نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

۱۰ ابر قهرمان کمتر شناخته شده دنیای مارول

در این مقاله به معرفی ۱۰ ابرقهرمان دنیای کامیک مارول می‌پردازیم که کمتر شناخته شده‌اند، اما می‌توان از آن‌ها فیلم‌های پرفروش و محبوب ساخت.

کمپانی مارول پیش از احداث مارول استودیو و ساخت فیلم‌های شخصیت‌های خود، به علت مشکلات مالی که در اواخر دهه ۹۰ میلادی به آن دچار شده بود، مجبور شد حق ساخت فیلم‌های برخی از ابرقهرمان‌ها و مجموعه‌های محبوب دنیای کامیک خود را به فروش برساند. آیرون من در دهه ۹۰ میلادی شخصیت محبوبی نبود و حتی انتشار کامیک‌های این شخصیت تا مرز کنسل شدن پیش رفت، اما این شخصیت در دنیایی سینمای مارول تبدیل به شخصیت بسیار محبوبی شد. فیلم Iron Man توانست در سال ۲۰۰۸ بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. پس از موفقیت این فیلم، مارول ساخت و تولید فیلم‌های دیگر شخصیت‌های خود از جمله کاپیتان آمریکا (Captain America) و ثور (Thor) را آغاز کرد. مارول در نهایت در سال ۲۰۱۲ فیلم بسیار موفق انتقام جویان (Avengers) را تولید و منتشر کرد.

موفقیت این فیلم‌ها باعث شد مارول ساخت فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy) را نیز تایید کند. تا پیش از انتشار این فیلم، کمتر کسی نام گروه Guardians of the Galaxy را شنیده بود. هرچند این مجموعه دارای کامیک‌های پرفروشی نیز بوده‌اند، اما محبوبیت این مجموعه هیچگاه با دیگر مجموعه‌های محبوب مارول مانند Avengers، مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) قابل مقایسه نبوده است. با این حال، فیلم Guardians Of The Galaxy توانست ۷۷۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. مارول ثابت کرده است که یک فرمول برای رسیدن به موفقیت در اختیار دارد و حتی با شخصیت‌های درجه دومی مانند مرد مورچه‌ای (Ant-Man) نیز توانسته است موفقیت مشابه‌ی را بدست آورد.

با این حال، هنوز شخصیت‌های بسیاری در دنیای کامیک مارول وجود دارند که پتانسیل بسیاری برای ساختن فیلم براساس آن‌ها وجود دارد، اما نسبت به بیشتر شخصیت های مارول و دنیای کامیک کمتر شناخته شده‌اند. در این مقاله با ۱۰ شخصیت و گروه دنیای کامیک مارول که می‌توان از آن‌ها فیلم‌های پرفروش ساخت، اما در خارج از دنیای کامیک چندان شناخته شده نیستند، بیشتر آشنا می‌شویم.

Adam Warlock

۱۰- آدام وارلاک (Adam Warlock)

آدام وارلاک در ابتدا با نام هیم در دنیای کامیک مارول شناخته می‌شد، این شخصیت توسط استن لی و جک کربی خلق و اولین بار در کامیک Fantastic Four در اکتبر سال ۱۹۶۷ معرفی شد. وارلاک توسط گروهی به نام The Enclave خلق و ساخته شد. او پس از آن که خالقان خود را انکار کرد و مبارزه‌ای که با ثور انجام می‌دهد، تصمیم می‌گیرد که به فضا سفر کند. در کامیک، وارلاک با گامورا و تانوس برای مبازره با ماگوس و امپراطوری‌اش متحد می‌شود. وارلاک در کامیک دستکش بی‌نهایت (The Infinity Gauntlet) و دو مجموعه بعدی آن، بر علیه تانوس با انتقام جویان متحد شد. همچنین وارلاک توانایی استفاده از دستکش بی‌نهایت را نیز دارد.

وارلاک پتانسیل زیادی دارد که از آن فیلم مستقل ساخته شود و می‌تواند به راحتی گیشه‌ها را تصاحب کند. تاکنون دو بار به حضور وارلاک در دنیای سینمایی مارول اشاره شده است. اولین بار در پایان فیلم Thor: The Dark World پیله این شخصیت را در مجموعه کالکتور مشاهده کردیم. پس از آن در پایان فیلم Guardians Of The Galaxy مشاهده کردیم که پیله وارلاک باز شده و او در پیله خود حضور ندارد. 

New Warriors

۹- جنگجویان جدید (New Warriors)

جنگجویان جدید از ابرقهرمان نوجوان و جوان تشکیل شده است. بیشتر شخصیت‌های این گروه را میتونت‌های جدید و تازه وارد مجموعه X-Men و Avengers تشکیل داده‌اند. این گروه توسط نایت تراشر تشکیل شده تا با جرم و جنایت مبارزه کنند. طی سال‌های اخیر بارها اعضای این گروه تغییر کرده است، اما ماهیت مبارزه و ماموریت آن‌ها بدون تغییر باقی مانده است. گروه New Warriors باعث اتفاقات جنگ داخلی (Civil War) در کامیک شده است که باعث افزایش پتانسیل ساخت فیلم براساس این مجموعه می‌شود. تعدادی از اعضای این گروه تصمیم می‌گیرند برای اینکه مشهور شوند، از دستگیری شخصیت‌های شرور فیلم بگیرند و منتشر کنند.

آن‌ها در شهر استمفورد با گروهی از این افراد شرور درگیر می‌شوند که در نهایت شخصیت نیترو که قدرت انفجاری داشت، خود را منفجر می‌کند و باعث می‌شود ۶۱۲ نفر از اهالی شهر استمفورد جان خود را از دست بدهند. اتفاقات استمفورد در نهایت باعث جنگ داخلی در کامیک مارول شد.  با این حال، از این گروه در فیلم Captain America: Civil War استفاده نشد، هرچند ممکن است شاهد استفاده از آن‌ها در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشیم. هرچند گفته می‌شود مارول در نظر دارد یک سریال تلویزیونی براساس مجموعه New Warriors تولید و منتشر کند.

Morbius

۸- موربیوس (Morbius)

پس از انتشار فیلم Twilight، بسیاری از علاقه‌مندان سینما نسبت به فیلم‌های خون آشامی دلسرد شدند. با این حال، شاید موربیوس خون آشام بتواند دوباره این ژانر را زنده کند. موربیوس یک ضدقهرمان در دنیای کامیک مارول است. او یک انسان عادی و فانی است که از یک بیماری نادر رنج می‌برد و برای ادامه حیات و زندگی خود باید خون مصرف کند. طبق آزمایش‌های علمی او متوجه می‌شود تقریبا به یک خون آشام تبدیل شده و به نور خورشید نیز حساس است. ظاهر او به تدریج تغییر می‌کند و چهره زشت و زننده‌ای پیدا می‌کند.

فیلم موربیوس می‌تواند خون تازه‌ای به رگ‌های دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم می‌تواند ترکیبی از احساس پاپ کورنی فیلم Iron Man و تاریکی سریال Daredevil باشد و همچنین می‌تواند با چاشنی ترس و وحشت، جذابیت خود را افزایش دهد.

Cloak and Dagger

۷- شنل و خنجر (Cloak and Dagger)

تای جانسون (شنل) و تندی بوون (خنجر) دو نوجوان فراری هستند که در شهر نیویورک یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این دو توسط گروه‌های خلافکاری دستگیر می‌شوند و بر روی آن‌ها هروئین مصنوعی جدیدی امتحان می‌شود که باعث ایجاد قدرت در این دو نوجوان می‌شود. قدرت‌های تای و تندی شامل دورنوردی، لمس‌ناپذیری، متصل شدن به «بعد نیروی تاریک» (شنل) و ایجاد «خنجر» از نور، پاکسازی اعتیاد از مردم، بهبود دادن به کمک خنجرهای نوری (خنجر) می‌شود.

پس از آن شنل و خنجر به مبارزه با گروه‌های که با مواد مخدر سروکار دارند، می‌پردازند. Cloak and Dagger نیاز به جلوه‌های ویژه پر هزینه دارد و حتی اگر مارول نخواهد فیلم سینمایی براساس آن بسازد، شاید نت فلیکس مکان خوبی برای پخش سریال آن باشد، اما سریال Cloak and Dagger در حال حاضر در دست ساخت است و قرار است از شبکه فری‌فورم پخش شود.

Alpha Flight

۶- آلفا فلایت (Alpha Flight)

Alpha Flight یکی از کامیک‌هایی است که توسط بخش کانادایی مارول نوشته شده و اولین بار در سال ۱۹۷۹ منتشر شده است. این گروه بیشتر به عنوان انتقام جویان کانادایی از آن‌ها نام برده می‌شود. این گروه برای وزرات اچ که زیر شاخه دولت کانادا است، کار می‌کنند. رهبری گروه Alpha Flight بر عهده شخصیت گاردین است که به کاپیتان آمریکا از نوع کانادایی نیز شهرت دارد. علاوه بر این، شخصیت‌های دیگری چون آرورا، پاک، نورث‌استار و اسنوبرد عضو این گروه هستند. شخصیت‌های اصلی این مجموعه شاید از نظر قدرت و توانایی به دیگر گروه‌های مارول شباهت داشته باشند، اما دارای تفاوت‌هایی نیز هستند.

Sentry and Void

۵- سنتری (Sentry)

داستان سنتری در میان قهرمان‌های دنیای مارول منحصر به فرد است و برای یک فیلم سینمایی می‌تواند فوق العاده باشد. این شخصیت در سال ۲۰۰۰ اولین بار معرفی شد. سنتری که نام واقعی او رابرت رینولدز است، در گذشته یک ابرقهرمان بوده است، اما او گذشته خود را فراموش کرده بود و حال دوباره حافظه خود را بدست آورده است. سنتری با فرمولی که در گذشته بدست آورده بود، دارای قدرت‌های شگفت انگیزی می‌شود. هرچند این موضوع شاید بسیار آشنا به نظر برسد، اما او از این قدرت برای کمک به ابرقهرمان‌های دیگر مثل مرد عنکبوتی و گروه Fantastic Four استفاده می‌کند. او همچنین به هالک کمک کرد تا خشم خود را کنترل کند و بتواند با معشوقه خود ازدواج کند.

اما سنتری دارای یک نیمه پنهان و تاریک به نام Void نیز هست. در واقع Void بزرگترین دشمن سنتری است. سنتری اگر به Void تبدیل شود ممکن است دست به هرکاری بزند و هرچیزی را نابود کند. او حتی می‌تواند هالک را تبدیل به یک ماشین کشتار جمعی کند. سنتری تصمیم می‌گیرد که با همکاری رید ریچاردز و دکتر استرنج یک راه حل برای نیمه پنهان و خبیثش ایجاد و خلق کند. رینولدز در واقع می‌خواهد کاری کند او حتی بخش سنتری خود را نیز فراموش کند و حتی در نظر دارد کاری کند که تمام مردم روی کره زمین نیز سنتری را فراموش کنند.

Nova

۴- نوا (Nova)

حتی اگر نسخه ریچارد رایدر شخصیت نوا عضو گروه New Warriors باشد، اما می‌توان براساس این شخصیت یا گروه Nova Corps، یک فیلم مستقل و موفق در باکس آفیس ساخت و منتشر کرد. شخصیت نوا (رایدر) اولین بار در سال ۱۹۷۶ معرفی شد. رایدر یک شخصیت معمولی در زمین بود که به عنوان نماینده گروه Nova Corps در زمین انتخاب می‌شود. پس از مرگ رایدر در کامیک، شخصیت سم الکساندر در سال ۲۰۱۱ جانشین رایدر می‌شود.

در کامیک، سپاه نوا به همراه گروه Guardians of the Galaxy و دیگر گروه‌های دنیای مارول، با تانوس مبارزه کردند. اعضای سپاه نوا تنها بخشی از قدرت گروه را در اختیار داشتند، اما رایدر مجبور شد قدرت WorldMind (اساس و پایه قدرت سپاه نوا) را کاملا جذب کند تا بتواند با دشمنان خود و سپاه نوا مبارزه کند. او در نهایت در راه حفاظت از دنیا کشته شد. با وجود اینکه این مجموعه شباهت‌های بسیاری به مجموعه Green Lantern از دنیای دی سی دارد، اما تیم خلاق مارول نشان داده است که می‌تواند در مجموعه‌های مشابه تفاوت‌های چشمگیری را به وجود آورند.

She-Hulk

۳- شی هالک (She-Hulk)

شی هالک همیشه یک شخصیت محبوب بوده است، اما این شخصیت همیشه در زیر سایه هالک قرار داشته است. نسخه سینمایی شی هالک می‌تواند در دنیایی سینمایی مارول کاملا موفق عمل کند. جنیفر والترز ملقب به شی هالک، دختر عمه بروس بنر است. جنیفر در یک حادثه تیراندازی بشدت مجروح می‌شود. با توجه به خون زیادی که جنیفر در این حادثه از دست می‌دهد و دلایل فامیلی و انطباق خونی، بروس مجبور می‌شود به جنیفر خون اهدا کند و پس از آن او به شی هالک تبدیل شد.

شی هالک بر خلاف هالک می‌توانست خشم خود را کنترل کند و او در واقع همان هوش و ذکاوت جنیفر را داشت. جنیفر در واقع یک وکیل موفق نیز بوده است و پس از تبدیل شدنش به شی هالک از قدرت خود در این راه نیز استفاده کرده است. شاید شی هالک برای یک سریال مناسب‌تر باشد، اما ممکن است راه خود را به دنیای سینمایی مارول باز کند. با این حال، شی هالک پتانسیل خوبی برای ساختن فیلم مستقل دارد.

Moon Knight

۲- شوالیه ماه (Moon Knight)

شوالیه ماه را شاید بتوان نسخه مارولی بتمن معرفی کرد. به هر دلیلی او هرگز نتوانسته است محبوبیت همتای دی‌ سی خود را کسب کند. با این حال، دنیای سینمایی مارول می‌تواند فرصت مناسبی برای شوالیه ماه باشد تا بتواند بر روی صفحه نقره‌ای بدرخشد. مارک اسپکتور یک مزدور است که هیچ ابرقدرتی ندارد و زمانی که در ماموریتی در کشور مصر حضور داشته است، در برابر مجسمه خونشو، از خدایان مصر باستان، کشته می‌شود. خونشو به اسپکتور می‌گوید که اگر نماینده او بر روی زمین شود، به او یک شانس دوباره می‌دهد و اسپکتور نیز قبول می‌کند. او پس از شکست دشمنان به آمریکا بازگشت تا با جرم و جنایت مبارزه کند و از آن زمان به شوالیه ماه شهرت یافت.

اسپکتور یک مرد ثروتمند بود که با آموزش‌های فیزیکی و رزمی و همچنین استفاده از سلاح‌های گوناگون، سعی در اجرای عدالت داشته است. شاید بزرگترین تفاوت شوالیه ماه با بتمن این باشد که اسپکتور تعادل روانی و فکری ندارد. او معتقد است که این موضوع قدرت او را افزایش می‌دهد و می‌تواند با مشکلات عاطفی مقابله کند. شاید زمان آن رسیده باشد که تماشاگران یک ابرقهرمان با شخصیت چند بعدی را تماشا کنند و شوالیه ماه بدون شک این پتانسیل را دارد.

Runaways

۱- فراری‌ها (Runaways)

Runaways داستان گروهی از نوجوانان را روایت می‌کند. آن‌ها عضو یک خانواده باستانی هستند که هرساله رسم دارند یکی از کودکان خود را قربانی کنند. این نوجوانان پس از جاسوسی از والدین خود متوجه می‌شوند که آن‌ها در اصل عضو یک سازمان جنایی پیشرفته به نام The Pride هستند. با این حال، آن‌ها از شیوه زندگی والدین خود حمایت نمی‌کنند و تصمیم می‌گیرند با کشف قدرت و توانایی خود، گروه Runaways را تشکیل بدهند. بیشتر اعضای گروه را دختران تشکیل می‌دهند. آن‌ها هرگز خود را به عنوان گروه Runaways معرفی نمی‌کنند، چرا که آن‌ها تصمیم دارند مثل نوجوانان ساده در شهر لس آنجلس زندگی کنند و می‌خواهند در برابر اقدامات شرورانه والدین خود بایستند.

اعضای Runaways احساس وحشت و نگرانی یک نوجوان معمولی را دارند و آن‌ها نمی‌خواهند که مانند گروه Avengers باشند. الکس وایلدر که یکی از اعضای گروه Runaways بوده است، تصمیم می‌گیرد که وفاداری خود را به والدینش ثابت کند. پس از این اتفاق، او در مقابل گروه Runaways قرار می‌گیرد و با آن‌ها مبارزه می‌کند. در حال حاضر، کمپانی مارول در حال ساخت سریال The Runaways برای شبکه هولو است، اما ممکن است در آینده شاهد ساخت فیلم سینمایی این گروه باشیم.

شما دوست دارید براساس کدام یک از این کامیک‌ها فیلم سینمایی تولید و منتشر شود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده