاشت درختان، قطع درختان و خرد کردن سنگ‌ها و کریستال‌ها بپردازید. در حقیقت سیستم سطح‌بندی بازی بازیکنان را مجاب می‌کند تا هرچه بیشتر درخت‌ها را کاشته و به برداشت محصولات بپردازند. در کنار خانه‌ی اصلی که می‌توانید آن را ارتقاء دهید، آرکو قادر است تا با فروشندگانی معامله کند که وارد سیاره‌ می‌شوند. خرید و فروش کالا نقشی اساسی را در ارتقاء‌ ابزار و تامین گیاهان جدید برای کاشتن ایفا می‌کند. بازیکنان باید با جمع‌آوری انواع و اقسام آیتم‌ها، آنها را برای ساخت یا ارتقاء ابزار استفاده کنند.

البته آرکو در این ماجراجویی باید با دشمنانی که گاه و بیگاه وارد سیاره می‌شوند نیز مبارزه کند. دشمنان بر اساس اندازه، قدرت متفاوتی دارند؛ دشمنان کوچکتر ضعیف و دشمنان بزرگتر قدرتمند هستند. با افزایش هر سطح می‌توانید یکی از چهار ویژگی قدرت، هوش، مهارت یا مقاومت را ارتقاء دهید. ارتقاء هریک از ویژگی‌ها در مبارزه با دشمنان بسیار کاربری هستند. در حقیقت Deiland دنیایی کوچک از ویژگی‌های متنوع است. اینکه بتوانید به شکل محدود یک ماجراجویی متفاوت را در سیاره‌ای کوچک و خالی از سکنه تجربه کنید، در نوع خود جالب و البته جذاب است. استودیوی چی‌بیگ (Chibig)‌ مدتی می‌شود که شخصیت‌های کوچک را در بازی‌های مختلف به بازیکنان معرفی کرده است و آرکو تنها یکی از شخصیت‌های پرشمار این استودیوی مستقل است.

Deiland ZoomG

اگر از بازی خوشتان آمد می‌توانید با خرید‌های درون برنامه‌ای آیتم‌هایی را برای ارتقاء سریع‌تر ساختمان‌ها و ابزار بدست بیاورید، علاوه بر این، یک شمشیر زیبا نیز با قیمت ۰/۹۹ دلار به فروش می‌رسد تا دیگر برای نبرد با دشمنان مجبور نشوید از چکش یا تبر استفاده کنید. اگر یک بازی متفاوت می‌خواهید حتما بازی Deiland را در لیست انتظار دانلود قرار دهید. البته باید گفت که Deiland، محصولی بدون ایراد نیست و باگ‌های مختلف در گوشه و کنار توجه‌تان را به سوی خود جلب خواهد کرد.

دانلود بازی Deiland

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده