// جمعه, ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

مقایسه تصویری اندازه نینتندو سوییچ نسبت به سایر کنسول ها

گیم‌اسپات با قرار دادن کنسول نینتندو سوییچ در کنار سایر دستگاه‌ها و کنسول‌ها، اندازه این کنسول هیبریدی را با سایر محصولات مقایسه کرده است.

شکی نیست که نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) کوچک‌ترین و ظریف‌‌ترین کنسول بازی در هنگام انتشار در تاریخ ۳ مارس (۱۳ اسفند) خواهد بود. البته با توجه به هیبریدی بودن این کنسول و امکان استفاده به صورت کنسول خانگی و قابل حمل،‌ این موضوع تعجب آور نیست. اما این کنسول نسبت به سایر دستگاه‌های چه اندازه‌ای دارد؟ بیایید نگاهی به مقایسه‌ی تصویری این کنسول بی‌اندازیم.

 nintendo switch ©Gamespot

نینتندو سوییچ قرار است با قیمت ۳۰۰ دلار/۲۸۰ پوند/ ۴۷۰ دلار استرالیا عرضه شود. در هنگام انتشار کنسول، ۹ بازی برای سوییچ در دسترس قرار دارد. این بازی‌ها شامل بازی 1-2-Switch، بازی Just Dance 2017، بازی Skylanders: Imaginators، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بازی I Am Setsuna، بازی Human Resource Machine، بازی Little Inferno، بازی World of Goo و در نهایت بازی Super Bomberman R می‌شود. البته پیش از این قرار بود ۱۰ بازی در روز عرضه ارائه شود که متاسفانه اخیرا The Binding of Isaac Afterbirth+ با تاخیر روبرو شد.

البته تاکنون بازی‌های بسیاری برای این کنسول معرفی شده و نینتندو نیز از وجود بیش از ۱۰۰ بازی برای این کنسول خبر داده است.

Switch vs Consoles ©Gamespot

اندازه کلی

سوییچ در هنگام اتصال کنترلرهای جوی-کان (Joy-Con) در حدود ۲۴ سانتی‌متر (۹.۴ اینچ) عرض، ۱۰.۲ سانتی‌متر (۴.۰۲ اینچ) طول و ۲.۸ سانی‌متر (۱.۱۲ اینج) ضخامت دارد. صفحه‌ی نمایش این کنسول ۶.۲ اینچ و وزن آن نیز ۲۹۷ گرم خواهد بود. هرچند شاید این کنسول به قدرتمندی سایر کنسول‌ها نباشد، اما این پلتفرم با چیپ سفارشی انویدیا تگرا قابلیت جابجایی داشته و امکان استفاده از  کارت‌های حافظه SD را به جای دیسک‌های بلوری‌ برای انتقال محتوای رسانه‌ای و فضای ذخیره سازی می‌دهد.

Switch vs wiiu Gamepad  ©Gamespot

گیم‌پد نینتندو Wii U

در مقایسه با گیم‌پد Wii U، سوییچ کمی کوچکتر است. گیم‌پد Wii U در حدود ۲۵.۹ سانتی‌متر عرض، ۱۳.۴ سانتی‌متر طول و ۲.۲ سانتی‌متر ضخامت دارد، هرچند با وزن ۴۸۹ گرم سنگین‌تر از سوییچ است. هر دو کنسول نمایشگر ۶.۲ اینچی دارند، هرچند بر خلاف رزولوشن 480p گیم‌پد Wii U، نمایشگر سوییچ 720p خواهد بود.

Nintendo Switch vs wii u console ©Gamespot

کنسول نینتندو Wii U

سوییچ نه تنها قدرت پردازشی بهتری را نسبت به Wii U ارائه‌ می‌دهد بلکه سبک‌تر از این کنسول نیز است. کنسول Wii U دارای ابعاد ۲۶.۶ در ۱۷.۲ در ۴.۵ سانتی‌متر است و وزنی برابر ۱.۵ کیلوگرم دارد.

Nintendo Switch vs ps4 slim ©Gamespot

پلی‌استیشن 4 اسلیم

در مقام مقایسه نینتندو سوییچ با پلی‌استیشن 4 اسلیم، محصول نینتندو از نظر ابعاد کنسولی جمع‌وجور است، شما می‌توانید در تئوری چهار کنسول نینتندو سوییچ را در یک پلی‌استیشن 4 اسلیم جای دهید. این کنسول دارای ابعاد ۲۸.۷ در ۲۶.۴ در ۳.۸ سانتی‌متر است و وزنی برابر ۲.۰۸ کیلوگرم دارد.

Nintendo Switch vs xbox one s ©Gamespot

ایکس‌باکس وان اس

ایکس‌باکس وان به صورت جدی نیاز به یک بازطراحی برای کوچکتر شدن داشت که نتیجه‌ی آن عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان اس با ۴۰ درصد اندازه‌ی کوچکتر بود. این کنسول دارای ابعاد ۲۹.۴ در ۲۲.۸ در ۶.۳۵ سانتی‌متر بوده و ۲.۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

Nintendo Switch vs  ps4 pro ©Gamespot

پلی‌استیشن 4 پرو

در حال حاضر و تا زمان رونمایی از اسکورپیو، پلی‌استیشن 4 پرو با پشتیبانی از 4K و HDR قدرتمندترین کنسول محسوب می‌شود. این کنسول ابعاد ۳۲.۷ در ۲۹.۴ در ۵.۵ سانتی‌متری داشته و دارای وزن ۳.۳ کیلوگرمی است.

Nintendo Switch vs controllers  ©Gamespot

کنترلر دوال‌شاکر 4، ایکس‌باکس وان و Wii U پرو

کنترلر Joy-Con شاید مقاوت کنترلر کنسول‌های سنتی را نداشته باشد اما برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی خوب بازی در این کنسول مناسب است.

Nintendo Switch vs 3ds ©Gamespot

نینتندو 3DS

مناسب‌ترین مقایسه، مقایسه‌ی سوییچ و 3DS است، در حالی که طبیعتا قابلیت جابجایی سوییچ بهترین فاکتور آن محسوب می‌شود، کنسول 3DS‌ ابعاد ۱۳.۴ در ۷.۳ در ۲ سانتی‌متر دارد و با وزن ۲۴۰ گرمی کمی سبکتر از سوییچ است. البته با در نظر گرفتن قدرت و ویژگی‌های سوییچ، این وزن کم اصلا به نظر نمی‌رسد.

Nintendo Switch vs Shield ©Gamespot

انویدیا شیلد

انویدیا شیلد یک دستگاه گیمینگ مبتنی بر سیستم عامل و بازی اندروید و استریم ویدیو است. این کنسول از چیپ انویدیا تگرا X1 پشتیبانی می‌کند که چیپ تگرا سوییچ نیز برپایه‌ی آن سفارشی شده است. بدون اتصال Joy-Con، سوییچ و شیلد هردو تقریبا اندازه‌ای برابر دارند.

گیم‌اسپات همچنین مقایسه‌ای را میان این کنسول با کارت گرافیک GTX 1080، مک‌بوک و همچنین گوشی آیفون 6s کرده است:

Nintendo Switch ©Gamespot

Nintendo Switch vs iphone 6s ©Gamespot

Nintendo Switch vs mac air ©Gamespot

Nintendo Switch vs gtx 1080 ©Gamespot

این سایت خبری در نهایت اما به شوخی با نینتندو سوییچ پرداخته و تصاویری از این کنسول را با یک موز، بوریتو و بشقاب منتشر کرده است:

Nintendo Switch ©Gamespot

Nintendo Switch ©Gamespot

Nintendo Switch ©Gamespot

Nintendo Switch ©Gamespot

دیدگاه شما در رابطه با کنسول نینتندو سوییچ چیست؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده