// شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

مقایسه رزولوشن و نرخ فریم NiOh‌ در دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو

دیجیتال فاندری با انتشار گزارشی، جزئیات بیشتری از نرخ فریم و رزولوشن بازی NiOh ارائه داد.

Nioh، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 ساخته‌ی استودی تیم نینجا (Team Ninja) یکی از بازی‌هایی است که از ویژگی‌های پلی‌استیشن 4 پرو پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهنده این بازی اکشن نقش‌آفرینی پیش از این گفته بود که بازی Nioh‌ برروی کنسول ارتقاء یافته‌ی سونی پیشرفت‌هایی را خواهد داشت و در حال حاضر می‌دانیم که چند حالت راندمان برای بازی تعبیه شده است، با این حال تا امروز جزئیات نرخ فریم و رزولوشن بازی مشخص نشده بود.

اکنون، گزارش جدید دیجیتال فاندری برخی شبهات را رفع کرده است. با توجه به گزارش، بازی در هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو زمانی که از طریق تنظیمات برروی حالت اکشن (Action Mode)  تنظیم شده باشد، روی نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود؛ البته این حالت روی نرخ فریم تاکید داشته و رزولوشن کاهش می‌یابد. حالت دیگر Movie است که هرچند نرخ فریم را برروی ۳۰ فریم برثانیه قفل می‌کند، اما دسترسی به رزولوشن بالاتر را در هر دو کنسول ممکن می‌کند. در نهایت حالت متغییر یا Variable Mode را داریم که تلاش می‌کند تا شرایطی میان دو حالت دیگر را تامین کند.

در زمینه‌ی رزولوشن اما کمی موضوع پیچیده می‌شود. در پلی‌استیشن 4‌ پرو، تنظیم روی حالت اکشن به معنی رزولوشن متغییر میان 720p و 1080p است.حالت فیلم اما رزولوشنی میان حداکثر 2160p و حداقل 1440p را ارائه می‌دهد؛‌ در حالی که در حالت متغیر شاهد کاهش رزولوشن به ۲۳۰۴ در ۱۲۹۶ هستیم.

به گزارش دیجیتال فاندری، در کنسول پلی‌استیشن 4‌ نیز حالت اکشن عمدتا به معنی رزولوشن 720p با افزایش «منظم» به رزولوشن ۱۷۲۸ در ۹۷۲ است. حالت فیلم نیز رزولوشن ثابت 1080p را ارائه می‌دهد، در حالی که متاسفانه در گزارش اشاره‌ای به حالت متغییر روی کنسول پلی‌استیشن 4 نشده است.

به طور کلی دیجیتال فاندری گفته است که حالت اکشن، «بازی را برای اجرا بهتر می‌کند» و در پلی‌استیشن 4 «سطحی بسیار نزدیک از راندمان را نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو» ارائه می‌دهد. از دیگر اخبار بازی،‌ شما می‌توانید چکیده ای از «بررسی بازی Nioh از دید وبسایت های معتبر دنیا»‌ را مطالعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده