// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

تاریخ عرضه پردازنده های سری Ryzen و Naples شرکت AMD مشخص شد

شرکت AMD تاریخ عرضه پردازنده‌های Ryzen را در ماه مارس و پردازنده‌های Naples را سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار سخت‌ افزار، شرکت AMD مدتی پیش گزارش رسمی از عملکرد سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد و براساس گزارش DVHardware، این شرکت در تدارک معرفی رسمی اولین نسل از پردازنده‌ های جدید Rzyen، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ است. این در واقع شامل عرضه پردازنده‌های معماری Zen و مبتنی بر رایانه‌های دسکتاپ، با اسم رمز Summit Ridge و Raven Ridge برای نوت‌بوک‌ها خواهد بود.

در این گزارش، عرضه پردازنده‌های مبتنی بر سرور Naples همراه با اخبار تکمیلی پردازنده‌های Vega نیز برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ (اواخر فروردین تا اوایل تیر) برنامه‌ریزی شده است. پیش از این در زومجی خواندید که کمپانی AMD اواخر سال گذشته میلادی بود که پردازنده‌های سری رایزن را به شکل رسمی معرفی کرد. با انتشار آن گزارش، فاش شد که پردازنده‌های جدید AMD تا چه حد از نظر کارایی و قیمت، بر رقیب خود برتری دارد. در واقع این پیش‌بینی از آن زمان شکل گرفت که پردازنده‌های جدید معرفی شده، ارزان‌تر از مدل‌های رقیب اینتل هستند.

براساس گزارش DVHardware، پردازنده‌های مبتنی بر Zen کمپانی AMD در اوایل مارس (اسفند ماه جاری) در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. همچنین معرفی پردازنده‌های معماری Vega که مناسب برای پی‌سی گیمینگ و با «عملکرد فوق‌العاده» طراحی شده است، پس از عرضه پردازنده‌های سری Naples انجام خواهد شد


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده